Coca-Cola angażuje konsumentów w poszukiwanie nowych, innowacyjnych słodzików.

Coca-Cola w poszukiwaniu naturalnych i niskokalorycznych alternatyw dla cukru postanowiła zwrócić się do konsumentów. Na platformie crowdsourcingowej HeroX pojawiły się dwa nowe wyzwania, a na najbardziej kreatywnych i innowacyjnych czekają nagrody pieniężne.

Na czym polega crowdsourcing? Coca-Cola zwraca się do społeczności internautów z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu. Wierzymy w pomysłowość i kreatywność naszych konsumentów, dlatego chcemy nagrodzić autorów najlepszych pomysłów. Pomysłów na nowy, naturalny i niskokaloryczny zamiennik cukru.

W pierwszym wyzwaniu na platformie HeroX zachęcamy do opisywania ulubionych, sprawdzonych metod naturalnego słodzenia potraw, których używacie w kręgu rodzinnym, wśród znajomych lub w lokalnej społeczności. Czekamy nie tylko na teksty, ale i materiały wideo. W grudniu poznamy pięciu autorów najciekawszych propozycji, którzy podzielą się pulą nagród wynoszącą 100 tys. dolarów.

Drugie wyzwanie skierowane jest do naukowców i dotyczy znalezienia naturalnego, bezpiecznego, niskokalorycznego związku, smakującego tak jak cukier, którego można używać w produkcji napojów i jedzenia. Zwycięzca otrzyma milion dolarów w październiku 2018 roku.

Robert Long, wiceprezes Coca-Cola i dyrektor ds. innowacji, podkreśla, że dziś firma jest usatysfakcjonowana dostępnym wachlarzem niskokalorycznych słodzików, do których należy choćby stewia. Kampania HeroX wynika z chęci poszukiwania innowacji, rozbudowania portfolio firmy i wprowadzenia do niego składników, które wychodzą naprzeciw ewoluującym gustom konsumentów.

"Nieustannie szukamy nowych, lepszych składników i wiemy, że niesamowite pomysły mogą pojawić się właściwie wszędzie" – mówi Long. "Te dwa wyzwania wynikają z naszej chęci, aby produkować napoje, które nasi konsumenci będą chcieli pić. Wychodzimy poza mury naszej firmy, by odkryć nowe alternatywy dla cukru i zaproponować je tym, którzy kochają świetny smak, ale chcą ograniczyć spożycie cukru i kalorii".

Cały projekt prowadzony jest przez Zespół Pozyskiwania Zewnętrznych Technologii, który bada i inwestuje w nowe składniki, opakowania i technologie.

Na początku roku Coca-Cola ogłosiła nową strategię rozwoju na rynku napojów, przekształcając strategię wzrostu i model operacyjny tak, by sprostać zmianom konsumenckich gustów. James Quincey, nowy dyrektor generalny The Coca-Cola Company, podkreślił, że firma będzie się koncentrować na zwiększaniu przychodów poprzez budowę marek odpowiadających oczekiwaniom konsumentów, między innymi o zmniejszonej zawartości cukru. Ta zmiana, jak mówił Quincey, wymaga podjęcia ryzyka i poszukiwania innowacji.

„Rozszerzając nasze portfolio, kierujemy się zasadą: próbuj i ucz się” - mówił w lipcu. „Widzimy, czego pragną konsumenci i natychmiast się do tego dostosowujemy. Szybkość i elastyczność są kluczowe na dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się rynku”.