Coca-Cola, jeden z głównych sponsorów Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej FIFA World Cup 2014 oraz firma, która od lat angażuje się w inicjatywy wspierające sport i aktywność fizyczną na całym świecie, rozpoczęła we wrześniu 2013 roku realizację projektu pod nazwą „FIFA World Cup 2014 Trophy Tour”. Dzięki tej inicjatywie Puchar Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej odwiedzi 90 krajów na całym świecie, przygotowując fanów futbolu do tegorocznej piłkarskiej fiesty. W swojej dotychczas najdłuższej podróży liczącej blisko 150 000 km, Puchar zawita do Polski w dniach 26-28 marca 2014r. dając polskim kibicom szansę zobaczenia najbardziej prestiżowej nagrody piłkarskiej. Gospodarzem tego wydarzenia w naszym kraju jest miasto stołeczne Warszawa.

Puchar w ciągu dziewięciu miesięcy odwiedzi 90 krajów.

Coca-Cola, jeden z głównych sponsorów Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej FIFA World Cup 2014 oraz firma, która od lat angażuje się w inicjatywy wspierające sport i aktywność fizyczną na całym świecie, rozpoczęła we wrześniu 2013 roku realizację projektu pod nazwą „FIFA World Cup 2014 Trophy Tour”. Dzięki tej inicjatywie Puchar Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej odwiedzi 90 krajów na całym świecie, przygotowując fanów futbolu do tegorocznej piłkarskiej fiesty. W swojej dotychczas najdłuższej podróży liczącej blisko 150 000 km, Puchar zawita do Polski w dniach 26-28 marca 2014r. dając polskim kibicom szansę zobaczenia najbardziej prestiżowej nagrody piłkarskiej. Gospodarzem tego wydarzenia w naszym kraju jest miasto stołeczne Warszawa.

Dzięki firmie Coca-Cola światowa trasa Pucharu Świata w Piłce Nożnej FIFA jest jednym z najbardziej unikatowych i wyjątkowych wydarzeń w historii, jednoczących fanów na całym globie pragnących zobaczyć z bliska trofeum, które FIFA wręcza reprezentacji kraju będącego Mistrzem Świata w Piłce Nożnej. Trasa FIFA World Cup Trophy Tour™ rozpoczęła się we wrześniu 2013 r. oficjalną ceremonią pod słynnym pomnikiem Chrystusa Zbawiciela w Rio de Janeiro w Brazylii. Przed przyjazdem do Polski Puchar odwiedzi 86 krajów. Pierwszy etap prodróży Pucharu objął Amerykę Łacińską, z imprezami w 39 krajach w całym regionie będącym domem dla kraju-gospodarza, Brazylii. Przed powrotem do Brazylii w 2014r., trofeum FIFA World Cup™ odwiedzi kolejne 51 nowych krajów, które jeszcze nigdy nie miały okazji go gościć trofeum.

- Wartości kojarzone z piłką nożną i Coca-Colą są bardzo podobne: pozytywne emocje, pasja i radość, które jednoczą ludzi. Dlatego jesteśmy bardzo podekscytowani rozgrywkami FIFA World Cup 2014™ odbywającymi się w ojczyźnie piłki nożnej, oraz tegoroczną trasą Pucharu Świata, która jest doskonałą okazją do dzielenia się energią i pasją narodu-gospodarza, Brazylijczyków, z milionami fanów piłki nożnej na całym świecie – powiedział Joseph Tripodi, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu w The Coca -Cola Company.

Coca-Cola związana jest z FIFA od 1974 roku i jest oficjalnym sponsorem FIFA World Cup™ od 1978 roku. Już po raz trzeci Coca-Cola i FIFA zjednoczyły się, aby zrealizować światową trasę Pucharu Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, która po raz pierwszy odbyła się w 2006, a następnie w 2010 roku.

- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że znów możemy pokazać światu najbardziej charakterystyczny symbol piłki nożnej. Trasa ta daje nam możliwość dzielenia się naszą pasją do tego pięknego sportu z fanami na całym świecie, którzy otrzymują jedyną w życiu okazję, aby zobaczyć trofeum z bliska w ich ojczystym kraju. Chciałbym podziękować naszemu wieloletniemu partnerowi, firmie Coca-Cola, za zrealizowanie marzenia wielu milionów kibiców na całym świecie - powiedział Joseph S. Blatter, Prezydent FIFA.

Puchar będzie obecny w Polsce przez 3 dni, od 26 do 28 marca 2014 roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie i będzie dostępny dla zwiedzających 27 i 28 marca 2014 r. Wizycie Pucharu w Polsce towarzyszyć będzie szereg atrakcji o charakterze sportowym.

- Puchar Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej jest niezwykłym i unikatowym trofeum, którego oryginał mogą zobaczyć tylko nieliczni. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że dzięki firmie Coca-Cola polscy kibice po raz pierwszy w historii będą mogli zobaczyć Puchar Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej na żywo w swoim kraju – powiedziała Anna Jakubowska, dyrektor operacyjny Coca-Cola na Polskę oraz kraje bałtyckie. – Zależy nam jednocześnie, jako firmie od lat zaangażowanej w propagowanie aktywnego i zdrowego stylu życia, aby tego typu wydarzenia wykorzystywać do promocji aktywności fizycznej i zachęcania jak największej liczby osób, w szczególności ludzi młodych, do ruchu. Dlatego już teraz zapraszam wszystkich w marcu do Warszawy na święto sportu i futbolu.

Gospodarzem wydarzenia związanego z wizytą w Polsce Pucharu Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej FIFA World Cup jest miasto stołeczne Warszawa.

- Warszawiacy podczas UEFA EURO 2012 pokazali jakimi są wielkimi piłkarskimi kibicami. Teraz czeka ich kolejne wydarzenie – prezentacja w Warszawie niezwykłego trofeum, jakim jest Puchar Świata w Piłce Nożnej. Jestem pewna, że bardzo wielu mieszkańców przybędzie aby go zobaczyć. Puchar ten jest bowiem symbolem zwycięstwa, który wzbudza wielkie emocje i porusza serca kibiców na całym świecie - powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent miasta stołecznego Warszawy. Trasa Pucharu Świata stanowi część tegorocznej kampanii FIFA World Cup ™ firmy Coca-Cola, której szczegóły poznamy już wkrótce.

Wydarzenie związane z wizytą w Polsce Pucharu Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej FIFA World Cup odbywać się będzie pod honorowym patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiego Związku Piłki Nożnej oraz Ambasady Brazylii w Polsce. Gospodarzem wydarzenia jest miasto stołeczne Warszawa. Partnerami medialnymi są: Telewizja Polska, radio RMF Maxxx oraz portal Onet.pl.

Więcej informacji na temat FIFA World Cup™ Trophy Tour, w tym informacje o kolejnych krajach odwiedzanych na trasie Pucharu, daty, ekskluzywne wywiady, zdjęcia i filmy, można znaleźć na oficjalnej stronie internetowej FIFA: www.fifa.com/trophytour.