Coca-Cola wraz z organizacją Sukces Pisany Szminką uruchamiają program aktywizacji zawodowej kobiet "Sukces TO JA". Dedykowany przedsiębiorczym paniom portal internetowy, seria szkoleń i warsztatów, a także patronat nad nową kategorią konkursu "Bizneswoman Roku" wpisują się w globalny program aktywizacji kobiet 5by20 prowadzony przez Coca-Cola na całym świecie.

Jednym z największych problemów polskiego rynku pracy są niewykorzystane zasoby pracy. Szczególnie narażone na wykluczenie społeczne i bezrobocie są kobiety. Według Eurostatu w Polsce pracuje jedynie 61 proc. pań w wieku 20-64 lat, czyli wyraźnie poniżej unijnej średniej. Zwiększenie aktywności zawodowej kobiet to według ekspertów jedna z największych szans dla polskiej gospodarki.

Tymczasem badania pokazują, że pomimo chęci, ambicji i wiedzy kobiety często rezygnują z pracy czy zakładania działalności gospodarczej. Coca-Cola chce dodać Polkom odwagi w myśleniu o własnym biznesie i pomóc im odnaleźć się na rynku pracy. Dlatego we współpracy z organizacją Sukces Pisany Szminką rozpoczynamy kompleksowy program aktywizacji zawodowej kobiet "Sukces TO JA".

Nasza inicjatywa skierowana jest do kobiet wracających na rynek pracy, chcących zmienić pracę oraz tych, które rozważają założenie działalności gospodarczej. Chcemy poszerzyć wiedzę i kompetencje Polek w kontekście rynku pracy, a także umożliwić im wymianę doświadczeń i inspiracji.

Dlatego otworzyliśmy pierwszy w Polsce portal wiedzy dedykowany kobietom www.sukcestoja.pl. To skarbnica wiedzy na temat zakładania własnego biznesu i powiększania kompetencji zawodowych.

„Żyjemy w dynamicznym świecie, co dzień pojawiają się nowe dane, nowe informacje, nowa wiedza. Nasz portal „Sukces TO JA” będzie więc na bieżąco rozwijany i rozbudowywany” – mówi Olga Kozierowska, pomysłodawczyni programu „Sukces TO JA” i twórczyni Sukcesu Pisanego Szminką.

"Sukces TO JA" to także seria bezpłatnych konferencji i warsztatów w całej Polsce. Pierwsze dwie odbędą się jeszcze w tym roku. Startujemy 27 października w Warszawie oraz 24 listopada w Katowicach.

„Chcemy dać uczestniczkom programu możliwość bezpośredniego kontaktu z najlepszymi ekspertami od szeroko rozumianej aktywności zawodowej kobiet" – mówi Lana Popović, dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services. "Wierzymy, że spotkania podczas konferencji i warsztatów dostarczą konkretną wiedzę, motywację i inspirację. Chcemy dodać energii i odwagi do działania zarówno kobietom z dużych aglomeracji, ale też mniejszych miast”.

Coca-Cola programem "Sukces TO JA" rozpoczyna realizację w Polsce jednego ze swoich flagowych programów odpowiedzialności społecznej „5by20”. Inicjatywa, realizowana od 2010 roku w 60 krajach, zakłada aktywizacje zawodową 5 milionów kobiet na całym świecie do 2020 roku.

Coca-Cola postanowiła także objąć swoim patronatem jedną z kategorii konkursu Bizneswoman Roku organizowanego przez PwC i Sukces Pisany Szminką. Kategoria Pomysł na Start została stworzona w celu aktywizacji i wsparcia lokalnych biznesów prowadzonych przez panie. Uczestniczki tej kategorii będą miały szanse starać się o dofinansowanie swojego pomysłu na biznes.

Celem konkursu jest uhonorowanie przedsiębiorczych i kreatywnych kobiet realizujących ambitne projekty, nagłośnienie ich sukcesów, wsparcie w pozyskaniu partnerów biznesowych oraz inwestorów. Wszystko po to, aby przyczynić się do wzmocnienia roli płci pięknej w życiu gospodarczym naszego kraju.

Więcej informacji: www.bizneswomanroku.pl.