Warszawa, 14 stycznia 2016 r. – Coca-Cola Cup, najstarszy turniej piłkarski dla młodzieży w Polsce, zbliża sięwielkimi krokami. Właśnie ruszyła rekrutacja do tegorocznych rozgrywek. W ubiegłorocznej edycji wzięło udział prawie 4000 drużyn. Po raz szósty z rzędu turniej wspiera jeden z najlepszych napastników na świecie,wybrany ostatnio najlepszym sportowcem roku w Polsce: Robert Lewandowski.

Tegoroczna edycja Coca-Cola Cup będzie miała nieco zmienioną formułę. Aby jeszcze bardziej podsycić emocje, zwiększono liczbę turniejowych rund. Po trzech (zamiast dwóch) fazach eliminacyjnych, finały wojewódzkie zostaną zastąpione przez cztery finały makroregionalne, w których zmierzą się po cztery najlepsze drużyny z każdego województwa. Każdy finał makroregionalny wyłoni po cztery drużyny chłopięce i dziewczęce reprezentujące
makroregion w wielkim finale krajowym.

Do turnieju każde gimnazjum w Polsce może zgłosić jedną drużynę chłopięcą i jedną dziewczęcą. Informacje na temat rekrutacji dostępne są na stronie www.cocacolacup.pl. Zgłoszenia do turnieju będą przyjmowane do 20 lutego 2016 r.  

– Dzięki zmianom, które wprowadziliśmy do tegorocznej edycji Coca-Cola Cup, każda drużyna będzie mogła rozegraćwięcej meczów na drodze do wielkiego finału. Poza tym z każdego makroregionu do finału awansują cztery drużyny,co oznacza, że teoretycznie nawet czwarta drużyna z danego województwa może wejść do wielkiego finału i gowygrać. Kto z nas nie trzymał nigdy kciuków za „czarnego konia” podczas wielkiej sportowej imprezy? Zmianaformuły rozgrywek jeszcze bardziej zwiększy poziom emocji, ale także poziom sportowy, który co roku robi na nas ogromne wrażenie – powiedział Wojciech Dubasiewicz, kierownik marki Coca-Cola w Coca-Cola Poland Services, odpowiedzialny za turniej Coca-Cola Cup.

Szósty rok z rzędu ambasadorem Coca-Cola Cup będzie Robert Lewandowski. Dzisiejszy idol fanów Biało-Czerwonych przed laty również grał w Coca-Cola Cup.

Robert Lewandowski i Coca-Cola

– Czasami brakuje mi emocji, które przeżywałem startując w tym turnieju jako młody chłopak. To była czysta,młodzieńcza radość z gry w piłkę, bez kalkulacji. Najlepsza zabawa pod słońcem. Cieszyłem się, że jestem na boisku,uczestniczę w turnieju z kolegami. Te emocje zostaną ze mną do końca życia. W tym roku kolejny raz będę bliskoCoca-Cola Cup i jestem przekonany, że tak jak w ubiegłych latach, emocji nie zabraknie. Zapraszam do udziału w Coca-Cola Cup 2016! – powiedział Robert Lewandowski, czwarty najlepszy piłkarz na świecie według plebiscytu FIFA.

Coca-Cola Cup to najstarszy i jeden z największych piłkarskich turniejów młodzieżowych w Polsce. Rozgrywany nieprzerwanie od osiemnastu lat, co roku angażuje około 40 000 gimnazjalistów z całego kraju. W dotychczasowychedycjach wzięło udział już ponad 680 000 uczniów. Co roku rozgrywkom kibicują tysiące widzów w całej Polsce. Punktem kulminacyjnym turnieju jest spektakularny wielki finał krajowy, który w tym roku, podobnie jak w ubiegłym, odbędzie się w Gdańsku. 

– Coca-Cola od wielu lat konsekwentnie wspiera na całym świecie programy promujące aktywność fizyczną. W Polsce przykładem takich inicjatyw jest organizowany od 1999 roku turniej Coca-Cola Cup. Mimo, że to najstarszy piłkarskiturniej dla młodzieży w kraju, niezmiennie rokrocznie od 18 lat cieszy się olbrzymią popularnością niosąc ze sobąfantastyczne sportowe emocje. W tym roku dodatkowo atmosferę turniejową podgrzewać będzie zbliżający sięwyjątkowy turniej: Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016TM. Jestem pewien, że podczas turnieju
wszyscy będą czuć atmosferę piłkarskiego święta
 – dodał Wojciech Dubasiewicz.

Więcej informacji o turnieju można znaleźć na www.cocacolacup.pl oraz na oficjalnym profilu na Facebooku www.facebook.com/cocacolacuppolska.

 

O ZAANGAŻOWANIU COCA-COLA W SPORT:
Coca-Cola już od ponad stu lat wspiera dyscypliny sportowe. Przez ten czas zaangażowała się w wiele różnorodnych międzynarodowych, krajowych i lokalnych imprez sportowych. Wspierała między innymi Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej i Lekkoatletyczne Mistrzostwa Świata. Poprzez swojeprogramy marketingowe i komunikacyjne Coca-Cola promuje wartości sportowe i podkreśla duże znaczenie aktywności fizycznej.
Coca-Cola wspiera Ruch Olimpijski od 1928 roku i jest najstarszym korporacyjnym partnerem Igrzysk. Cenimy sobie wartości, jakie przyświecają Ruchowi Olimpijskiemu, takie jak przyjaźń, dążenie do doskonałości i szacunek. Dlatego staramy się być odpowiedzialnym sponsorem i wykorzystywać nasze zaangażowanie w Olimpiadę do motywowania ludzi na całym świecie, aby zmienili swoje zachowania.
Coca-Cola od ponad 80 lat, a dokładniej od Mistrzostw Świata FIFA w Urugwaju w 1930 r., związana jest także z piłką nożną. Jest najstarszym partnerem korporacyjnym FIFA, z którą współpracuje od 1978r. Od 1988 roku Coca-Cola współpracuje też z UEFA jako Oficjalny Sponsor Mistrzostw Europy. Coca-Cola angażuje się w futbol na każdym poziomie - sponsoruje największe imprezy piłkarskie, jak Mistrzostwa Świata czy UEFA EURO(tm), ale też realizuje w ponad 100 krajach liczne turnieje piłkarskie dla młodzieży, w tym Coca-Cola Cup.
Coca-Cola sponsoruje ponad 250 programów promujących sport i aktywność fizyczną w ponad 100 krajach na całym świecie. W Polsce przykładami takich programów jest jeden z największych i najstarszych turniejów piłkarskich dla młodzieży Coca-Cola Cup, w którym do tej pory uczestniczyło prawie 680 tysięcy młodych ludzi oraz program Lider Animator-Obudź Swoje Ciało, który nagradza finansowo najciekawsze projekty, mające na celu zachęcać lokalne społeczności, w tym młodzież do aktywnego życia. W ciągu czterech edycji program wsparł 100 projektów z całej Polski na łączną wartość ponad 1 000 000 złotych, aktywując tym samym blisko 200 000 osób.