Coca-Cola pojawia się w najnowszej grze FIFA 18, która pozwala kierować wirtualną karierą utalentowanego piłkarza Alexa Huntera.

W jednym z epizodów fabularnego trybu gry, Alex Hunter zostaje ambasadorem nowej Coca-Cola Zero Cukru i występuje w spocie inspirowanym najsłynniejszą reklamą w historii Coca-Cola! Animowany spot nawiązuje do klasycznej reklamy "Mean Joe" z 1979 roku, w której młody kibic wręcza butelkę Coca-Cola “Mean” Joemu Greenowi, gwieździe futbolu amerykańskiego. W FIFA 18 do Huntera w stadionowym tunelu podchodzi młody fan, który proponuje mu zimną Coca-Cola Zero Cukru.

„To zapożyczenie świetnie wpisuje się w fabułę gry” - mówi Matt Wolf, wiceprezes Coca-Cola ds. rozrywki, współpracy i sojuszy strategicznych. "Dostrzegliśmy szansę uchwycenia istoty słynnej reklamy, która jest uwielbiana przez wielu naszych fanów i przekazania jej młodszym pokoleniom, które w ten sposób mogą zaznajomić się z oryginałem" - podkreśla. "Dodaliśmy też element nowoczesności: selfie, zastępując nim koszulkę z podpisem".


FIFA produkowana przez EA Sports to najpopularniejsza na świecie seria piłkarskich gier wideo. Dziennie gra w nią 3,5 mln osób ze 190 krajów. Gracze kierują poczynaniami wybranego przez siebie klubu piłkarskiego. W fabularnym trybie ‘Journey’, który zadebiutował w ubiegłym roku w grze FIFA 17, gracze wychodzą poza boisko i wcielają się w gwiazdę piłki nożnej.

"Kiedy osiągasz sportowy szczyt, nie chodzi już tylko o kopanie piłki" - mówi Matthew Prior, dyrektor kreatywny w EA Sports. "Poprzez ‘Journey’ dajemy fanom wpływ na wszelkie aspekty gry, od stadionu, przez agentów piłkarskich po umowy sponsorskie. A zważywszy na to, że Coca-Cola odgrywa bardzo ważną rolę w piłkarskim świecie, choćby poprzez sponsorowanie Mistrzostw Świata, ta współpraca ma głęboki sens".


Prior podkreśla, że ponad 20 milionów graczy FIFA 17 na całym świecie przeszło na tryb ‘Journey’, który w większym stopniu angażuje użytkownika. Cała historia spoczywa w rękach gracza, który popycha fabułę, podejmując decyzje podczas kolejnych wywiadów czy rozmów Huntera. Użytkownik ma więc wpływ zarówno na grę Huntera na boisku, jak i jego życie poza nim. FIFA 18 to ponad 200 minut materiałów związanych z trybem ‘Journey’, stanowiących dla Coca-Cola wyjątkową okazję wpisania się w fabułę rozgrywki.

"Wyjście poza boisko to dla nas niesamowita okazja" – mówi Alban Dechelotte, menedżer ds. marketingu w Coca-Cola. "Coca-Cola pojawia się przecież przed lub po meczu, od razu dostrzegliśmy więc jej naturalny związek z nową FIFA 18".


Coca-Cola będzie promować pojawiającą się w grze reklamę Coca-Cola Zero Cukru w mediach społecznościowych i na nowym, trójwymiarowym, robotycznym billboardzie na nowojorskim Times Square. Puszki z limitowanej edycji ze specjalnymi kodami pozwolą fanom odblokować dodatkowe materiały w grze prowadzące do Mistrzostw Świata FIFA 2018.

Cała współpraca opiera się na wieloletnim zaangażowaniu Coca-Cola w piłkę nożną, od sponsorowania Mistrzostw Świata, aż po oddolne inicjatywy, takie jak Copa Coca-Cola. Firma wspiera też dynamicznie rozwijający się świat e-sportu. W 2013 roku Coca-Cola wraz z Riot Games i League of Legends zorganizowała serię turniejów e-sportowych, dając amatorom szansę na stanie się zawodowcami. Coca-Cola przygotowała też transmisje z turniejów w kinach na całym świecie, dając swoim fanom rzadką możliwość śledzenia rozgrywki na żywo i kibicowania w szerszym gronie.

"Fani gry FIFA, szczególnie młodsi, są pasjonatami tego sportu. Trenują na boisku, kibicują i grają w piłkę na komputerze" – mówi Dechelotte. "Postanowiliśmy więc połączyć świat wirtualny i realny właśnie poprzez współpracę Coca-Cola z największą na świecie piłkarską grą wideo".