Do 2020 roku w napojach bezalkoholowych produkowanych w Europie ma być aż o 10 proc. cukru mniej. To najnowsze zobowiązanie całej branży.

Najnowsza inicjatywa Europejskiej Organizacji Producentów Napojów Bezalkoholowych (UNESDA) ma wspomóc konsumentów w kontrolowaniu spożycia cukru, umożliwiając Europejczykom dokonywanie zdrowszych wyborów dla siebie i swoich rodzin.

Nie jest to pierwsze przedsięwzięcie branży, która między 2000 a 2015 rokiem ograniczyła ilość cukru i kalorii w napojach o 12 proc. Poczynione w lutym zobowiązanie oznacza jednak trzykrotny wzrost tempa redukcji cukru w produktach.

The Coca-Cola Company i jej partnerzy ściśle współpracują z europejską branżą napojów, aby przyspieszyć proces redukowania zawartości cukru i kalorii i dostosować się do zmieniających się gustów konsumentów. Inicjatywa jest także odpowiedzią na wezwania ze strony decydentów unijnych i polityków z krajów całej Europy, by wprowadzić zmiany na rynku napojów bezalkoholowych.

"Najnowsza inicjatywa pokazuje gotowość europejskiej branży napojów bezalkoholowych do działania i wniesienia znaczącego wkładu w realizację celów europejskiej polityki na rzecz poprawy zdrowia" – mówi Sigrid Ligné, dyrektor generalny UNESDA.

Długa podróż

The Coca-Cola Company już wiele lat temu rozpoczęła ograniczanie zawartości cukru i kalorii w swoich produktach poprzez szereg działań, od zmiany receptur, przez innowacje, mniejsze opakowania, aż po promowanie niskokalorycznych i niskocukrowych napojów. W kilku krajach, jak choćby Francji, Wielkiej Brytanii i Beneluksie, Coca-Cola wspiera lokalne akcje na rzecz ograniczenia zawartości kalorii i cukru w produktach.

"Nowe zobowiązanie sprawia, że przemysł napojów łączy siły na poziomie europejskim, docierając do ponad 500 mln konsumentów i zapewniając spójne, konsekwentne podejście do redukowania cukru" – mówi Wouter Vermeulen, dyrektor ds. relacji międzynarodowych i spraw publicznych w Coca-Cola.

"Kiedy rządy różnych krajów poprosiły lokalnych producentów, aby wsparli wysiłki na rzecz ograniczenia spożycia cukru, chcemy być w pierwszym szeregu tych, którzy zaoferują swą pomoc" – podkreśla Dan Sayre, prezes Coca-Cola na Zachodnią Europę.

Nikos Koumettis, prezes Coca-Cola w Europie Środkowej i Wschodniej, wskazuje natomiast: "Jako firma zawsze rozwijaliśmy się słuchając i odpowiadając na głosy naszych konsumentów, udziałowców, społeczeństwa jako całości. Zgadzamy się, że zbyt duża ilość cukrów w diecie nie jest niczym dobrym i chcemy pomóc konsumentom w kontrolowaniu nawyków żywieniowych. Wierzę, że ta i inne, podobne akcje, pomogą milionom Europejczyków podjąć właściwe decyzje".

Europejski przemysł napojów w liczbach:

·       napoje bezalkoholowe to mniej niż 3 proc. kalorii w przeciętnej diecie Europejczyka,

przeciętna zawartość kalorii w 100 ml napoju została zmniejszona o 12 proc. między 2000 i 2015 rokiem,

·       dostępność opakowań mniejszych niż 330 ml od 2006 roku wzrosła o 150 proc.,

dziś można wybierać spośród 30 różnych opakowań,

·       66 proc. nowych produktów na rynku należy do kategorii bez- lub niskocukrowych,

Napoje nisko- i bezcukrowe to 30 proc. rynku w kilku krajach Europy.