Za oknem iskrzący się mróz lub plucha, a do tego tak szybko robi się ciemno… Warunki te nie sprzyjają aktywności na świeżym powietrzu. Po załatwieniu codziennych spraw bieżących i zmarznięciu na zewnątrz, z rozkoszą zatem zakopujemy się w zaciszu domowym z kocem, książką i… przekąskami. Nie martwimy się wagą tak bardzo jak latem – wszystko można przecież zakryć wełnianym, przytulnym swetrem sięgającym po same uda, a o odsłanianiu ciała pomyślimy wiosną, gdy wraz z przyrodą obudzimy się do życia. Nie jest jednak wiedzą tajemną, że zdrowia, energii i chęci do działania można dodać sobie za pomocą odpowiednio zbilansowanego jadłospisu. Dieta taka będzie też dobra na odchudzanie! Po jakie produkty zatem sięgać w tym trudniejszym okresie?

Treściwe śniadanie

Gdy za oknem skrzypiący mróz, śniadanie powinno być odpowiednio kaloryczne – jego celem jest dodanie nam energii na cały dzień. Jako, że nasz organizm zmagać musi się z produkcją większej ilości ciepła, powinniśmy go w tym nieco wspomóc i dostarczyć mu jak kalorii jeszcze przed wyjściem z domu. Do wyboru mamy cały arsenał śniadań, najlepiej tych spożywanych na ciepło – co powiesz na owsiankę z orzechami i bananem bądź jajecznicę z warzywami i pieczywem razowym posmarowanym świeżym masłem? Do tego parująca, aromatyczna kawa zaparzona w ulubionym kubku i można wyjść na mróz oraz podbijać świat. ;)

Jak najwięcej zup i gotowanych warzyw

Nie ma pełnowartościowej diety bez warzyw – to jasne i bezdyskusyjne. Oprócz chrupania ich na surowo (to jest zawsze wskazane, bez ograniczeń) warto dodawać je także do gorących posiłków. Czy wiesz, że Polska nosi zaszczytne miano kraju, w którym istnieje najwięcej rodzajów zup? Może i Ty zatem przyrządzisz sobie jakąś… :) Krem z brokułów lub pomidorów zaspokoi Twoją chęć na rozgrzewający posiłek i dostarczy organizmowi cały arsenał witamin oraz mikroelementów. Ach, taka zupa zjedzona po przyjściu z mrozu – prawdziwy rarytas!

Korzystaj z kiszonek

To właśnie z myślą o tym okresie przygotowane były wszelkiego rodzaju kiszonki – bez wyrzutów możesz zatem z nich teraz korzystać! Chrup do obiadu kiszone ogórki, dodawaj do posiłków kapustę – nie dość, że pomogą Ci we wzmocnieniu odporności organizmu, to jeszcze wpłyną pozytywnie na naturalną florę bakteryjną jelit. Zapełniają żołądek, a prawie nie mają kalorii - fantastycznie zatem wpływają na odchudzanie. Mniam!

Jedz dużo tłustych ryb

Sałatka z wędzonym łososiem, smakowicie przyrządzony pstrąg z masłem i przyprawami i kanapka z dodatkiem makreli – warto jeść ryby minimum raz w tygodniu. Zwróćmy uwagę szczególnie na te z dużą zawartością nienasyconych kwasów tłuszczowych – są one sekretem długiego życia wielu narodów azjatyckich, w tym np. Japończyków. Jak łatwo się domyślić - nie bez powodu… ;) Pobudzają do działania nasz układ odpornościowy, świetnie wpływają na ogólną dobrą kondycję organizmu i pomagają nam zadbać o mózg, któremu zimą tak bardzo brakuje energii i światła.

Czosnek, cebula i imbir – naturalne antybiotyki

Niezależnie od tego, czy jesteśmy fanami sałatki z cebulą lub makaronu z dodatkiem czosnku, nie możemy podważyć ich dobroczynnego i ochronnego działania na nasz organizm. Uwzględnienie w diecie tego bardzo aromatycznego duetu pozwoli nam uchronić się przed sezonowymi przeziębieniami i wzmocni nasz organizm od środka, dodając mocy i energii do działania. Jeśli jeszcze codziennie zaparzymy sobie rozgrzewającą herbatę i wkroimy do niej odrobinę imbiru oraz cytryny – prawdopodobnie nie zjawimy się ani razu u lekarza w tym sezonie! Kuszące, prawda? :)

Utrzymując odpowiednią zimową dietę – dodasz sobie energii i nie przytyjesz

Czy wiesz, ile kilogramów podczas jednego sezonu zimowego przybywa przeciętnemu Polakowi? Liczba ta oscyluje w granicy 3kg! Minął ponad miesiąc z roku 2017 - życie zdążyło już oczywiście zweryfikować nasze postanowienia noworoczne. ;) Ci co bardziej wytrwali jeszcze walczą z nadwagą, stosując dietę odchudzającą, inni chcą po prostu nakarmić organizm od środka czymś pożywnym i wzmacniającym oraz dodającym energii w zimowym i trudnym momentami okresie. Dobrze byłoby też nie przytyć, rzecz jasna. Zastosowanie powyższych wskazówek zdecydowanie powinno Was naprowadzić na dobrą drogę, dzięki której osiągnięcie zamierzony rezultat.