Coca-Cola dzięki telewizyjnej kampanii „Wpadnij w PIŁKOSZAŁ!” była najbardziej widoczną marką podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012TM, uzyskując największy 20-procentowy udział* spośród wszystkich marek. Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012TM przewyższyły wynik poprzednich, gromadząc na stadionach ponad 1,36 miliona fanów w porównaniu do 1,14 miliona kibiców w 2008 roku.

Najbardziej spektakularne liczby to jednak ilość osób, która śledziła rozgrywki UEFA EURO 2012TM przed telewizorami oraz w Strefach Kibica. Wg danych UEFA, transmisje z meczy obejrzało na ekranach telewizyjnych ponad 4,2 miliarda osób na całym świecie.
Fani futbolowego szaleństwa masowo odwiedzili również Strefy Kibica w Polsce i na Ukrainie. Miłośnicy piłki nożnej wspierali tam swoje ulubione drużyny w rekordowej liczbie 6,7 miliona. Jest to wynik o 2,5 miliona wyższy niż w 2008 roku!

Podsumowanie działań Coca-Cola przygotowanych na UEFA EURO 2012TM w liczbach:

  1. Działania podjęte w ramach kampanii Coca-Cola na UEFA EURO 2012™, pozwoliły zająć marce czołowe miejsce wśród liderów działań marketingowych związanych z Mistrzostwami. Strefy Coca-Cola, które były największymi aktywacjami realizowanymi wśród sponsorów UEFA EURO 2012TM w ramach Stref Kibica w Polsce i na Ukrainie, przyciągnęły 600 000 osób, w tym ponad 100 tys. osób w samej Warszawie.
  2. Kampania radiowo-telewizyjna i outdoorowa pod hasłem „Wpadnijmy w Piłkoszał”, realizowana od grudnia 2011, była jedną z najbardziej intensywnych na rynku kampanii związanych z UEFA EURO 2012™. Wg AGB NMR, kampania telewizyjna Coca-Cola była najbardziej widoczna spośród sponsorów Mistrzostw (20% YTD 12.2011 – 06.2012) *.
  3. Sukcesem okazały się także dwie ogólnopolskie promocje konsumenckie z milionami nagród do wygrania, w tym między innymi z biletami na UEFA EURO 2012™ i wycieczkami do europejskich stolic piłkarskich. Ilość zgłoszeń (w postaci wysłanych SMS-ów) do obu loterii przekroczyła poziom 600 000.
  4. Całość działań związanych z przygotowaniami do wspólnego świętowania piłkarskich emocji podczas UEFA EURO 2012™ przełożyła się na wyniki sprzedażowe firmy. Połowa rynku napojów gazowanych należy do Coca-Coli, której udziały wartościowe w kategorii napojów gazowanych      w pierwszym kwartale 2012 r.  przekroczyły 50%**. To najlepszy wynik firmy od lipca 2011 r.
  5. Coca-Cola jest również na czele rankingu marek najbardziej kojarzonych z emocjami sportowymi (64%)***.
  6. Dzięki specjalnym programom, do których, jako top sponsor UEFA EURO 2012TM, Coca-Cola ma wyłączne prawa (Ultimate Access i Drużyna Flagi) oraz dwóm promocjom konsumenckim organizowanym w całej Polsce, blisko 2 000 osób mogło śledzić to sportowe wydarzenie na żywo,   a także zobaczyć wiele elementów UEFA EURO 2012™, które nie były dostępne dla zwykłego kibica.

Fundusz Energii Fanów
Bardzo ważnym elementem kampanii Coca-Cola związanej z Mistrzostwami Europy UEFA EURO 2012™ były działania na rzecz promowania aktywności fizycznej wśród Polaków. Oprócz kolejnej edycji turnieju Coca-Cola Cup, który odbywał się pod hasłem „Od Coca-Cola Cup po UEFA EURO 2012™”, a którego ambasadorem był Robert Lewandowski, na czas mistrzostw firma uruchomiła Fundusz Energii Fanów Coca-Coli. Gromadził on energię kibiców uwolnioną podczas meczów, która zostanie zamieniona na wsparcie finansowe dla lokalnych animatorów sportu w ramach programu „Lider Animator”. Piłkarskie emocje uwolnione przez ponad 38 tys. kibiców, którzy dołączyli do Funduszu Energii Fanów pozwoliły na zdobycie przez nich ponad 100 000 punktów. Wyniki programu Lider Animator firma ogłosi już we wrześniu tego roku.

* Według danych AGB Nielsen Media Research – Grudzień 2011 – Czerwiec 2012
** Dane według badania ACNielsen Polska Sp. z o.o., Styczeń - Marzec 2012
*** Dane według badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych 14-20 maja 2012 r. na losowej reprezentatywnej próbie (n=493) polskich internautów w wieku, co najmniej 15+. Na pytanie: Wymień marki / firmy, które kojarzą Ci się z emocjami sportowymi?, marka Coca-Cola otrzymała najwięcej odpowiedzi, z wynikiem 64 %.