W The Coca-Cola Company rozwijamy się, aby dostarczać ludziom na całym świecie napoje, których pragną, zgodnie z ich oczekiwaniami. Ponieważ wiemy, że ludzie nie powinni spożywać zbyt wiele cukru, podejmujemy konkretne działania, które pozwalają naszym konsumentom ograniczyć jego spożycie w przypadku naszych napojów.

A to dopiero początek. Stawiamy na mniejsze, wygodniejsze opakowania, proponujemy nowe napoje o mniejszej zawartości cukru i zmniejszamy jego ilość w dostępnych już na rynku produktach. To nasza nowa droga rozwoju.

W BUTELCE

Nasz cel dotyczący napojów jest prosty: zmniejszenie zawartości cukru wszędzie, gdzie jest to możliwe, przy jednoczesnym dostarczaniu ludziom na całym świecie nowych, zaskakujących produktów. Oznacza to konieczność modyfikacji niektórych naszych napojów tak, by zmniejszyć zawartość cukru oraz inwestowania w rozwój nowej generacji zamienników cukru bez rezygnowania ze smaku, który konsumenci znają i kochają.

© 2017 The Coca-Cola Company All rights reserved.

W 2016 roku na całym świecie zmniejszyliśmy zawartość cukru w ponad 200 naszych napojach, jednocześnie wprowadzając ponad 500 nowych produktów, z czego niemal 400 to soki, herbaty, kawy czy wody. Dziś ponad 1,1 tys. produkowanych przez nas napojów należy do kategorii nisko- lub bezcukrowych, a w 2017 roku zamierzamy zredukować zawartość cukru w kolejnych 500 produktach.

W Wielkiej Brytanii warianty produktów Coca-Cola bez cukru odpowiadają za ponad połowę generowanej sprzedaży. W Chile w ciągu ostatnich dwóch lat zmniejszyliśmy zawartość cukru w 32 napojach. Obecnie ponad 40 proc. produktów Coca-Cola sprzedawanych w Chile należy do kategorii nisko- lub bezcukrowych, a w Japonii jest to aż 62 proc. (ta kategoria odpowiada za 92 proc. wzrostu sprzedaży japońskiego oddziału The Coca-Cola Company w 2016 roku).

W Polsce natomiast napoje o obniżonej lub zerowej zawartości cukru stanowią 27% całego portfolio produktów Coca-Cola. Jednocześnie jesteśmy częścią europejskiego zobowiązania Coca-Cola, zgodnie z którym do roku 2020 obniżymy całkowitą kaloryczność naszych produktów o 10%.

Produkujemy również napoje, które są lepsze i bardziej odżywcze, dodając do nich witaminy, minerały i białko, a także, o ile to możliwe, jak najwięcej naturalnych składników. W Japonii można kupić np. Coke Plus, który zawiera 5 g błonnika i zero kalorii.

© 2017 The Coca-Cola Company All rights reserved.

Nie zapominajmy jednak o smaku. W Australii wprowadziliśmy napój Coca-Cola z imbirem, a w Rosji dostępny jest Sprite o smaku ogórka, inspirowany lokalną kuchnią. Na całym świecie szukamy nowych sposobów na pokazanie konsumentom ciekawych, nieoczekiwanych smaków.

© 2017 The Coca-Cola Company All rights reserved.

POZA BUTELKĄ

Ponieważ wiemy, że zawartość naszych butelek to nie wszystko, zwracamy także uwagę na opakowania. Dlatego produkujemy mniejsze, bardziej wygodne opakowania, ułatwiając kontrolowanie spożycia cukru i dając konsumentom większy wachlarz wyboru. Mniejsze, wygodniejsze opakowania dostępne są w 140 krajach. Już 40 proc. napojów sprzedawanych przez Coca-Cola dostępnych jest w opakowaniach o pojemności 250 ml lub mniejszej.

© 2017 The Coca-Cola Company All rights reserved.

W Indiach zaprojektowaliśmy nową, innowacyjną jednorazową butelkę, dzięki której produkt zachowuje świeżość, jest niedrogi i dostępny w rozmiarze, którego poszukują konsumenci. Indyjskie przedsiębiorczynie prowadzą też Splash Bars, które funkcjonują jako centra lokalnych społeczności, oferując niewielkie, 100-ml filiżanki Coca-Cola na terenach wiejskich.

Na naszych opakowaniach umieszczamy widoczne, czytelne informacje o wartości odżywczej produktów. W Polsce jako jedna z pierwszych firm wprowadziliśmy na etykietach z przodu naszych produktów system GDA – informacje dotyczące zawartości m.in. kalorii i cukru oraz jaki dzienny procent zapotrzebowania na ten składnik znajduje się w porcji danego napoju. Również w USA na przedzie opakowania znajduje się informacja o zawartości kalorii, a na 40 proc. puszek i butelek można znaleźć kod QR prowadzący do szczegółowych informacji. W 2016 roku wdrożyliśmy też globalną strategię „One Brand”, która stawia na nasze nisko- i bezcukrowe napoje, wraz z Coca-Cola Original Taste. W ten sposób podkreślamy wybór, jaki dajemy konsumentom, oferując im produkty, które odpowiadają ich gustom i stylowi życia, Niezależnie czy są to produkty z cukrem czy bez niego, z kaloriami czy bez.

© 2017 The Coca-Cola Company All rights reserved.

ODPOWIEDZIALNY MARKETING

Nieustannie realizujemy naszą długofalową Politykę Odpowiedzialnego Marketingu, w myśl której nie prezentujemy naszych marek w przekazach medialnych kierowanych bezpośrednio do dzieci poniżej 12. roku życia. Obejmuje to programy telewizyjne, media drukowane, strony internetowe, social media, filmy, sms marketing i e-mail marketing. Nie opracowujemy także koncepcji kreatywnych, które odwołują się do dzieci poniżej 12. roku życia, niezależnie od tego, gdzie prezentowane są te materiały.

W 2016 roku Coca-Cola działała na rzecz przestrzegania Polityki Odpowiedzialnego Marketingu przez naszych współpracowników i partnerów. W ramach tej akcji kierownictwo każdej z 15 jednostek biznesowych The Coca-Cola Company zostało zobowiązane do raportowania postępów we wdrażaniu polityki, prowadzone były także szkolenia dla pracowników, a umowy z partnerami zmodyfikowaliśmy tak, by zawierały zapisy zawarte w naszej Polityce. Zwiększyliśmy także rolę Globalnej Grupy Roboczej ds. Odpowiedzialnego Marketingu, aby zapewnić spójność działań i odpowiednie zarządzanie. 

© 2017 The Coca-Cola Company All rights reserved.

W Polsce natomiast już w 2014 roku Coca-Cola jako członek Polskiej Federacji Producentów Żywności przystąpiła do porozumienia nadawców w sprawie zasad rozpowszechniania do dzieci reklam tzw. niezdrowej żywności. Na mocy tej deklaracji treści dotyczące artykułów spożywczych i napojów zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie małoletnich jest niewskazana, nie są emitowane podczas audycji dla dzieci.

Ponadto dzięki analizom prowadzonym przez firmę Accenture monitorujemy przestrzeganie zapisów polityki przez firmy w produkujące napoje i produkty spożywcze. Pozwala nam to niezmiennie kierować się zasadami odpowiedzialnego marketingu określonymi dla całej branży.

Postanowiliśmy skupić nasze wysiłki na tym, co robiliśmy najlepiej przez 130 lat historii naszej firmy: uważnym słuchaniu konsumentów i stawianiu ich w centrum naszej działalności. To w ten, odpowiedzialny i zrównoważony sposób, będziemy rozwijać się dla kolejnych pokoleń.