Andy Warhol po raz pierwszy przedstawił grafiki z Coca-Cola w latach sześćdziesiątych, kiedy stworzył płótna z wizerunkiem konturowej butelki. Artysta nie cieszył się jeszcze sławą, były to jego pierwsze inspirowane popkulturą grafiki.

Przez dziesięć lat pracował jako projektant w agencjach reklamowych na Madison Avenue, tworząc wystawy sklepowe i ilustracje do artykułów w czasopismach modowych, takich jak Harper's Bazaar.

Warhol chciał jednak wedrzeć się do świata "prawdziwej sztuki". Marzył o wystawach w galeriach Nowego Jorku. Chcąc przejść z magazynowych ilustracji do malarstwa olejnego, wykorzystał motywy, które były mu wówczas najbliższe: produkty konsumenckie, takie jak Coca-Cola, którą często pił, czy zupa Campbell's, którą jadł codziennie na lunch.

Dziesięć lat po tym, jak po raz pierwszy w roli swej muzy obsadził Coca-Cola, Warhol zachwycał się demokratycznym charakterem marki w swej słynnej książce "The Philosophy of Andy Warhol: (From A to B and Back Again)".

"To, co jest w tym kraju świetne to fakt, że w Ameryce bogaci konsumenci kupują dokładnie to samo, co biedni. Każda Coca-Cola jest taka sama, każda jest tak samo dobra. Zna ją Liz Taylor, prezydent, włóczęga i ty sam" – pisał. (​Warhol, Andy. ​The Philosophy of Andy Warhol: From A to B and Back Again​. New York: Harcourt Brace Jovanovich, 1975,​ pg. 100)

Przez lata Warhol tworzył grafiki na okładki magazynu „Time”, ilustrując tekst poświęcony jego pracy “Today’s Teenagers” w 1965 roku czy przygotowując grafiki z celebrytami, jak choćby Michaelem Jacksonem w 1984 roku. Sukces idący za tym zleceniem sprawił, że mógł pojawić się na jednej z prezentacji New Coke w 1985 roku, która odbyła się zaledwie kilka miesięcy po wprowadzeniu produktu na rynek.

Kontrowersyjną decyzję o zmianie receptury Coca-Cola komentował w rozmowie ze swoim biografem, Patem Hackettem. Zapisał to w pamiętniku:

"Środa, 24 kwietnia 1985 roku. W telewizji gorący news: Coca-Cola zmienia recepturę. Dlaczego mieliby to zrobić? To nie ma sensu. Mogli po prostu pokazać coś nowego, a Coca-Cola zostawić w spokoju. To szalone. Na wszystkich kanałach przekonują, jak uwielbiają nowy napój i cały czas pokazują te historyjki o ludziach, którzy siedzą i testują jego smak". (​Warhol, Andy, and Pat Hackett. ​The Andy Warhol Diaries​. 1989,​ pg. 1903).

Kilka dni po tych przemyśleniach Warhol zanotował w pamiętniku, że jego reklama przygotowana dla Diet Coke z hasłem “Just for the Taste of It” była zauważona przez wielu jego znajomych, przez co czuł się wyróżniony.

W archiwach Warhol Museum w Pittsburghu znajduje się zaproszenie do modnego klubu Limelight na degustację New Coke 20 sierpnia 1985 roku. Warhol otrzymał także sześciopak szklanych butelek z New Coke od The Coca-Cola Bottling Company of New York.

Kiedy „Time” zlecił Warholowi stworzenie okładkowej grafiki z New Coke, ten zdecydował się użyć samego napoju i dosłownie rozlał Coca-Cola na papier. Ślady zostały bardzo starannie przygotowane, Warhol przygotował nawet kilka szkiców, na których starał się bazować. Dowodem są podkreślone kontury plamy, która miała podkreślać uczucie gaszącego pragnienie odświeżenia.

Po uzyskaniu efektu kałuży, artysta zrobił zdjęcia i w technice sitodruku przygotował finalną okładkę. Warhol użył tuszu w swoich charakterystycznych, jasnych kolorach, używając klasycznej czerwieni, bieli i błękitu z palety New Coke. Dodatkowy efekt uzyskał dzięki zastosowaniu brązu, czerwieni i pomarańczy nałożonych na plamę napoju. Wałkiem nadrukował tusz na papierze, używając kleju w miejscach, które chciał pozostawić pozbawione barwnika. Wszystko podkreślił jaskrawą żółcią, która miała kontrastować z ciemnoczerwoną "New Coke".

Ostatecznie „Time” nie opublikował okładki, która miała otwierać czerwcowy numer w 1985 roku, bowiem The Coca-Cola Company ogłosiła, że w lipcu powróci pierwotna formuła napoju. Później pojawiło się specjalne wydanie magazynu z fotografią New Coke i wielkim "X" pośrodku, który miał podkreślać krótkotrwały żywot marki.