• 94% produktów sprzedawanych na polskim rynku jest produkowanych w polskich fabrykach.
  • 74% z każdej złotówki wydanej na napoje firm Coca-Cola zostaje w Polsce.
  • 1,2 mld zł to wpływy z tytułu podatków odprowadzonych przez firmy systemu Coca-Cola odprowadziły w 2016 r. do budżetu państwa.
  • 435 mln zł zainwestowały w Polsce od 2012 r. firmy systemu Coca-Cola.
  • 43 produkty[1] w 13 pojemnościach, w tym produkty o obniżonej kaloryczności, oferuje Coca-Cola na polskim rynku.

System firm Coca-Cola w Polsce, składający się ze spółek Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o. i Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o., przedstawił raport społeczno-ekonomiczny za 2016 r. wraz z kierunkami rozwoju portfolio. Od ponad 25 lat firmy będące w systemie kontynuują inwestycje na polskim rynku i wdrażają globalne trendy.

Od 2012 roku firmy tworzące system Coca-Cola zainwestowały w Polsce 435 mln zł. Poprzez działalność produkcyjno-dystrybucyjną wkład firm systemu Coca-Cola w polski PKB w 2016 roku wyniósł 2,6 mld zł, co stanowiło 0,14% PKB. Wpływy do budżetu państwa tylko z tytułu samych podatków wyniosły 1,2 miliarda zł, a 74% z każdej złotówki wydanej na produkty Coca-Cola również zostaje w Polsce.

94% produktów z portfolio Coca-Cola sprzedawanych w naszym kraju jest produkowanych w polskich fabrykach. W zeszłym roku firmy systemu Coca-Cola odprowadziły podatki o wartości 1,2 mld zł do budżetu państwa. Polska to dla nas bardzo ważny rynek, dlatego dalej chcemy rozwijać naszą obecność tutaj, między innymi poprzez planowanie kolejnych inwestycji – mówi Nikos Kalaitzidakis, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska. – Jesteśmy dumni z tego, że inwestujemy długoterminowo i staliśmy się znaczącym ogniwem gospodarki – dodaje.

Na polskim rynku Coca-Cola oferuje obecnie 43 produkty w 13 pojemnościach – od napojów gazowanych takich jak Coca-Cola, Fanta, Sprite, tonic Kinley, poprzez mrożone herbaty, soki, wody mineralne, napoje energetyzujące, aż do napojów dla sportowców.

W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów i nowe wyzwania, z którymi mierzy się współczesne społeczeństwo, portfolio Coca-Cola stale ewoluuje. Konsumenci otrzymują szerszy wybór nie tylko pod względem rodzaju produktów czy wariantów o niskiej lub zerowej kaloryczności, ale także wielkości opakowań. Coca-Cola jest firmą, która chce współtworzyć rozwiązania, m.in. poprzez rozwój swojej oferty, tak aby każdy konsument, niezależnie od stylu życia, przyzwyczajeń i preferencji smakowych, mógł wybrać z niej coś dla siebie.

W odpowiedzi na preferencje konsumentów systematycznie rozszerzamy ofertę napojów o obniżonej lub zerowej zawartości cukru. Na przykład w tym roku wprowadziliśmy na rynek nową, ulepszoną pod względem smaku formułę Coca-Cola Zero Cukru i obniżyliśmy kaloryczność Sprite’a do 9 kcal na 100 ml - podkreśla Lana Popović, dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services.

W 2017 r. 27% całego portfolio produktów Coca-Cola w Polsce stanowią napoje o obniżonej lub zerowej zawartości cukru, o 5,3 p.p. więcej w stosunku do poprzedniego roku. Jednocześnie w ramach europejskiego zobowiązania Coca-Cola obniży do roku 2020 całkowitą kaloryczność swoich produktów o 10%. Zobowiązanie to wpisuje się w globalną strategię firmy, która w 2016 roku zmodyfikowała receptury ponad 200 swoich produktów i wprowadziła na rynek prawie 500 nowych napojów o obniżonej lub zerowej zawartości cukru. Jednocześnie zwiększane są nakłady na promocję wariantów light jako alternatywy dla napojów opartych o receptury z cukrem oraz na edukację konsumentów w zakresie rozważnej konsumpcji i zróżnicowanej diety. Coca-Cola to jedna z pierwszych firm, która wprowadziła na etykietach swoich produktów system GDA – informacje dotyczące zawartości m.in. kalorii i cukru oraz jaki dzienny procent zapotrzebowania na ten składnik znajduje się w porcji danego napoju.

Prace nad recepturami naszych napojów, zmierzające do obniżenia ich kalorycznosci, to tylko jedno z działań, jakie podejmujemy, aby pomóc konsumentom kontrolować ilość cukru spożywanego w ich codziennej diecie. Wiele wysiłku wkładamy także w rozszerzanie oferty pod względem pojemności opakowań. Wprowadzamy na rynek mniejsze, wygodniejsze opakowania, które są lepiej dopasowane do okazji i potrzeb kupujących - dodaje Lana Popović.

W Polsce, podobnie jak w innych krajach, rośnie sprzedaż produktów firmy Coca-Cola w mniejszych opakowaniach. Małe opakowania stanowią już 25,4% portfela napojów gazowanych.

Więcej informacji na temat wpływu społecznego i środowiskowego systemu Coca-Cola w Polsce, a także pełny raport społeczno-ekonomiczny za 2016 rok od 11 września 2017 r. będzie można znaleźć na stronie: www.cocacola.com.pl/raprotspolecznoekonomiczny/.


O FIRMACH Z SYSTEMU COCA-COLA
:

System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o. Coca-Cola Poland Services jest spółką zależną The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata.  Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 590 milionów konsumentów. Wśród marek dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola, Coca-Cola Zero Cukru, Coca-Cola Cherry, Coca-Cola Lime, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu, Kropla Delice oraz herbaty mrożone Nestea. Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają  ponad 2 100 osób.

 

Więcej informacji:

Gabriela Bar
Menedżer ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji
Coca-Cola Poland Services
kom.: +48 725 950 025
e-mail: gbar@coca-cola.com

Katarzyna Borucka
Dyrektor ds. korporacyjnych
Coca-Cola HBC Polska
kom.: +48 604 495 156
e-mail: katarzyna.borucka@cchellenic.com

 

[1] Dane na czerwiec 2017 r.