W ramach programu 5by20 Coca-Cola wsparła już ponad 1,7 mln kobiet w 64 krajach całego świata.

To oznacza wzrost o 41 proc. w porównaniu do ubiegłego roku – poinformował podczas Walmart Women’s Economic Empowerment Summit Muhtar Kent, prezes i dyrektor generalny The Coca-Cola Company.

Tylko w 2016 roku programy 5by20 dotarły do 500 tys. przedsiębiorczyń i rozpoczęły działania na nowych rynkach: w Australii, Gwatemali, Włoszech i Polsce.

5by20 ma na celu wsparcie przedsiębiorczyń w tworzeniu nowych biznesów i przezwyciężaniu barier wzrostu, wszystko w ramach łańcucha wartości Coca-Cola. 5by20 oferuje właścicielkom firm i menedżerkom dostęp do szkoleń, wsparcia finansowego i doradztwa. Przykładowo, rolnicy dostarczający mango na potrzeby napojów Minute Maid mogą brać udział w kursach z zakresu rachunkowości i rolnictwa. A właścicielki sklepów detalicznych, czyli niemal 90 proc. spośród biorących udział w programie 5by20, mogą zwiększać umiejętności w zakresie marketingu i obsługi klienta, a także ubiegać się o kredyty na preferencyjnych warunkach.

W Polsce Coca-Cola wraz z fundacją Sukces Pisany Szminką uruchomiły program aktywizacji zawodowej kobiet "Sukces TO JA". Program 5by20 nad Wisłą realizowany jest poprzez dedykowany przedsiębiorczym paniom portal internetowy, serię szkoleń i warsztatów, a także patronat nad konkursem "Bizneswoman Roku".

Prócz szkoleń, wsparcia finansowego i doradztwa, 5by20 pozwala zwiększyć wiarę we własne możliwości. Badania prowadzone w RPA wykazały, że 95 proc. beneficjentek programu 5by20 było pewnych, że ich przedsięwzięcie utrzyma się na rynku, a 94 proc. było przekonanych, że będzie się ono rozwijało. Kobiety z większą łatwością potrafiły pozyskać dochody dla zaspokojenia podstawowych potrzeb swoich i swojej rodziny, od edukacji dzieci przez leczenie, aż po ubrania. Dwie trzecie uczestniczek deklaruje, że co miesiąc jest w stanie zaoszczędzić i odłożyć pieniądze.

"Ekscytujące jest obserwowanie sukcesów, jakie odnosimy każdego roku i śledzenie naszych postępów na drodze do osiągnięcia globalnego celu, jakim jest dotarcie do 5 milionów przedsiębiorczyń" – mówi Charlotte Oades, wiceprezes i dyrektor ds. równouprawnienia kobiet w The Coca-Cola Company. – "Jednak największą inspiracją są historie kobiet, które wspieramy. To są realne skutki naszych działań, kiedy kobiety mogą zarabiać więcej i więcej dać swoim rodzinom".