Charakterystyczne logo Coca-Coli znamy wszyscy. Wydawałoby się, że od zawsze wygląda tak samo. Nic bardziej mylnego.

Obejrzyj naszą galerię i zobacz, jak logo Coca-Coli zmieniało się na przestrzeni lat.

1886 – Nazwa dla reklamy

Kiedy John S. Pemberton opracował recepturę nowego napoju, jego współpracownik, Frank M. Robinson, zaproponował nazwę "Coca-Cola". Wskazywał, że „dwie litery C będą świetnie wyglądać na reklamach". Sporo eksperymentował nad projektem nazwy firmy napisanej popularną wówczas czcionką Spencerian.

Coca-Cola Logo 1887

1887-1890 – Dodany znak towarowy

We fragmencie pierwszej litery C wpisano informację o znaku towarowym.

Coca-Cola Logo 1890

1890-1891 – Wirujące logo

Logo przeszło nagłą metamorfozę, a litery C przypominały wir. Trwało to jednak tylko rok.

Coca-Cola Logo 1941

1941-1960 – Pierwszy lifting

Informacja o znaku towarowym znika z pierwszej litery C.

Coca-Cola Logo 1958

1958-1960 – Rybi kształt

To był czas ogromnej popularności łuków, nazywanych też niekiedy „rybim ogonem”.

Coca-Cola Logo 1969

1969 – Biała fala

Debiutuje logotyp nazwany "Arden Square". Umieszczone w czerwonym kwadracie logo podkreślone jest białą falą. Ta forma jest w użyciu do dziś.

Coca-Cola Logo 2003

2003 – Teraz na serio

Jako część kampanii "Coca-Cola... Real", białej fali towarzyszy druga, żółta oraz bąbelki.

Coca-Cola Logo 2007

2007 – Klasyka

A oto klasyka – prosty logotyp z pojedynczą białą linią.

Coca-Cola Logo 2011

2011 – 125 lat szczęścia

Logo przygotowane na 125. Urodziny Coca-Coli to butelka konturowa z ulatującymi z niej bąbelkami.

Coca-Cola Logo 2013 Share A Coke

2013-2014 – Twoje imię klasyczną czcionką

Kampania „Podziel się radością” sprawiła, że na butelkach pojawiły się różne imiona.

2015

Przeczytaj o nowej strategii Coca-Coli.