Finał krajowy Coca-Cola Cup 2013 zamienił się w wielkie święto sportu. W rozgrywkach zwyciężyły uczennice Gimnazjum Sportowego nr 2 w Gorzowie Wielkopolskim oraz uczniowie Gimnazjum Sportowego w Gliwicach. Blisko 40.000 kibiców obserwowało mecze gimnazjalistów i spędzało czas w Strefie Aktywnego Życia. Na krakowskim Rynku nie zabrakło ambasadorów turnieju: piłkarza Roberta Lewandowskiego i aktorki Anny Dereszowskiej.

Jubileuszowa, piętnasta edycja turnieju piłkarskiego Coca-Cola Cup zakończyła się spektakularnym finałem, rozegranym na krakowskim Rynku Głównym. Spośród blisko 3.500 drużyn zgłoszonych do udziału w turnieju 32 najlepsze walczyły o tytuł mistrzowski na specjalnie na tę okazję zbudowanym boisku z naturalną trawą. Ich zmagania obserwowali zgromadzeni na trybunach i wokół boiska kibice, wśród których nie zabrakło ambasadorów turnieju Anny Dereszowskiej i Roberta Lewandowskiego, a także mistrza olimpijskiego i ambasadora Powerade, Roberta Korzeniowskiego.


Wszystkie finałowe spotkania były bardzo zacięte i wyrównane. Kibice zobaczyli wiele emocjonujących meczów, pięknych goli, efektownych parad bramkarskich i łez radości. W kategorii dziewcząt w meczu o trzecie miejsce zawodniczki z Daleszyc pokonały rywalki ze Szczecina zaledwie 1:0. Na najwyższy stopniu podium stanęły dziewczęta z Gimnazjum Sportowego nr 2 w Gorzowie Wielkopolskim, które w finałowym spotkaniu rozgromiły aż 4:1 rywalki z Gimnazjum nr 48 w Warszawie. Triumfatorki miały w swoim składzie najlepszą bramkarkę turnieju – Joannę Rozmiarek, natomiast najlepszą strzelczynią została zawodniczka zdobywczyń trzeciego miejsca Ewa Cieśla. W kategorii chłopców do wyłonienia brązowych medalistów potrzebna była dogrywka. Ostatecznie wygrała drużyna Zespołu Szkół nr 1 w Redzie, pokonując 4:3 Gimnazjum Sportowe nr 57 w Bydgoszczy. W finale najlepsi okazali się reprezentanci Gimnazjum Sportowego w Gliwicach, którzy po niezwykle wyrównanej walce pokonali Publiczne Gimnazjum nr 4 w Białej Podlaskiej 2:1, strzelając decydującego gola w ostatnich sekundach meczu. Za najlepszego bramkarza uznano golkipera srebrnych medalistów – Patryka Bieleckiego, natomiast najwięcej goli w turnieju strzelił reprezentant zwycięskiej drużyny Patryk Dziczek. Nagrodą główną dla najlepszych drużyn w kategorii dziewcząt i chłopców jest wyjazd na obóz treningowy do jednego z najlepszych klubów piłkarskich w Europie, Juventusu Turyn.

- Zaskoczył mnie wysoki poziom sportowy meczów – przyznał Robert Lewandowski, który sam dwukrotnie występował w Coca-Cola Cup. – Jestem przekonany, że wielu spośród grających dziś w Krakowie zawodników, pójdzie w moje ślady. Wszystkim życzę powodzenia i mam nadzieję, że kiedyś spotkamy się na boisku.


Ale finał Coca-Cola Cup 2013 to prawdziwe święto sportu dla wszystkich, nie tylko zawodników i ich kibiców. W Strefie Aktywnego Życia na wszystkich odwiedzających czekało wiele atrakcji – od spotkania z najlepszym polskim piłkarzem i ambasadorem Coca-Cola Cup, Robertem Lewandowskim, po liczne konkursy o charakterze sportowo – edukacyjnym i turniej w piłkarzyki. Każdy mógł sprawdzić się w prostych konkurencjach sportowych, np. jeździe na rowerku stacjonarnym, skakaniu na skakance czy utrzymaniu się na równoważni. Dodatkowo można było nauczyć się zagrań piłkarskich, prezentowanych przez Roberta Lewandowskiego, porozmawiać z ekspertami Polskiego Towarzystwa Dietetycznego, zagrać w siatko-nogę, sprawdzić jak spalić kalorie pochodzące z ulubionych przysmaków czy skorzystać ze specjalnej maszyny, która zamienia wykonaną aktywność fizyczną w energię, jednocześnie ładując telefon komórkowy. W Strefie Powerade eksperci Centralnego Ośrodka Sportu i mistrz olimpijski Robert Korzeniowski opowiadali o prawidłowym nawodnieniu organizmu.

- Cieszymy się, że główne hasło tegorocznej edycji turnieju „Bądź aktywny, dołącz do gry” spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem Polaków. Ogromne zainteresowanie Strefą Aktywnego Życia, którą podczas wszystkich finałów wojewódzkich odwiedziło niemal 10 tysięcy osób, a w samym Krakowie blisko 40 tysięcy, świadczy o tym, że ludzie chcą się ruszać i aktywnie spędzać czas. Na pewno będziemy kontynuować takie działania podczas kolejnych edycji Coca-Cola Cup – podkreśla Tomir Kaczmarek, Dyrektor Marketingu Coca-Cola Poland Services. - Promocja ruchu i szeroko pojętej aktywności fizycznej jest od ponad stu lat jednym z filarów społecznej odpowiedzialności firmy Coca-Cola. To także jeden z elementów realizacji zobowiązań ogłoszonych przez The Coca-Cola Company, której celem jest wspieranie walki z epidemią otyłości. W każdym z 207 krajów, w których oferujemy nasze produkty, angażujemy się w programy promujące aktywność fizyczną. W samej tylko Europie wspieramy 88 programów pomagających ponad 3 milionom osób prowadzić zdrowsze i bardziej aktywne życie.

O roli aktywności sportowej rozmawiali też uczestnicy panelu dyskusyjnego, towarzyszącego wielkiemu finałowi Coca-Cola Cup 2013. W dyskusji udział wzięli Dyrektor Marketingu Coca-Cola Poland Services Tomir Kaczmarek, Wiceprezydent Krakowa Magdalena Sroka, Prezes Polskiego Towarzystwa Dietetyki Danuta Gajewska, reprezentujący Ministerstwo Sportu i Turystyki Sebastian Chmara oraz Robert Lewandowski, Anna Dereszowska i Robert Korzeniowski. Paneliści zgodzili się, że aktywny styl życia jest niezbędnym elementem edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży, a takie inicjatywy, jak Coca-Cola Cup, pomagają tę aktywność promować i pozwalają w przystępny sposób przekazać niezbędną do tego wiedzę.

Patronem honorowym Coca-Cola Cup 2013 jest Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Turniej merytorycznie wspiera Polskie Towarzystwo Dietetyki. Partnerem technicznym jest firma adidas.