Realizowana od kilku miesięcy kampania przygotowana na UEFA EURO 2012™, umocniła czołową pozycję Coca-Cola wśród marek kojarzonych z emocjami sportowymi. Marka może się także pochwalić największą wśród sponsorów UEFA EURO 2012™, frekwencją – prawie pół miliona – fanów piłki nożnej, którzy odwiedzili strefę Coca-Cola, we wszystkich Strefach Kibica przygotowanych na UEFA EURO 2012™. Coca-Cola zwiększyła, także swoją przewagę rynkową w kategorii napojów gazowanych.

Działania podjęte w ramach kampanii Coca-Cola na UEFA EURO 2012™, pozwoliły zająć marce czołowe miejsce wśród liderów działań marketingowych związanych z wielkim świętem futbolu. Strefy Coca-Cola, które były największymi aktywacjami realizowanymi wśród sponsorów UEFA EURO 2012™ w ramach Stref Kibica w Polsce i na Ukrainie, przyciągnęły pół miliona osób, w tym blisko 100 tys. osób w samej Warszawie. Największą strefę Coca-Cola we Lwowie odwiedziło 120 tys. osób.

Marka od kilku miesięcy realizuje intensywne i szeroko zakrojone działania marketingowe. Kampania radiowo-telewizyjna i outdoorowa pod hasłem „Wpadnijmy w Piłkoszał” jest jedną z najbardziej intensywnych na rynku kampanii związanych z UEFA EURO 2012™.  Sukcesem okazały się być także dwie ogólnopolskie promocje konsumenckie z milionami nagród do wygrania, w tym między innymi z biletami na UEFA EURO 2012™ i wycieczkami do europejskich stolic piłkarskich. Ilość zgłoszeń (w postaci wysłanych SMS-ów) do obu loterii przekroczyła poziom 600 000.

Całość działań związanych z przygotowaniami do wspólnego świętowania piłkarskich emocji podczas UEFA EURO 2012™ przełożyła się na wyniki sprzedażowe firmy. Połowa rynku napojów gazowanych należy do Coca-Coli, której udziały wartościowe w kategorii napojów gazowanych w pierwszym kwartale 2012 r.  przekroczyły 50%*. To najlepszy wynik firmy od lipca 2011 r.

Coca-Cola jest również na czele rankingu marek najbardziej kojarzonych z emocjami sportowymi (64%)**.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych dotychczas wyników, choć to jeszcze nie koniec UEFA EURO 2012™ i będzie jeszcze czas na finalne podsumowania – mówi Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola Poland Services. - W ramach przygotowanych przez nas aktywacji marketingowych, staraliśmy się oddać pozytywne emocje kibiców, którzy malują twarze, śpiewają, tańczą i wpadają w prawdziwe piłkarskie szaleństwo. Wierzymy, że właśnie te pozytywne emocje sprawiły, że tak wielu fanów futbolu odwiedziło strefy Coca-Cola w Strefach Kibica. Możemy śmiało powiedzieć, że Polska i Ukraina wpadły w pozytywny PIŁKOSZAŁ! – dodaje.

* Dane według badania ACNielsen Polska Sp. z o.o., Styczeń-Marzec 2012

** Dane według badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych 14-20 maja 2012 r. na losowej reprezentatywnej próbie (n=493) polskich internautów w wieku, co najmniej 15+. Na pytanie: Wymień marki / firmy, które kojarzą Ci się z emocjami sportowymi?, marka Coca-Cola otrzymała najwięcej odpowiedzi, z wynikiem 64 %.

O ZAANGAŻOWANIU COCA-COLA W FUTBOL:
Firmy z systemu Coca-Cola są związane z piłką nożną od ponad 80 lat, a dokładniej od Mistrzostw Świata FIFA w Urugwaju w 1930 r. Coca-Cola jest najstarszym partnerem korporacyjnym FIFA, z którą współpracuje od 1978r. Od 1988 roku Coca-Cola współpracuje też z UEFA jako Oficjalny Sponsor Mistrzostw Europy. Coca-Cola angażuje się w futbol na każdym poziomie - sponsoruje największe imprezy piłkarskie, jak Mistrzostwa Świata czy UEFA EURO™, ale też realizuje w ponad 100 krajach liczne turnieje piłkarskie dla młodzieży, w tym Coca-Cola Cup.

O FIRMACH Z SYSTEMU COCA-COLA:
System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska. Coca-Cola Poland Services to spółka-córka The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata.  Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 560 milionów konsumentów. Wśród marek firm dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, Powerade Zero, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Multivita z ujęcia Kropla Minerałów, napoje energetyzujące Burn i Monster Energy oraz herbaty mrożone Nestea. Firmy z systemu  Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają prawie 3 tysiące osób. Od 1991 r. firmy te zainwestowały w Polsce ponad 500 milionów dolarów.

Dodatkowych  informacji udziela:
Coca-Cola Poland Services Sp. z o. o
Katarzyna Borucka
Dyrektor ds. korporacyjnych
Tel. 22 579 68 35
E-mail: kborucka@coca-cola.com