Za nami pierwsza edycja programu aktywizacji zawodowej kobiet "Sukces TO JA". Przez cały rok udało nam się dotrzeć do ponad 5300 kobiet w całym kraju. A to dopiero początek!

Coca-Cola wraz z fundacją Sukces Pisany Szminką w październiku ubiegłego roku zainaugurowały program aktywizacji zawodowej kobiet "Sukces TO JA". Dedykowany przedsiębiorczym paniom portal internetowy, seria szkoleń i warsztatów, a także patronat nad konkursem "Bizneswoman Roku" wpisują się w globalny program aktywizacji kobiet 5by20 prowadzony przez Coca-Cola na całym świecie.

"Sukces TO JA" działa w dwóch obszarach. Pierwszy, „JA-Biznes”, skierowany jest do kobiet planujących założenie działalności gospodarczej. Drugi, „JA-kariera”, zadedykowaliśmy kobietom chcącym podjąć pracę lub poprawić swoją pozycję na rynku pracy. Na obu polach „Sukces TO JA” ma dostarczać praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania karierą i prowadzenia własnej firmy oraz wspomagać kobiety we wzroście motywacji i pewności siebie.

Na program pierwszej edycji „Sukces TO JA” składały się cztery projekty.

Platforma wiedzy. Coca-Cola wraz z fundacją Sukces Pisany Szminką otworzyła pierwszy w Polsce portal wiedzy dedykowany kobietom www.sukcestoja.pl. To skarbnica wiedzy na temat zakładania własnego biznesu i powiększania kompetencji zawodowych. W pierwszych miesiącach działania platforma zebrała ponad 4 tys. użytkowników.

Warsztaty i konferencje. "Sukces TO JA" to także seria bezpłatnych konferencji i warsztatów, które w pierwszym półroczu 2017 roku odbywały się w Warszawie, Katowicach, Bydgoszczy, Radomiu, Krakowie, Gdyni, Rzeszowie, Elblągu i Poznaniu. W dziewięciu wydarzeniach wzięło udział ponad 1300 uczestniczek. Przygotowaliśmy 120 godzin warsztatów z 40 renomowanymi ekspertami, udało się także zorganizować 160 indywidualnych konsultacji. „Sukces TO JA” był także obecny na największych targach pracy Absolvent Talent Days w Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu, gdzie pojawiło się ponad 16 tys. osób.

Konkurs Bizneswoman Roku. Coca-Cola postanowiła objąć swoim patronatem jedną z kategorii konkursu Bizneswoman Roku organizowanego przez PwC i Sukces Pisany Szminką. Kategoria Pomysł na Start została stworzona w celu aktywizacji i wsparcia lokalnych biznesów prowadzonych przez panie. Coca-Cola przekazała specjalną nagrodę pieniężną dla laureatki konkursu.

Kampania promocyjna. Od momentu inauguracji programu intensywnie go promujemy. O „Sukces TO JA” pojawiło się 500 wzmianek w mediach i kilka wywiadów radiowych. Blisko współpracujemy także z lokalnymi urzędami pracy, punktami informacji Funduszy Europejskich i Ministerstwem Rozwoju.

Pierwsza edycja „Sukces TO JA” za nami, ale nie spoczywamy na laurach! Planujemy organizację jeszcze większej liczby konferencji i warsztatów, rozwój platformy wiedzy, a także stworzenie sieci grup lokalnego rozwoju w 20 miastach Polski.

Coca-Cola programem "Sukces TO JA" realizuje w Polsce jeden ze swoich flagowych programów odpowiedzialności społecznej „5by20”. Inicjatywa, realizowana od 2010 roku w 60 krajach, zakłada aktywizacje zawodową 5 milionów kobiet na całym świecie do 2020 roku.