Jak nauczyć się traktować swoje ciało z szacunkiem? Nocne objadanie się tak samo nie służy twojemu samopoczuciu, jak życie na przysłowiowym liściu sałaty. Zachowując równowagę, masz przestrzeń na to, aby czuć się dobrze ze sobą i po prostu cieszyć się życiem.

Główne zadania twojego ciała obracają się wokół energii,  jej przyjmowania, wydatkowania i magazynowania. To tak jakby organizm zarządzał budżetem – dochody, wydatki i oszczędności. Jeśli energia, którą dostarczymy naszemu ciału w ciągu dnia, będzie równa tej którą zużyjemy, zachowamy energetyczną równowagę. Proste? Takim się wydaje. To, o czym jednak często zapominamy, jest fakt, że każdy dłuższy niedostatek energii jest sygnałem alarmowym dla mózgu i włącza procedurę „odłóż ile się da z kolejnego posiłku”. Dlatego nawet jedząc rozsądne ilości pożywienia, ale niewłaściwie rozłożone w czasie, nie osiągniemy pożądanych rezultatów. Głodowanie cały dzień i syta kolacja wieczorem nie są zatem dobrym rozwiązaniem. Nawet jeśli chcesz chudnąć – musisz jeść!

Idealna sytuacja to taka, kiedy naszą dietę bilansujemy ćwiczeniami. Wiele się o tym mówi, wciąż niewielu o tym pamięta. Poprawne nawyki żywieniowe i aktywność fizyczna powinny iść w parze, aby osiągnąć równowagę. Prowadząc aktywny tryb życia, wcale nie musimy poświęcać się ekstremalnemu wysiłkowi, wyciskając 100 kg na siłowni czy biegając maratony. 

Pamiętaj – to ty tu dowodzisz! Możesz przeczytać setki cennych rad i najnowszych doniesień o tym, jak żyć. Zawsze jednak pierwszą osobą, której powinnaś wysłuchać, jesteś Ty sama.  Wszystko na marne, jeśli nie jesteś po prostu szczęśliwa. Najnowsze trendy podpowiadają, że jedynym słusznym rozwiązaniem na dobre życie jest bieganie, a ty go po prostu nie cierpisz? Znajdź inny sport, taki który pasuje do twojego temperamentu! Może to będzie osadzona w „tu i teraz” medytacyjna joga, a może szalona zumba?

Na co dzień zważasz na to co jesz, ale od czasu do czasu lubisz usiąść przed filmem z kubełkiem lodów? Nie daj się w wpędzić w wyrzuty sumienia, a na ten lub kolejny dzień zaplanuj większą aktywność. Liczy się to, czy na co dzień zachowujesz równowagę. Dotyczy to wszystkich sfer twojego życia. Dziś rozmawiamy o ciele i jego potrzebach, ale dotyczy to także obszarów takich jak praca, rodzina czy czas dla siebie. Kiedy tracimy kontakt ze sobą, swoimi potrzebami, zaczynami mieć skłonności do skrajnych zachowań. Przepracowane, niezadowolone ze swojego ciała, niezrozumiane – nie chcemy takie być! Podejmując decyzje wybierz siebie i naucz się równowagi.