Warszawa, 20 stycznia 2016 r. – Picie Coca-Coli, każdej Coca-Coli, sprawia, że każda chwila staje się niezwykła. 

Wczoraj, na specjalnym wydarzeniu w Paryżu, szef marketingu The Coca-Cola Company, Marcos de Quinto, zaprezentował nową globalną strategię marketingową „Jedna marka",która po raz pierwszy w historii łączy wszystkie produkty sygnowane marką Coca-Cola: Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero i Coca-Cola Life pod jednym wspólnym ikonicznym brandem - Coca-Cola. Elementem przewodnim strategii jest ogólnoświatowa kampania reklamowa pod hasłem „Taste the Feeling”.

Strategia „Jedna marka”:

  • Rozszerza rozpoznawalny na świecie, oryginalny, ikoniczny wizerunek Coca-Cola, jednocząc rodzinę napojów Coca-Cola pod jedną, wiodącą na świecie marką.
  • Wchodzi w życie w ramach globalnej kampanii reklamowej pod hasłem„Taste the Feeling”, która opowiada uniwersalne, proste historie oraz pokazuje codzienne sytuacje łącząc konsumentów na całym świecie. 
  • Pozycjonuje produkt w sercu komunikacji, którą oddaje zwykła przyjemność picia Coca-Coli (każdej Coca-Coli) oraz uczucia z tym związane.
  • Podkreśla, jak ważne dla naszej firmy jest dawanie konsumentom możliwości wyboru. Nasi konsumenci powinni móc wybrać taki napój marki Coca-Cola, który najbardziej odpowiada ich gustom, stylowi życia i diecie.

x-default

Każdego dnia miliony ludzi na całym świecie sięgają po zimną Coca-Colę” - mówi Marcos de Quinto, Dyrektor Marketingu firmy Coca-Cola.  „Nowe podejście marketingowe „Jedna Marka” przypisuje wizerunek brandu Coca-Cola wszystkim produktom spod znaku towarowego Coca-Cola. Zwiększa to przejrzystość gamy naszych produktów i pozwala konsumentom dokonać łatwego wyboru. Jest to ogromne przedsięwzięcie dotyczące wszystkich naszych produktów, dzięki któremu każdy może cieszyć się wyjątkowym smakiem zimnej Coca-Coli, zarówno tej dietetycznej, jak i tej bezkofeinowej

De Quinto dodaje: „Dziś bardziej niż kiedykolwiek zdajemy sobie sprawę, że konsumenci napojów Coca-Cola pragną różnorodności, dlatego każdy nasz produkt musi dostarczać im wspaniałego smaku i orzeźwienia.  Strategia „Jednej Marki” pozwoli nam zrezygnować z wielu osobnych kampanii na rzecz jednej, promującej kultową markę, wspólną dla wszystkich produktów z rodziny Coca-Cola."

W 2016 r., kampania „Taste the Feeling” będzie realizowana w różnym czasie, nawszystkich rynkach na całym świecie, za pomocą wielu elementów. Są to:

  • 10 reklam telewizyjnych
  • Ponad 100 zdjęć zrealizowanych dla kampanii
  • Nowy system identyfikacji wizualnej
  • Nowy motyw muzyczny i podpis dźwiękowy
  • Interaktywny projekt dający możliwość personalizacji i udostępniania

Kampania  jest zakorzeniona w fundamentalnych elementach marki – czcionce Spencerian, czerwonym znaczku i ikonicznej szklanej butelce. W nowoczesnej odsłoniepokazuje autentyczne sytuacje z produktem umieszczonym w centralnym miejscu.

Aby stworzyć kampanię, firma Coca-Cola podjęła współpracę z 10 agencjami kreatywnymi z całego świata. Jej wynikiem jest 10 reklam telewizyjnych stworzonych przez 4 agencje: Mercado-McCann, Sra. Rushmore, Santo oraz Oglivy & Mather New York. Spoty reklamowe ukazują krótkie, lecz osobiste kadry z codziennego życia, uczucia i doświadczenia, które towarzyszą piciu zimnej Coca-Coli. Na zakończenie każdej reklamy,cała rodzina produktów Coca-Cola prezentuje się razem pod słynnym czerwonym znakiem marki.

Nie ma nic lepszego niż smak zimnej Coca-Coli”, mówi Rodolfo Echeverria, wiceprezes Global Creative, Connections & Digital, The Coca-Cola Company. „Nasza kampania opiera się na przekonaniu, że zwyczajna przyjemność picia zimnej Coca-Coli nadaje każdej chwili wyjątkowy charakter. Sytuacje życiowe i narracja wykorzystane w kampanii mają wymiar ogólnoludzki i zostały przedstawione tak, aby mogli się z nimi utożsamić konsumenci na całym świecie. Kampania telewizyjna i związane z nią obrazy,które zobaczą widzowie w Japonii będą wyemitowane również we Włoszech, w Meksyku oraz w innych krajach na całym świecie.

Na starcie kampanii zostanie wyemitowanych 5 z 10 spotów reklamowych. Główny spot telewizyjny, „Motyw Przewodni” (Mercado-McCann) przedstawia codzienne chwile,takie jak jazda na łyżwach, spędzanie czasu z przyjaciółmi, pierwsza randka, pierwszy pocałunek i pierwsza miłość. Wszystkie te chwile łączy Coca-Cola. Spot będzie wyemitowany na wszystkich rynkach w 2016 r.

x-default

Ścieżka dźwiękowa spotu „Motyw Przewodni” to oryginalna piosenka stworzona na potrzeby kampanii „Taste the Feeling”. Piosenka została napisana i wyprodukowana w drodze współpracy firmy Coca-Cola z platformą Music Dealers. Na wybranych rynkachpiosenkę śpiewa wschodząca gwiazda muzyki, Conrad Sewell. Ten urodzony w Londynie i wychowany w Australii piosenkarz nagrał debiutancki singiel „Firestone”, który został wyświetlony ponad 300 milionów razy w serwisie streamingowym Spotify oraz sprzedany w ponad 3 milionach egzemplarzy na całym świecie. Motyw przewodni zawiera nowy podpis muzyczny zainspirowany dźwiękami otwieranej butelki Coca-Coli, musujących bąbelków, a także tymi wyrażającymi czystą przyjemność delektowania się napojem. Będzie on wykorzystany w całej kampanii. 

„Rozstanie” (Santo) opowiada historię związku pary młodych ludzi, począwszy od pierwszej randki, pierwszego uczucia, zauroczenia i miłości do nagłego zerwania i ostatecznego pojednania przy zimnej Coca-Coli. W spocie usłyszymy nową piosenkę zatytułowaną “Made for You”, którą śpiewa debiutujący artysta Alexander Cardinale. 

„Braterska miłość” (Santo) przedstawia wyjątkową relację między braćmi, historięich wzajemnych uczuć, emocji i konfliktów. We wszystkich tych sytuacjach pojawia się Coca-Cola, spajająca te zdarzenia i nadająca im wyjątkowy charakter. Bracia zawsze przychodzą sobie z pomocą i razem przeżywają radosne chwile. Podkład muzyczny stanowi nowa wersja hitu Avicii „Hey Brother”.

Avicii, współpracujący z firmą Coca-Cola od 2014 r., stworzył zremiksowaną wersję muzycznego motywu przewodniego kampanii „Taste the Feeling” w wykonaniu Conrada Sewella. Będzie on również autorem hymnu marki w kampanii reklamowej podczas mistrzostw UEFA EURO 2016(tm) oraz Igrzysk Olimpijskich w Rio(tm) w 2016 r.

Inne reklamy telewizyjne przygotowane do emisji:

  • „Pod Presją” (Ogilvy & Mather) pokazuje sytuacje stresowe, których doświadczamy każdego dnia. Spot podkreśla ogromne znaczenie wolnego czasu,relaksu i czerpania radości z codziennych chwil. 
  • „Supermarket” (SRA. Rushmore) opowiada historię młodej kasjerki oczarowanej przystojnym, młodym mężczyzną pijącym zimną Coca-Colę.
  • Spoty „Do czego służy Coca-Cola?” (Sra. Rushmore), „Profesor” (Sra.Rushmore), „Arktyczne lato” (The Cyranos-McCann), „Pusta butelka” (Mercado-McCann), and „Prawdziwa radość” (Mercado-McCann) zostaną wyemitowane w kolejnych etapach kampanii w 2016 r.

Nowa kampania przedstawia ponad 100 zdjęć zrealizowanych na potrzeby kampanii, których autorami są znani fotografowie mody Guy Aroch i Nacho Ricci. Fotografie przedstawiają ludzi z całego świata pijących zimną Coca-Colę w różnych, codziennych sytuacjach. Fotografie z nowej kampanii zostaną wykorzystane w reklamie prasowej, na bilbordach, w materiałach sklepowych oraz w mediach cyfrowych.

Interaktywny Cyfrowy Projekt możliwy do udostępnienia i personalizowania, ilustrowany muzycznie remiksem motywu przewodniego „Taste the Feeling”, składa się z różnych scenekw formacie GIF, które odzwierciedlają uczucia związane z piciem Coca-Coli.  Aplikacja pozwala użytkownikom pobrać scenkę bezpośrednio z mikrostrony, spersonalizować ją za pomocą wybranych uczuć i udostępnić na portalach społecznościowych wraz z #TasteTheFeeling.

Aby uzyskać więcej informacji, obejrzeć reklamy i fotografie z kampanii odwiedź stronę www.coca-colacompany.com/tastethefeeling.