Rozmowa z Mikołajem Ciasiem, Dyrektorem Marketingu w Coca-Cola Poland Services.

***

Redakcja: Od lat nie ma Świąt bez filmowego Kevina i smaku Coca-Cola. A do najbardziej rozpoznawalnych świątecznych symboli marki należą kultowe czerwone ciężarówki i postać Świętego Mikołaja. Skąd wynika ten fenomen? 

Mikołaj Ciaś: Od kilku lat w ramach Świątecznej Trasy Ciężarówek przemierzamy Polskę wzdłuż i wszerz przywożąc mieszkańcom Polski moc atrakcji i radości! "Podaruj radość" to nasza świąteczna misja. Konsekwentnie pokazujemy, jak ważne jest wzmacnianie relacji międzyludzkich. Bo przecież Święta są wspaniałą okazją do ich pielęgnowania, wyrażania pozytywnych uczuć i intencji względem innych. Wielki świat składa się z pozornie małych gestów. To właśnie uśmiech, bliskość, dobre słowo, czy zatrzymana chwila tworzą ducha wspólnego i wyjątkowego oczekiwania na Święta. A w kwestii Świętego Mikołaja… Czy wiesz, które urodziny jego wizerunku obchodzimy w tym roku?

Zaskoczyłeś mnie tym pytaniem…

Osiemdziesiąte piąte! To właśnie Coca-Cola dała światu najbardziej rozpoznawalny wizerunek Świętego Mikołaja, obowiązujący niezmiennie do dziś! Po raz pierwszy, jego postać pojawiła się w reklamie marki już w 1920 roku, a w 1931 r. - rysownik Haddon Sundblom - nadał Mikołajowi jego charakterystyczny wizerunek: dobroduszny wygląd, białą brodę, strój z czerwonymi i białymi elementami będącymi barwami marki.

Mikołajowi życzymy zatem co najmniej 1000 lat! A jakie niespodzianki przygotowała Coca-Cola na tegoroczne Święta?

Coca-Cola nie byłaby sobą bez pozytywnego elementu zaskoczenia! Nie inaczej jest i w tym roku. Jedna z niespodzianek dostępna jest w sklepach od listopada. Z pewnością wielu Polaków widziało już limitowaną edycję świątecznej Coca-Cola 0,5l ze specjalną etykietą, dzięki której, w zaledwie kilka sekund, można wyczarować czerwoną kokardę. To prawdziwy hit wśród świątecznych gadżetów!

Świetnie!

Ale to nie wszystko! Dla naszych fanów przygotowaliśmy nową, świąteczną edycję kolekcjonerskich grafik na puszkach 330 ml i 250 ml, prezentujących wizerunek Świętego Mikołaja oraz… czerwone ciężarówki Coca-Cola!


W tym roku przygotowaliśmy też zaskakującą wersję kultowego przeboju "Coraz bliżej Święta". Do wykonania autorskiej interpretacji zaprosiliśmy, pochodzący z Górnego Śląska, zespół Oberschlesien. Znany jest on szerszej publiczności z finału w programie muzycznym „Must Be The Music”. Zespół proponuje mocne, nowoczesne brzmienie z elektronicznymi smaczkami oraz pisane w śląskiej gwarze, dosadne i jednocześnie oszczędne teksty. Klip "Coraz bliżej Święta" prezentuje nowoczesnym językiem wizualnym zakorzenienie mieszkańców Śląska w bogatej tradycji i kultywowanie zwyczajów świątecznych regionu. 

Nowa wersja utworu podbija serca nie tylko mieszkańców Śląska, ale i wielu Polaków. W Internecie obejrzało ją już ponad milion osób.

Skąd pomysł na Śląsk?

Odpowiedź jest prosta. To właśnie ten region otwiera tegoroczną świąteczną trasę Coca-Cola, a w Katowicach odbył się pierwszy duży event z udziałem naszych ciężarówek. Dla zachowania pełnej spójności zaprosiliśmy do współpracy zespół, który jest silnie kojarzony ze Śląskiem.

Świąteczne Ciężarówki są w trasie od prawie 2 tygodni. Jakie atrakcje czekają Polaków na eventach Coca-Cola?

Na tegorocznej trasie znalazło się wiele nowych miast. Wszystko po to, aby zawieźć radość w nieodwiedzane dotychczas miejscowości. Zdjęcia ze Świętym Mikołajem, fabryka upominków, wirtualna przejażdżka saniami, personalizowane puszki Coca-Cola, to tylko niektóre ze świątecznych atrakcji, jakie czekają na mieszkańców Polski. Na wszystkie grudniowe weekendy zaplanowaliśmy eventy z udziałem całego konwoju ciężarówek Coca-Cola. To właśnie na tych imprezach wystąpią takie gwiazdy jak Ewa Farna oraz znany i ceniony chór Sound'n'Grace. Event w Katowicach już za nami, ale 10 i 17 grudnia zapraszamy wszystkich do Lublina i Elbąga. Każde wydarzenie zakończy wielki finał pokazu rzeźby lodowej i spektakularne fajerwerkowe show.

Świąteczne eventy Coca-Cola to wspaniała okazja, aby ciekawie spędzić czas z rodziną, a także szansa dla fanów mediów społecznościowych na osobiste spotkanie z młodzieżowymi idolami, czyli YouTuberami. W Katowicach setki młodych osób szalały na widok Rezigiusza, Ajgora Ignacego, Martina Stankiewicza i Agaty Dziarmagowskiej. W Lublinie pojawili się Abstrachuje TV i blogerka LittleMooonster96, w Elblągu zaś Deynn, Kaiko i MultiGameplayGuy.

Przy okazji, polecam nasz najnowszy filmik świąteczny, w którym występują wszyscy najpopularniejsi YouTuberzy oraz świąteczne ciężarówki Coca-Cola. Z komentarzy konsumentów wiemy, że video jest hitem internetu z ponad 1 000 000 wyświetleń w ciągu półtora tygodnia.

A czego Coca-Cola życzy Polakom na Święta?

Przede wszystkim radości z czasu spędzonego z najbliższymi, spokoju ducha i chwili wytchnienia…

#PodarujRadosc