Warszawa, dn. 28 kwietnia 2016 r. – Majówka, niezależnie od pogody, to tradycyjnie rozpoczęcie sezonu na spotkania z rodziną i przyjaciółmi na świeżym powietrzu, szczególnie przy grillu. Za co najbardziej cenimy grillowanie? Aż 55% Polaków w badaniu „Polacy przy grillu” przeprowadzonym na zlecenie Coca-Cola*, wskazało na wspólne spędzanie czasu z najbliższymi. Nie dziwi więc, że 75% z nas przy grillu koncentruje się przede wszystkim na rozmowie. Potwierdza się zatem przekonanie, że razem smakuje lepiej!

Spotkajmy się przy grillu

Często jedynym momentem, w którym możemy spotkać się ze swoimi bliskimi jest wspólny posiłek. Chwila, w której zasiadamy razem do stołu to okazja do rozmowy, wymiany żartów i okazania sobie emocji, ofiarowania radości. To magiczny czas, który powinien nam się przydarzać każdego dnia. Dlatego Coca-Cola w ramach kampanii „Razem smakuje lepiej” zaprasza wszystkie polskie rodziny do wspólnego posiłku i okazania radości z bycia razem. Najbliższą ku temu okazją jest majówka i rozpoczęcie sezonu grillowego. Za co kochamy grilla? Jakie jedzenie króluje na ruszcie Polaków? Odpowiedź przynosi badanie „Polacy przy grillu” przeprowadzone na zlecenie marki Coca-Cola.

Gdy nastają majowe dni Polacy wykorzystują okazję do tego, aby spotkać się na świeżym powietrzu. Sam grill okazuje się jednak tylko pretekstem do bycia razem. Jak wynika z badania opinii społecznej przeprowadzonej na zlecenie marki Coca-Cola, aż 55% Polaków wskazuje, że najbardziej ceni w grillowych spotkaniach wspólne spędzanie czasu z rodziną i znajomymi. 31% z nas wskazuje na możliwość spędzania czasu na świeżym powietrzu, 8% na dodatkowe rozrywki jak gry towarzyskie, a tylko 6% na jedzenie. Co ciekawe, na znaczenie jedzenia częściej wskazują mężczyźni (10%) niż kobiety (2%) i mieszkańcy dużych miast (15%).

Gdy spotykamy się przy grillu najczęściej po prostu rozmawiamy. 75% ankietowanych podaje, że właśnie rozmowy i wspólne spędzanie czasu najczęściej towarzyszy nam podczas grillowania. W dalszej kolejności znalazło się słuchanie muzyki (35%) czy opalanie się (12%). Okazuje się więc, że grillowanie to przede wszystkim okazja do spotkania z najbliższymi i dzielenia się radością.

Grillowy portret Polaka

Polacy są zgodni, najlepszą porą na organizację grilla jest weekend. A szczególnie sobota kiedy organizuje go zazwyczaj 72% Polaków. 30% z nas wskazuje na niedzielę, a 19% na piątek. Od poniedziałku do czwartku spotkania na świeżym powietrzu organizuje zaledwie 3% z nas. Gdy spotykamy się podczas grilla lubimy by trwał ponad 2 godziny.

39% ankietowanych wskazuje, że grillują co najmniej 2-3 godziny, 35% zasiada do stołu na 4-5 godzin, a 15% spędza w ten sposób ponad 5 godzin. Zaledwie 11% Polaków wskazuje, że na grillowanie poświęca do 1 godziny.

Choć jedzenie nie jest najważniejszym powodem do spotkania na świeżym powietrzu, to jest nieodzownym elementem każdego grilla. Podczas majówki najczęściej na naszym ruszcie znajdzie się kiełbasa, która jest ulubioną potrawą 29% Polaków. Równie często będzie można spotkać karkówkę (25%) i szaszłyki (13%). Mniejszą popularnością cieszą się takie potrawy jak skrzydełka z kurczaka (10%), kaszanka (7%), ryba (5%), warzywa (3%) i stek (2%).

Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Coca-Cola najbardziej w spotkaniach na świeżym powietrzu cenimy możliwość przebywania ze swoimi bliskimi i rozmowy. Weekend jest okazją do bycia razem. To szansa na okazanie sobie radości, relaks, wspominania zabawnych historii, które zdarzyły się nam w minionym tygodniu czy powrotu do dobrze nam znanych anegdot. Wspólne grillowanie pokazuje nam jak niewiele trzeba, aby być
ze sobą razem i okazać radość swoim bliskim. Dlatego Coca-Cola zachęca do wykorzystania majówkowej pogody (w tym przymknięcia oka na ewentualne, chwilowe zachmurzenie), i jak najczęstszych spotykań na świeżym powietrzu przy ulubionych potrawach. Bo... razem smakuje lepiej!

* - IQS, badanie przeprowadzone na próbie 800 reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 15-50 lat zrealizowane w dniach 14-16.04.2015 r.

polacyprzygrillu_infografika.jpg