Warszawa, 4 marca 2016 r. – Ponad 40 000 gimnazjalistów weźmie udział w 18 edycji Coca-Cola Cup. Do tegorocznej edycji turnieju zgłosiło się 3907 drużyn. Zwycięzcy ogólnopolskiej rywalizacji w kategorii chłopców i dziewcząt w nagrodę pojadą do Francji na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016TM dopingować biało-czerwonych oraz ambasadora Coca-Cola Cup, Roberta Lewandowskiego.

Tegoroczna edycja najstarszego i jednego z największych młodzieżowych turniejów piłkarskich w Polsce zapowiada się niezwykle emocjonująco. Na boiskach w całym kraju spotka się ponad czterdzieści tysięcy dziewcząt i chłopców, żeby walczyć o tytuł Mistrza Kraju.

Rok 2016 przebiegać będzie pod hasłem święta sportu i futbolu. Dlatego też organizatorzy turnieju zadbali zarówno o nowości w systemie rozgrywek, jak i o atrakcyjne nagrody. Coca-Cola Cup 2016 to więcej meczów, więcej czasu spędzonego aktywnie na świeżym powietrzu z rówieśnikami oraz więcej niezapomnianych emocji. A wszystko to w duchu zasad fair play, które od dawna przyświecają turniejowi.

Nowością turnieju są także cztery finały makroregionalne, które wyłonią 16 najlepszych drużyn w kategorii dziewcząt i chłopców. Młodzi zawodnicy spotkają się 11 czerwca w wielkim finale w Gdańsku. Finał połączony będzie z otwarciem Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016TM. Nagrodą główną turnieju jest wyjazd na UEFA EURO 2016TM do Francji na mecz grupowy biało-czerwonych przeciwko Ukrainie.

Coca-Cola jest jednym z najstarszych sponsorów sportu na świecie, w tym także Oficjalnym Partnerem Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016TM. Wykorzystując to partnerstwo chcemy dać młodym ludziom szansę uczestniczenia w wielkim święcie futbolu, bycia jego częścią. Wierzymy, ze wyjazd na mistrzostwa do Francji będzie dla nich niezapomnianym przeżyciem. Atrakcyjność tegorocznej nagrody podkreśla dodatkowo możliwość kibicowania polskiej drużynie oraz Robertowi Lewandowskiemu, ambasadorowi turnieju – mówi Wojciech Dubasiewicz, kierownik marki Coca-Cola w Coca-Cola Poland Services, odpowiedzialny za turniej Coca-Cola Cup.

Wraz z zamknięciem rejestracji wystartowały rozgrywki Coca-Cola Cup 2016. Trzy rundy eliminacyjne wyłonią po cztery najlepsze zespoły z poszczególnych województw. Zmierzą się one w finałach makroregionalnych (21 maja w Rzeszowie, 22 maja w Chorzowie, 28 maja w Poznaniu i 29 maja w Warszawie). Finał krajowy odbędzie się 11 czerwca w Gdańsku. Tam też będzie można obejrzeć w strefie kibica mecze biało-czerwonych na UEFA EURO 2016TM.

W turnieju weźmie udział 2450 drużyn męskich i 1457 żeńskich. Najwięcej zgłosiło się z województw: małopolskiego (394), mazowieckiego (357), podkarpackiego (350) i wielkopolskiego (342).

– Ideą Coca-Cola Cup jest promowanie ruchu i zdrowego stylu życia, ale także dobra zabawa. Zacięta rywalizacja w turnieju co roku przysparza nam mnóstwo radości i wzruszeń. Cieszę się, że tak wielu młodych ludzi garnie się do sportu, chcąc się rozwijać i aktywnie spędzać czas z rówieśnikami. Szczególnie cieszy mnie fakt, że kolejny rok z rzędu do Coca-Cola Cup zgłasza się tak wiele dziewcząt grających w piłkę. Niemal 15 000 gimnazjalistek udowodni, że piłka nożna jest również sportem dla dziewcząt – dodał Wojciech Dubasiewicz.

Wyjazd na Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016TM to nie jedyna nagroda Coca-Cola Cup 2016. Indywidualne nagrody dla najlepszych zawodników wielkiego finału przygotowała firma Allianz, partner programu.

Coca-Cola Cup to najstarszy i jeden z największych piłkarskich turniejów młodzieżowych w Polsce. Rozgrywany nieprzerwanie od osiemnastu lat, co roku angażuje około 40 000 gimnazjalistów z całego kraju. W dotychczasowych edycjach wzięło udział już ponad 720 000 uczniów. Co roku rozgrywkom kibicują tysiące widzów w całej Polsce. Punktem kulminacyjnym turnieju jest spektakularny wielki finał krajowy, który w tym roku, podobnie jak w ubiegłym, odbędzie się w Gdańsku.

Coca-Cola Cup 2016 odbędzie się pod Patronatem Honorowym Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Partnerami Coca-Cola Cup 2016 są: LuxMed, Allianz, miasto Gdańsk i MOSiR Gdańsk. Partnerem technicznym turnieju jest adidas.

Więcej informacji o turnieju można znaleźć na www.cocacolacup.pl oraz na oficjalnym profilu na Facebooku www.facebook.com/cocacolacuppolska.