Prawie 50 lat temu ruszyły pierwsze igrzyska Olimpiad Specjalnych. Coca-Cola od samego początku wspiera niepełnosprawnych intelektualnie sportowców, nie inaczej jest i teraz, w przededniu zimowych igrzysk w Austrii.

Rodzina Kennedych znana jest jako ta, która wydała w Stanach Zjednoczonych wielu znamienitych polityków: prezydenta Johna F. Kennedyego, senatorów Roberta F. Kennedyego i Teda Kennedyego. Rzadko kiedy jednak mówi się o ich siostrach, które nie zdobyły takiej sławy.

Eunice Kennedy Shriver dorastała wraz z niepełnosprawną intelektualnie Rosemary Kennedy. Dziewczynki całe dzieciństwo wspólnie uprawiały sport i to dzięki temu Eunice zrozumiała, że może on zmienić życie upośledzonych umysłowo ludzi, którzy stanowią 3 proc. populacji.

Dzięki pomysłowości i wysiłkom Eunice powstały Olimpiady Specjalne i w 1968 roku odbyły się pierwsze igrzyska. Timothy Shriver, syn Eunice, kontynuuje jej pracę jako przewodniczący ruchu Olimpiad Specjalnych, który zrzesza pięć milionów sportowców z 170 krajów reprezentujących 32 różne dyscypliny.

Od 1968 roku The Coca-Cola Company jako partner założycielski i sponsor wspiera Olimpiady Specjalne, największą na świecie organizację działającą na rzecz zrozumienia i integracji osób z niepełnosprawnością intelektualną. Przez prawie 50 lat The Coca-Cola Company utrzymuje głęboki związek z tą instytucją i wspiera jej działania poprzez pomoc finansową, organizacyjną i inicjowanie własnych akcji społecznych.

Eunice Kennedy wierzyła, że gdyby niepełnosprawni mieli takie same możliwości jak pozostali ludzie, mogliby osiągnąć więcej, niż ktokolwiek by się spodziewał. I miała rację.

W 1987 roku podczas ceremonii otwarcia igrzysk w Indianie mówiła sportowcom: "Jesteście gwiazdami, świat na Was patrzy. Swoją postawą wysyłacie wiadomość do wszystkich wsi, miast, krajów. To wiadomość nadziei. Zwycięstwa. Prawo do gry na każdym boisku? Zasłużyliście na nie. Prawo do nauki w dowolnej szkole? Zasłużyliście na nie. Prawo do pracy? Zasłużyliście na nie. Prawo do mieszkania w każdym sąsiedztwie? Zasłużyliście na nie".

W tym tygodniu Austria powita ponad 2,7 tys. sportowców i 1,1 tys. trenerów ze 107 krajów wraz z 3 tys. wolontariuszy i 5 tys. członkami rodzin. Wszyscy będą częścią zimowych igrzysk Olimpiad Specjalnych 2017.

Coca-Cola przygotowała z tej okazji specjalną piosenkę “Can you feel it”. Wykonuje ją austriacka wokalistka Rose May Alaba wraz z niepełnosprawną intelektualnie młodzieżą z organizacji Jugend am Werk (Młodzi w pracy). Muzycy grają na harfie Veeha (niem. Veeh-Harfe), która nie wymaga od grającego czytania nut.

To piosenka jednoczy, wzmacnia i inspiruje tysiące ludzi niepełnosprawnych intelektualnie. Ma dawać motywację sportowcom i kibicom, aby czerpali radość z gry zespołowej, siły sportu i odwagi wykazywanej podczas treningów i zawodów. Coca-Cola zawsze opowiadała się za integracją, różnorodnością i równością, wysyłając pozytywny przekaz do tysięcy sportowców i 200 mln osób niepełnosprawnych intelektualnie na całym świecie, a także ich rodzin.