Początki (1928-1936) 
Coca-Cola pojawiła się po raz pierwszy na Igrzyskach Olimpijskich w 1928 r.
w Amsterdamie, kiedy 1000 skrzynek z napojem towarzyszyło ekipie amerykańskich olimpijczyków. lgrzyska te były przełomowe  z wielu powodów:  tam właśnie po raz pierwszy w nowożytnej erze został zapalony ogień olimpijski, a w zawodach wzięły udział kobiety.

Z Coca-Colą w powietrzu (1948-1968)
Po 12 Iatach przerwy Igrzyska Olimpijskie powróciły po II Wojnie Światowej, w 1948 r. Coca-Cola sprowadziła do Londynu wszelkie dostępne urządzenia  i zapasy napojów ze Szkocji  i Irlandii Północnej, by sprostać potrzebom zawodników i kibiców w odbudowującym się wciąż mieście. Podczas igrzysk Oslo (w 1952 r.) ogromne zainteresowanie kibiców wzbudziła niezwykła maszyna z logo Coca-Cola - helikopter, używany do zbierania funduszy na rzecz sportowców. Z kolei na igrzyska w Tokio (w 1964 r.) Coca-Cola wyprodukowała przewodnik z mapą, trasami wycieczek i słownikiem japońsko-angielskim. Podobne publikacje powtórzono na igrzyskach w Mexico City (1968), Sapporo (1972) i w Monachium (1972).

Coca-Cola i ideały olimpijskie (1972-1988)
W 1979 r. Coca-Cola pomogła Komitetowi Olimpijskiemu USA stworzyć Olimpijską Izbę Sławy, by uhonorować największych amerykańskich olimpijczyków. W 1987 r. Coca-Cola została pierwszym sponsorem Muzeum Olimpijskiego w Lozannie w Szwajcarii. Natomiast podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Calgary (w 1988 r.), rozpropagowała modę na wymienianie się olimpijskimi znaczkami i stworzyła pierwsze Centrum Wymiany Znaczków Olimpijskich (PinTrading Center) dla kolekcjonerów i zwiedzających.

Płomień igrzysk świeci jaśniej (1992-2004)
Zimą 1992 r. w Albertville po raz pierwszy uruchomiono Coca-Cola Radio-wspólny projekt ponad 30 rozgłośni radiowych, których prezenterzy realizowali program pokazujący kulisy igrzysk. Latem 1992 r., przed igrzyskami w Barcelonie, Coca-Cola po raz pierwszy zaangażowała się w organizacje Sztafety Pochodni Olimpijskiej, w której biegło 155 osób z ponad 50 krajów. Z kolei w 1996 r. w Atlancie Coca-Cola, zainspirowana dziedzictwem kulturowym całego świata, zorganizowała ,,Olympic Salute to Folk Art", wystawę przedstawiającą interpretacje butelki Coca-Coli w sztuce Iudowej. Dwa lata później Coca-Cola obchodziła 10-lecie zaangażowania w Sztafetę Pochodni Olimpijskiej, pomagając w wyselekcjonowaniu ponad 3.500 biegaczy, którzy przez 46 amerykańskich stanów biegli z ogniem olimpijskim do Salt Lake City. W 2004 r., w związku z igrzyskami w Atenach, Coca-Cola znów współorganizowała Sztafetę Pochodni Olimpijskiej, która po raz pierwszy w historii obiegła wszystkie kontynenty, symbolizowane przez 5 kół olimpijskich,1 sierpnia 2005 r., podczas ceremonii na Wielkim Murze Chińskim, The Coca-Cola Company i Międzynarodowy Komitet Olimpijski ogłosiły przedłużenie historycznego porozumienia o partnerstwie o kolejne dwanaście lat.