W swojej historii, już od czasu pierwszych promocyjnych kalendarzy z lat 90-tych XIX w., The Coca-CoIa Company udawało się uchwycić ducha czasów w swojej sztuce reklamowej. Firma wykorzystywała prace czołowych współczesnych artystów, w tym artystów z okresu amerykańskiego Złotego Wieku Ilustracji. Znani ilustratorzy tworzyli obrazy dla The Coca-Cola Company, aż po lata 60, ubiegłego wieku, kiedy ich sztukę zastąpiła fotografia reklamowa.

W połowie lat 20, ubiegłego wieku The Coca-Cola Company rozpoczęła współpracę z młodym ilustratorem, który nazywał się Haddon Sundblom. W 1931 r. namalował on dla firmy Coca-Cola pierwszego Świętego Mikołaja, wykorzystując, jako modela, emerytowanego sprzedawcę Lou Prentissa. Sundblom rysował Świętego Mikołaja w kampaniach świątecznych Coca-Cola przez ponad 30 lat. Wykreowany przez Sundbloma wizerunek Świętego Mikołaja, jako pulchnego radosnego mężczyzny w czerwono-białym stroju, przyjął się na całym świecie.

Innym znanym ilustratorem, tworzącym prace dla Coca-Coli, był Norman Rockwell. Jego najbardziej znana ilustracja, to "Out Fishin" ("Na ryby") z 1935 r. przedstawiająca chłopca, który przypomina Tomka Sawyera, siedzącego na pieńku w towarzystwie psa i butelki i Coca-Coli.

Z firmą współpracował także N. C. I Wyeth, jeden z największych ilustratorów Ameryki; wykonywał ilustracje dla The Coca-Cola Company, w rym do reklam w magazynach, kalendarzach i na plakatach, a także do kalendarza na 50. rocznice istnienia firmy w 1936 r.

Ilustracja, która stała się klasyką, przedstawia wybrzeże Nowej Anglii i brodatego starego żeglarza, opierającego się o łódź, obok której stoi mała dziewczynka. Obydwoje trzymają w dłoniach Coca-Colę. Kolejnym artystą, którego obrazy są kojarzone z Coca-Cola, jest Gil Elvgren, uczeń Haddona Sundbloma. Jego styl tak bardzo przypominał styl Sundbloma, że mógł on dokańczać obrazy mistrza. 

Ilustracje na pierwszy billboard Coca-Coli stworzył w 1925 r. Fredrick Mizen, znany nie tylko z ilustracji do reklam, ale również ze swoich obrazów Indian Ameryki Północnej. Jedną z najbardziej popularnych prac dla The Coca-Cola Company była ilustracja niedźwiedzi, pijących Coca-Colę w Parku Narodowym Yellowstone.

Przez lata Coca-Colę, jako temat swoich  prac, ze względu na popularność marki, wykorzystywali także artyści ludowi. W czasie Igrzysk Olimpijskich w Atlancie w 1996 r., firma uhonorowała sztukę ludową na wystawie, obejmującej prace artystów ludowych z 54 państw. Wykorzystali oni miejscowe materiały do  tworzenia unikalnych butelek Coca-Coli.