Jakie są najciekawsze eksponaty archiwum Coca-Cola?

Matthew Hepburn z brytyjskiego Journey wybrał je dla Was podczas wizyty w tym niezwykłym, niedostępnym dla zwykłych śmiertelników, miejscu.

Na początku tego roku Matthew wziął udział w corocznej konferencji #JourneyOn. Przez kilka dni dyskutował wraz z innymi uczestnikami spotkania nad przyszłością platformy Journey. Wtedy też udało mu się zajrzeć do archiwów Coca-Cola.

Zamknięte w wydzielonych pomieszczeniach regały skrywają setki butelek, puszek i innych pamiątkowych przedmiotów, które przywodzą na myśl 130 lat historii Coca-Cola. Sami zobaczcie, jak wygląda archiwum.

Matthew czuł się trochę jak dziecko w sklepie ze słodyczami. Biegał od półki do półki, dotykał kolejnych eksponatów i prosił Teda Ryana, archiwistę Coca-Cola, by o nich opowiadał. Ten znał na pamięć historię każdego prezentowanego tu przedmiotu.

Matthew wyszedł z tej jaskini cudów ze smartfonem pełnym zdjęć i filmów, nie mając właściwie pojęcia, co zrobić z tą masą materiału. W końcu stwierdził, że najlepiej będzie wybrać kilka najciekawszych eksponatów i pokazać je naszym czytelnikom. Oto one!

Guma do żucia Coca-Cola

Dostępna na początku XX wieku, guma do żucia Coca-Cola oferowana była w trzech smakach. Właściwie nigdy nie była dostępna w sprzedaży, przekazano jedynie licencję na jej produkcję firmie Franklin-Caro Company, która dostarczała produkt hurtownikom.

Marmurowy nalewak

Ten prosty nalewak był używany w John Matthews Corp. do reklamowania ich produktów na początku XIX wieku. Sam John Matthews urodził się w Anglii i miał przydomek „króla saturatorów”. Jego urządzenia były wówczas najlepszymi na rynku.

Zegary Coca-Cola z neonami

W latach 40. ubiegłego wieku zegary stołowe były praktycznym sposobem na reklamę Coca-Cola. Dlaczego je lubimy? Są świecące, kolorowe i przypominają amerykańskie restauracje w stylu retro. Więcej o zegarach Coca-Cola przeczytasz tutaj.

Zegary konsolowe

Te zegary w szklanych obudowach wręczano z okazji urodzin firmy jej partnerom, którzy produkowali i zajmowali się dystrybucją napojów. Są niewielkie i pięknie wykończone.

Biurkowy kalendarz Coca-Cola

Te kalendarze były często spotykane na biurkach w latach 50. XX wieku. Wyglądają jak coś, co można znaleźć na biurku Dona Drapera z „Mad Men”.

Archiwa Coca-Cola to unikalny, przepastny zbiór niezwykłych eksponatów, które są dowodem  na długowieczność i  bogate dziedzictwo firmy.