Tysiące Polaków ogarnęła radosna świąteczna atmosfera. Życzliwość i chęć podarowania komuś trochę uśmiechu nie opuszczała nas ani na chwilę. A to za sprawą między innymi jedynej w swoim rodzaju świątecznej kampanii Coca-Cola „Podaruj Radość”, która okazała się ogromnym sukcesem.

To była jedna z najbardziej spektakularnych kampanii świątecznych roku i najlepszych od lat w historii marki. Tegoroczna komunikacja Coca-Cola zaskoczyła konsumentów rozmachem i kreatywnością narzędzi.

Kampania „Podaruj Radość” oparta została na pełnej integracji i spójności wielu kanałów komunikacyjnych, takich jak: TV, radio, outdoor, social media, digital oraz public relations. Dzięki temu dotarła ze swoim radosnym przekazem do milionów Polaków. A wszystko zaczęło się od  nietuzinkowej premiery spotu reklamowego wyłącznie na urządzeniach mobilnych, który następnie pojawił się w mediach tradycyjnych. Bardzo ważną rolę odegrał w kampanii element, na który wielu konsumentów oczekiwało już od zeszłego roku, uważając go za jeden z kluczowych, świątecznych symboli. Był nim wielki come back, najpierw w sklepach a następnie na polskich drogach i w miastach, uwielbianych czerwonych ciężarówek! Całości dopełniły nietuzinkowe outdoory i życzenia, które mogliśmy wysłać za pośrednictwem samego Mikołaja. Warto dodać tutaj także pojawienie się w sklepach nie jednej, ale aż trzech limitowych puszek z ikonicznym wizerunkiem św. Mikołaja, personalizowanego outdooru z życzeniami świątecznymi dla poszczególnych miast Polski czy nowoczesnego projektu z wykorzystaniem technologii elektroiluminiscencji.

O sukcesie świątecznej kampanii Coca-Cola świadczą liczby!

Świąteczna Trasa Ciężarówek Coca-Cola:
• 3 tygodnie
• 18 miast
• przejechanych ponad 6 000 kilometrów
• ponad 60 000 uczestników

Spot telewizyjny:
• emocjonalny spot świąteczny zobaczyła dosłownie cała Polska – ponad 38 000 000 osób!!!

Digitalowe Święta:
• ponad 166 postów statycznych i video na Facebooku, Instagramie i Twitterze
• ponad 210 000 interakcji ze strony konsumentów

W przestrzeni miejskiej w 15 miastach pojawiły się spersonalizowane pod daną lokalizację, wielkoformatowe OOH jak np. „Podaruj Radość w Warszawie”, czy „Kraków – Wesołych Świąt”. Tego jeszcze nikt w Polsce nie robił na taką skalę!

To jednak nie wszystko, bowiem w stolicy pojawił się jeden z największych outdoorów w Polsce i prawdopodobnie pierwszy wykorzystujący elektroluminescencję. 2000m kabli rozjaśniło powierzchnię 80m2. Sam outdoor miał aż... 800m2! Wierzcie nam, że ta spektakularna instalacja na hotelu Metropol była widoczna z daleka.

Za koncepcję i realizację akcji oraz działania digital odpowiadała agencja Next. Kreacja mediów i dużych formatów - McCann WorldGroup. Zakup mediów - dom mediowy MediaCom, przygotowanie materiałów BTL agencja Fortis. Obsługa PR – Rc2 Raczkiewicz-Chenczke Consultants, obsługa eventowa Pankreator, cykl eventów w sieciach handlowych - Momentum.

Dziękujemy, że wraz z Coca-Cola podarowaliście radość w te Święta. Obiecujemy, że za rok także miło Was zaskoczymy!