8 maja 2013 roku w Atlancie The Coca-Cola Company ogłosiła zobowiązania, których celem jest wspieranie walki z epidemią otyłości poprzez cztery strategiczne działania realizowane we wszystkich 207 krajach, w których firma prowadzi działalność: 

  • Powszechne oferowanie  produktów o niskiej wartości kalorycznej lub bez kalorii 
  • Podawanie przejrzystych informacji o produkcie, w tym o liczbie kalorii, na przodzie wszystkich opakowań
  • Zachęcanie ludzi do ruchu poprzez wspieranie programów promujących aktywność fizyczną we wszystkich 207 krajach, w których firma jest obecna
  • Niekierowanie reklam  produktów do  dzieci poniżej 12 roku życia na całym świecie

„Otyłość jest obecnie najtrudniejszym problemem zdrowotnym dotykajacym niemal każdą rodzinę i społeczność na całym świecie” – powiedział Muhtar Kent, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny The Coca-Cola Company. „Jest to problem społeczny, który wymaga zaangażowania każdego z nas. Jesteśmy zobowiązani, aby uczestniczyć w rozwiązaniu tej kwestii.”

Muhtar Kent oglosił  powyższe zobowiązania w związku ze 127 rocznicą powstania Coca-Coli, a towarzyszyli mu w tym wydarzeniu: Nathan Deal, gubernator stanu Georgia oraz Kasim Reed, burmistrz Atlanty. W ten sposób wspólnie zainicjowano serię programów mających na celu zachęcenie mieszkańców Georgii do aktywności fizycznej. 

The Coca-Cola Company prowadzi już liczne działania, aby zrealizować wyżej wynienione zobowiązania, w tym:

  • Zredukowano kaloryczność napojów należących do portfolio firmy poprzez oferowanie opakowań o mniejszej pojemności i innowacje produktowe takie jak np. wprowadzanie napojów o niskiej wartości kalorycznej i bez kalorii. Osiemdziesiąt dwa ze 145 napojów dostępnych w Europie to produkty o niskiej i zerowej kaloryczności, zaś w Ameryce Północnej liczba ta sięga 180 z ponad 650 napojów. Ponad 45 produktów dostępnych na świecie jest słodzonych słodzikiem pochodzenia naturalnego na bazie stewii, co pozwala zaoferować alternatywne produkty o mniejszej wartości kalorycznej, tj. Powerade, Sprite, Fanta, vitaminwater i Minute Maid. Ponadto wiele marek oferowanych jest w mniejszych opakowaniach, w tym w mini-puszkach o pojemności 225 ml w USA, Australii, Kanadzie, Korei i Tajlandii, i w szklanych butelkach o pojemności 240 ml lub w mniejszych w ponad 125 krajach.
  • Dodano informacje o wartości energetycznej poszczególnych napojów na przodzie etykiet, aby ułatwić konsumentom szybkie odczytywanie kaloryczności danego produktu. Działanie to zapoczątkowano w Europie w 2006 r.
  • Wspierane są programy promujące aktywne, zdrowe życie w tysiącach społeczności. W Stanach Zjednoczonych 6 milionów młodych ludzi zwiększyło swoją aktywność fizyczną i wprowadziło zdrowe nawyki dzięki udziałowi w programach klubów dla chłopców i dziewcząt Triple Play Boys & Girls Clubs of America. W Europie firma wspiera 88 programów pomagających 3 milionom osób w zwiększeniu aktywności fizycznej. W Ameryce Łacińskiej rocznie ponad 26 milionów osób angażuje się w inicjatywy Coca-Coli promujące zdrowy i aktywny styl życia. W Chinach we wspólnych spacerach odbywajacych się w 30 miastach uczestniczy ponad 2 miliony osób. Z kolei w Indiach firma Coca-Cola zainspirowała ponad 22 tysiące uczniów do udziału w szkolnych zawodach w krykiecie.
  • Opracowano wytyczne dot. odpowiedzialnego marketingu, w tym globalnej polityki zakładającej brak reklam produktów firmy w szkołach podstawowych i w gimazjach. Firma Coca-Cola nie reklamuje również napojów w czasie antenowym przeznaczonym dla dzieci poniżej 12 lat gdy stanowią one powyżej 35% widowni.

Firma zobowiązała się również, aby publicznie i aktywnie mierzyć skalę i zasięg swoich działań na stronie www.comingtogether.com. Platforma ta zawiera więcej szczegółów dotyczących zobowiązań The Coca-Cola Company i zaprasza do zapoznania się z działaniami firmy oraz dzielenia się uwagami i sugestiami w jaki sposób można wspólnie promować zbilansowaną dietę oraz aktywność fizyczną.

Obecnie firma Coca-Cola oferuje produkty w niemal każdej kategorii napojowej – wodę, wodę wzbogaconą i smakową, herbatę mrożoną, kawę, soki i napoje owocowe, napoje sportowe, napoje energetyzujące i napoje gazowane. Asortyment obejmuje niemal 800 napojów o niskiej wartości kalorycznej lub bez kalorii, co stanowi 25 procent globalnego portfolio produktów. Firma zamierza nadal wprowadzać opakowania o mniejszej pojemności pozwalające na kontrolowanie porcji i nowe słodziki naturalnego pochodzenia, takie jak stewia.