W ramach projektu „FIFA World Cup 2014 Trophy Tour” - wspólnej inicjatywy firmy Coca-Cola, jednego z głównych sponsorów Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Brazylii oraz FIFA, mundialowe trofeum po raz pierwszy w historii odwiedzi Polskę. Puchar zagości w naszym kraju 26 marca i pozostanie z nami przez 3 dni. Temu wyjątkowemu wydarzeniu towarzyszy specjalny konkurs, który rozpoczął się 21 lutego 2014r. i będzie trwał do 12 marca 2014r.. Na pokładzie specjalnego samolotu FIFA zwycięzca konkursu przywiezie Puchar do Warszawy z Moskwy, która będzie gościć go przed nami. W dniach 27-28 marca 2014 wszyscy polscy fani futbolu będą mogli obejrzeć z bliska to wyjątkowe trofeum oraz zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie. Wizycie Pucharu w naszym kraju będą także towarzyszyć liczne atrakcje sportowe. Wydarzeniu patronują: miasto stołeczne Warszawa, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polski Związek Piłki Nożnej oraz Ambasada Brazylii w Polsce.

Jednym z elementów, towarzyszących wizycie Pucharu w Polsce, jest ogólnopolski konkurs organizowany przez portal Onet, dedykowany wszystkim prawdziwym kibicom piłki nożnej w naszym kraju. Wybraną osobę czeka niezapomniana piłkarska przygoda: najpierw podróż do Moskwy, skąd Puchar zostanie przywieziony do Polski, a następnie powrót specjalnym samolotem FIFA, na pokładzie którego zwycięzca przywiezie trofeum do Warszawy. Aby wziąć udział w konkursie należy odwiedzić stronę http://eurosport.onet.pl/coca-cola-trophy-tour/konkurs.html i odpowiedzieć na 3 pytania. Fundatorem nagrody jest firma Coca-Cola.

- Możliwość obejrzenia Pucharu Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Warszawie będzie doskonałą okazją, by zwrócić uwagę na to, co w sporcie najpiękniejsze: pasję, pozytywne emocje i rywalizację w duchu fair play. Jestem przekonana, że wydarzenie to będzie kolejnym impulsem dla mieszkańców stolicy do większego zaangażowania się w sport. Staramy się cały czas wspierać aktywność fizyczną warszawiaków poprzez budowę nowych ścieżek rowerowych, siłowni plenerowych czy dofinansowanie licznych imprez sportowych – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy- powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent miasta stołecznego Warszawy.

W ramach trwającego od września 2013 tournée Puchar odwiedzi 90 krajów. Swoją podróż rozpoczął w stolicy Brazylii - Rio de Janeiro. Zanim trofeum dotrze do Polski będzie rozpalać emocje kibiców w 86 krajach, przygotowując ich do największego piłkarskiego święta – Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, które odbędą się w 2014 roku właśnie w Brazylii, kraju, gdzie słowa: radość i futbol są tak nierozerwalnie ze sobą połączone, jaki nigdzie indziej na świecie.

Coca-Cola angażuje się we wspieranie piłki nożnej i współpracuje w tym obszarze z FIFA już od 1974 roku. Firma jest także oficjalnym sponsorem mundialu od 1978 roku. Tegoroczna trasa „FIFA World Cup 2014 Trophy Tour” jest już trzecią edycją tego wydarzenia. Po raz pierwszy odbyła się ona w 2006, a następnie w 2010 roku. W tym roku po raz pierwszy podczas swojej podróży po świecie Puchar, w asyście zwycięzcy konkursu portalu Onet i Coca- Coli, przybędzie do Polski. Wizyta Pucharu Mistrzostw Świta w Piłce Nożnej FIFA w Polsce jest wydarzeniem historycznym. Cieszymy się, że firma Coca-Cola może zaoferować polskim kibicom niepowtarzalną okazję uczestniczenia w nim w sposób absolutnie szczególny! Przywiezienie tak wyjątkowej nagrody, symbolu sportowych zwycięstw do swojego kraju, to przede wszystkim podzielenie się ze wszystkimi fanami piłkarskimi w Polsce radością i pozytywną energią, która mobilizuje do działania i osiągania więcej w każdym aspekcie swojego życia – powiedziała Ania Jakubowski, dyrektor operacyjny Coca-Cola na Polskę oraz kraje bałtyckie.

Więcej informacji na temat FIFA World Cup™ Trophy Tour, w tym informacje o kolejnych krajach odwiedzanych na trasie Pucharu, daty, ekskluzywne wywiady, zdjęcia i filmy, można znaleźć na oficjalnej stronie internetowej FIFA: www.fifa.com/trophytour.