W chwili, gdy 50-milionowy użytkownik Facebooka “polubił” markę Coca-Cola, firma ogłosiła plan wsparcia społeczności on-line w działaniach, mających uczynić świat szczęśliwszym. 
 
Jeżeli miałbyś możliwość zgromadzenia 50 milionów przyjaciół, by wspólnie uczynić świat szczęśliwszym miejscem, to jak sądzisz, jakie wyniki mógłbyś osiągnąć? Dzisiaj, gdy 50-milionowy użytkownik  Facebooka “polubił” profil marki, Coca-Cola ogłosiła, że zamierza sprawdzić jaka jest siła 50 milionów fanów. Korzystając
z ogromnej pomysłowości i potencjału fanów marki zgromadzonych na  Facebooku, Coca-Cola planuje zidentyfikować proste pomysły, dzieki którym świat mógłby stać się szczęśliwszym miejscem.  

“W całej swojej historii firma Coca-Cola wnosiła każdego dnia chwile szczęścia w życie ludzi na całym świecie.”, powiedział Joe Tripodi, Dyrektor ds. Marketingu The Coca-Cola Company. “Globalna społeczność ponad 50 milionów fanów marki zgromadzonych na Facebooku wokół profilu Coca-Coli to ogromna siła, dzięki której możliwe jest opracowanie sposobów, które mogą uczynić świat szczęśliwszym miejscem.”

Coca-Cola zamierza wyszukać osoby, które rozwijają pomysły i idee umożliwiające ludziom większą aktywność, dawanie czegoś z siebie innym, bycie otwartym i angażowanie się w aktywności dające radość. Osoby te będą następnie zaproszone do współpracy z firmą Coca-Cola i społecznością na Facebooku aby stworzyć takie pomysły, które pomogą podzielić się radością z całym światem.

Za pośrednictwem nowej aplikacji dostępnej na profilu Coca-Coli na Facebooku: https://www.facebook.com/cocacola, fani mogą zadeklarować swoje zaangażowanie i stać się częścią tej globalnej akcji - http://CokeURL.com/50MM.

Po zarejestrowaniu się, fani będą zaproszeni do opracowywania pomysłów, a także pozyskiwania dla nich wsparcia szerszej społeczności. The Coca-Cola Company będzie wspierać wybraną koncepcję udostępniając zespoły mogące pomóc we wdrożeniu danego rozwiązania. Rezultat tych prac, który planowany jest jako projekt pilotażowy w roku 2013, może stać się np. aplikacją społeczną, która wykorzysta potencjał Facebooka, aby umożliwić dzielenie się radością z całym światem.  

„Coca-Cola ma świadomość wartości bezpośredniej i autentycznej komunikacji ze swoimi fanami, dzięki której świat, mimo że coraz bardziej otwarty umożliwia ludziom działającym w tej przestrzeni poczucie łączności ze sobą.” - mówi Sheryl Sandberg, Dyrektor ds. Operacyjnych Facebook. „Nowy program to kolejny etap w rozwoju kultury fanów i cieszymy się, że możemy wspierać Coca-Colę w tych działaniach.”

W nadchodzących tygodniach, w miarę postępu prac, Coca-Cola będzie informować o dalszych szczegółach dotyczących np. wyboru uczestników i koncepcji oraz o terminach.                                

Profil Coca-Coli na Facebooku nie został założony przez firmę, lecz dwóch fanów marki – Dusty’ego Sorg i Michael’a Jedrzejewskiego.  W sierpniu 2008, Dusty i Michael szukali profilu marki i nie znaleźli takiego, który by ich zainteresował, dlatego stworzyli własny. Od tego momentu profil marki Coca-Cola rozwija się dynamicznie i dzisiaj jest największym profilem spośród marek na Facebooku.  
               
The Coca-Cola Company
The Coca-Cola Company (NYSE: KO) jest największą firma produkującą napoje na świecie, oferującą  konsumentom ponad 500 marek napojów gazowanych i niegazowanych.  Oprócz marki Coca-Cola, najbardziej wartościowej na świecie, portfolio  firmy obejmuje 15 marek o wartości miliarda dolarów każda, m.in. Diet Coke, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, vitaminwater, Powerade, Minute Maid, Simply, Georgia oraz Del Valle. Na świcie firma Coca-Cola jest  liderem wśród producentów napojów gazowanych, gotowych do spożycia kaw, soków
i nektarów. Za pośrednictwem największej na świecie sieci dystrybucji napojów, konsumenci w ponad 200 krajach delektują się napojami firmy, spożywając  1,8 miliarda  porcji dziennie. Przy stałym zaangażowaniu w budowanie zrównoważonych społeczności,  firma Coca-Cola angażuje się w inicjatywy zmierzające do redukcji negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne, wspiera aktywny, zdrowy tryb życia, tworzy bezpieczne środowisko pracy 
i przyczynia się  do rozwoju gospodarczego krajów, w których czynnie działa.  Wraz z naszymi partnerami odpowiedzialnymi za rozlewanie napojów, The Coca-Cola Company znajduje się w 10-ce najlepszych prywatnych pracodawców na świecie, zatrudniając łącznie ponad 700,000 pracowników. Więcej informacji na stronie
www.thecoca-colacompany.com lub śledź nas na Twitterze pod adresem www.twitter.com/CocaColaCo.