Wiosna! Dni są coraz dłuższe, pogoda coraz ładniejsza, i choć wciąż płata figle, to najlepszy moment na aktywność fizyczną, której zima przecież nie sprzyja. Od czego by tu zacząć?

Bieganie

W ostatnich latach na ulicach można zobaczyć coraz więcej biegaczy. Warto do nich dołączyć! Nie musisz wybierać forsownych dystansów, na początek wystarczy kilkanaście minut truchtu. Stosowany regularnie, jogging poprawia kondycję, dobrze wpływa na serce i pomaga zrzucić wagę. A po treningu endorfiny sprawiają, że masz świetne samopoczucie!

Siła biegania tkwi również w fakcie, że nie wymaga praktycznie żadnych inwestycji. Nie kupuj od razu profesjonalnych butów, na nie przyjdzie czas. Załóż adidasy (unikaj butów na cienkiej podeszwie), rozgrzej się, rozciągnij i w drogę! Oszczędzaj stawy, biegając po ziemi i trawie, a nie asfalcie czy chodniku. I pamiętaj o nawodnieniu. Tu pomóc może nawet Coca-Cola, co udowadnia Camille Herron, amerykańska ultramaratonka.

Nordic walking

A może coś spokojniejszego? Wśród seniorów furorę robi nordic walking, choć ta forma aktywności wcale nie jest zarezerwowana dla starszych ludzi. Zaczęło się od całorocznego treningu dla narciarzy biegowych, dziś to pełnoprawny sport i prawdziwy fenomen.

 

Nordic walking przynosi korzyści podobne do spacerów czy joggingu, ale intensywniej rozwija mięśnie, pozwala spalić więcej kalorii i w mniejszym stopniu obciąża stawy. Aby zacząć, wystarczy para kijków, co nie jest dużym wydatkiem. Na początek warto też podpatrzeć technikę, może w okolicy działa grupa pasjonatów, która pomoże ci w pierwszych krokach stawianych w nowym sporcie?

Rower

Wiosna to idealny moment na odkurzenie zapomnianego przez zimę roweru. A może zakupu nowego jednośladu? Z pewnością nie będą to źle wydane pieniądze.

Co powiesz na rowerową wycieczkę po okolicy z rodziną lub przyjaciółmi zakończoną piknikiem z orzeźwiającą Coca-Cola? Chyba, że niestraszne są ci dłuższe trasy. Jednak dzięki rowerowi łączyć możesz przyjemne z pożytecznym. Przecież do pracy czy na zakupy nie zawsze musisz jechać samochodem. Przejażdżka rowerem sprawi, że sport niepostrzeżenie stanie się częścią twojego życia.

Rolki

A może coś bardziej ekscytującego? Wiosną w parkach zapewne widzisz wiele osób jeżdżących na rolkach. To świetny sposób na spędzenie wolnego czasu. Odstresowuje, rozwija mięśnie, szczególnie nóg i pośladków, daje mnóstwo pozytywnej energii. Ten sport wbrew pozorom nie ma żadnych przeciwwskazań wiekowych i zdrowotnych. Na rolkach jeździć może każdy. Jasne, wymaga to nieco treningu, ale ile daje satysfakcji!

A gdy poznasz już podstawy, na pewno zechcesz nauczyć się kilku sztuczek, które jeszcze bardziej uprzyjemnią ci jazdę. Oczywiście jazdę w dobrym towarzystwie, bo po co robić to samemu?

Ćwiczenia w plenerze

Skoro wiosna, to może skorzystać ze świeżego powietrza w bardziej „konwencjonalny” sposób i po prostu wyjść z hal i siłowni? Dziś możesz wybierać spośród wielu możliwości aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. W wielu miastach, nie tylko tych największych, prowadzone są otwarte treningi fitness, jogi czy funkcjonalne. W okolicy znajdziesz też pewnie plenerową siłownię, gdzie samodzielnie lub ze znajomymi możesz zaaranżować sobie trening na profesjonalnych maszynach.

Pamiętaj jednak, że wcale nie są one niezbędne! To spostrzeżenie stało się podstawą street workoutu, czyli treningów z wykorzystaniem dostępnej w parku czy na skwerze infrastruktury. Ławka, murek czy schody mogą z powodzeniem zastąpić siłownię, jeśli tylko wiemy, jak to zrobić. A tu pomoże z pewnością internet. Bo czy jest coś lepszego niż trening na świeżym powietrzu w otoczeniu przyrody?

Nie czekaj więc, bo wiosna nie trwa wiecznie!