Firma Coca-Cola organizująca od pietnastu lat jeden z największych i najstarszych w Polsce turniejów piłki nożnej dla młodzieży - Coca-Cola Cup - rozpoczyna kampanię promującą aktywność fizyczną jako ważny element bilansowania energii oraz źródło radości. Coca-Cola chce zachęcić Polaków do wprowadzenia większej porcji ruchu w ich codzienne życie nie tylko w postaci regularnego uprawiania sportu, ale również w formie drobnych, codziennych aktywności. Mottem nowej kampani jest „stara prawda”, że jesteśmy szczęśliwi gdy się ruszamy a ruszamy się gdy jesteśmy szczęśliwi. Jesteśmy szczęśliwi gdy się ślizgamy, biegamy, skaczemy. Jesteśmy szczęśliwi gdy się dzielimy. Dlatego namawiamy do ruszenia się z miejsca, do poruszania się, do dzielenia się radością wynikającą ze wspólnej zabawy i aktywności ruchowej chocby to był np. radosny taniec w domu, wspólne spacery, zabawy z najbliższymi i przyjaciółmi, wspólne malowania ścian, prace w ogrodzie i wiele innych.

Jednym z głównych elementów wspierających kampanię w Polsce jest spot reklamowy zatytułowany „Ruch to radość” podkreślający wartość ruchu w codziennym życiu oraz radość jaką dają nawet najmniejsze i najbardziej oczywiste przejawy naszej aktywności. Emisja spotu w stacjach telewizyjnych (TVN, Discovery, Polsat) rozpocznie się w poniedziałek 22 kwietnia 2013 i potrwa do połowy maja. Spot został zlokalizowany przez agencję McCann, media zostały zakupione przez Dom Mediowy Starcom.

- Promocja ruchu i szerokopojętej aktywności fizycznej jest od ponad stu lat jednym z filarów społecznej odpowiedzialności firmy Coca-Cola. Od początku swojej działalności w Polsce firma bardzo konsekwentnie i aktywnie wspiera oraz promuje sport wśród Polaków, a szczególnie wśród młodzieży. Wiadomo, że regularna aktywność fizyczna zapewnia nam wszystkim nie tylko zdrowie, ale również poprawia samopoczucie, pozwala dbać o właściwą wagę, sprawia dużo radości i buduje poczucie wspólnoty. Ruszajmy się więc, bo nawet najmniejszy wysiłek fizyczny to ogromna radość! – podkreśla Tomir Kaczmarek, dyrektor marketingu w Coca-Cola Poland Services. Jako sponsor największych wydarzeń sportowych w Polsce i na świecie, takich jak EURO 2012, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej FIFA, Mistrzostwa Europy UEFA czy Igrzyska Olimpijskie, Coca-Cola przybliża i umożliwia wielu ludziom nie tylko czerpanie radości z oglądania zmagań sportowych, ale również wejście do świata sportu oraz inspiruje do bycia bardziej aktywnym każdego dnia.

W 2013 roku odbędzie się już piętnasta edycja turnieju Coca-Cola Cup, w którym do tej pory udział wzięło ponad 600.000 uczniów szkół gimnazjalnych z całej Polski. Od 11 maja rozgrywane będą finały wojewódzkie zaś 8 i 9 czerwca w Krakowie odbędą się finały Coca-Cola Cup. Firma Coca-Cola serdecznie zaprasza wszystkich członków lokalnych społeczności do wzięcia udziału w tych świętach piłki nożnej połączonych z możliwością aktywnego spędzenia czasu dla całych rodzin. Dzięki przygotowanym atrakcjom każdy będzie mógł dowiedzieć się jak żyć bardziej aktywnie, zdrowiej się odżywiać i prawidłowo nawadniać organizm.

Innym programem wspierającym rozwój oddolnych inicjatyw związanych z aktywnością fizyczną jest zainicjowany przez firmę Coca-Cola z okazji EURO 2012 program Lider Animator. Program jest skierowany do lokalnych animatorów sportu, którzy w swoich społecznościach organizują zajęcia rekreacyjne, szkolenia i imprezy sportowe. Z badań przeprowadzonych przez firmę Coca-Cola i TNS OBOP wynika, że lokalni animatorzy sportu to jeden z kluczowych elementów pobudzania ludzi do aktywności fizycznej. W ramach pierwszej edycji projektu, którego partnerem został Szkolny Związek Sportowy, a patronami Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Ministerstwo Zdrowia, nagrodzono grantami finansowymi w wysokości od 10 do 15 tys. zł. szesnaście najlepszych projektów wybranych spośród 300 nadesłanych. Firma Coca-Cola aktywnie wspiera również wiele regionalnych i lokalnych wydarzeń i imprez sportowych takich jak np.: Maraton Warszawski, Maraton „Na rynek marsz.”, krakowski festiwal sportu dla młodzieży Juliada i wiele innych. Ponadto firma od wczesnych lat 90-tych jest partnerem Olimpiad Specjalnych w Polsce pomoagając sportowcom z niepełnosprawnością intelektualną do bycia aktywnymi.

Poprzez swoje programy marketingowe oraz CSR firma Coca-Cola promuje wartości sportowe i podkreśla duże znaczenie aktywności fizycznej, która powinna stać się nieodłącznym elementem filozofii życiowej każdego z nas. Warto podkreślić, że łącznie na całym świecie Coca-Cola wspiera ponad 250 programów zachęcajacych do uprawiania sportu i aktywności fizycznej w ponad 100 krajach. W 2012 roku Fundacja Coca-Coli wydała ponad 14 milionów dolarów na programy związane z aktywnością fizyczną nastolatków i walką z otyłością. Ambicją firmy jest dalszy rozwój programów promujacych aktywność fizyczną, które do 2020 roku mają objąć swoim zasięgiem 100 milionów młodych ludzi na całym świecie.