30 czerwca br., już po raz czternasty, rozpoczyna się w Krakowie Juliada – Młodzieżowy Festiwal Sportu, w ramach którego każdy uczestnik może spróbować różnych dyscyplin i rozpocząć swoja przygodę ze sportem. Już po raz szósty Juliadę wspiera firma Coca-Cola.

- Nasze zaangażowanie w tak duże i ważne dla Krakowa wydarzenie sportowo-rekreacyjne  skierowane do młodzieży jest zgodne z realizowaną od  lat strategią promującą ruch i aktywność fizyczną - mówi Beata Ptaszyńska-Jedynak, kierownik ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji Coca-Cola Poland Services. – Cieszymy się, że młodzież pozostająca w lipcu w domu będzie mogła spędzić czas aktywnie, uprawiając sport pod okiem doświadczonych instruktorów. Ponadto ze względu na UEFA EURO 2012, którego oficjalnym partnerem jest Coca-Cola oraz Igrzyska Olimpijskie w Londynie będzie to wspaniałe lato sportu, pełne emocji i radości.
 
Wspieramy rozwój młodych piłkarskich talentów
Realizując strategię promującą ruch i aktywność fizyczną, firma Coca-Cola od 1999 r. organizuje  największy w Polsce szkolny turniej piłkarski – Coca Cola Cup. Jego celem jest  zachęcenie młodzieży do regularnego uprawiania sportu. Turniej kładzie również duży nacisk na kształtowanie pozytywnych postaw w duchu zasad fair play oraz rozwijanie młodych talentów piłkarskich. Widać  już rezultaty takiego podejścia – wielu uczestników poprzednich edycji turnieju gra w czołowych klubach europejskich a także w polskiej reprezentacji narodowej np. podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2012. Jednym z nich jest Robert Lewandowski, który został  ambasadorem  tegorocznej 14. edycji  turnieju Coca-Cola Cup. Do tej pory w turnieju Coca-Cola Cup udział wzięło ponad 500 tysięcy młodych piłkarzy i piłkarek.

Świętujemy EURO 2012 i gromadzimy pozytywną energię by wesprzeć promowanie aktywności fizycznej
Wielkie wydarzenia sportowe wzbudzają pozytywne emocje i jednoczą ludzi na całym świecie. Jako oficjalny sponsor UEFA EURO 2012™ Coca-Cola nie tylko zachęca tysiące fanów do wielkiej piłkarskiej zabawy, ale wykorzystując zainteresowanie tą sportową imprezą, stara się też promować sport wśród Polaków. W ramach kampanii na Mistrzostwa Europy, przygotowano specjalny program – Fundusz Energii Fanów - który gromadził energię fanów uwolnioną podczas kibicowania swoim drużynom podczas EURO 2012. Za pomocą specjalnych urządzeń rozmieszczonych w Strefach Kibica, np. trampolin i maszyn mierzących poziom głośności okrzyków, każdy fan piłki nożnej mogł uwolnić swoją energię i zasilić Fundusz. Po zakończeniu Mistrzostw zgromadzona energia zostanie zamieniona na wsparcie finansowe dla programu Lider-Animator.

Jego celem jest wspieranie animatorów sportu, których pasją i codzienną pracą jest promocja aktywności fizycznej jako najlepszego sposobu na spędzanie wolnego czasu i zdrowe życie. Z badań wynika, że animatorzy sportu odgrywają istotną rolę w społecznościach lokalnych. Zdecydowana większość rodziców (96%) oraz młodzieży (71%) uważa, że w ich społeczności potrzebny jest tego typu ekspert. 15 najlepszych animatorów sportu, którzy wezmą udział w programie Lider-Animator wygra granty pieniężne (od 10 000 do 15 000 złotych) na realizację swoich przedsięwzięć. Wysokość grantów będzie zależna od środków finansowych pozyskanych w ramach Funduszu Energii Fanów Coca-Coli. Otrzymają oni również wsparcie merytoryczne w postaci specjalistycznego szkolenia i wezmą udział w Akademii Lidera.

*****

O firmach systemu Coca-Cola w Polsce:

System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska. Coca-Cola Poland Services to spółka-córka The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata.  Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 560 milionów konsumentów.

Wśród marek firm dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Multivita z ujęcia Kropla Minerałów, napój energetyzujący Burn oraz herbaty mrożone Nestea. Firmy z systemu  Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają około 3 tysiące osób. Od 1991 r. firmy te zainwestowały w Polsce ponad 500 milionów dolarów.

DODATKOWE INFORMACJE:

Coca-Cola Poland Services:

Beata Ptaszyńska-Jedynak
Kierownik ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji
tel. +48 22 579 68 97, 0 602 4211 680
e-mail: bjedynak@eur.ko.com

Cracovian International Consultants:

Szymon Konarski
tel. (012) 432 16 61, 0 501 637 344
e-mail: konarski@cic.com.pl