Jesteś ciekawy w jakiej firmie pracowity marketer rozwinie skrzydła tak, aby awansować na najwyższe stanowiska kierownicze? „Forbes” przygotował interesujący ranking, w którym Coca-Cola znalazła się w ścisłej czołówce!

Badanie zostało przygotowane z udziałem rekruterów zajmujących się współpracą z menadżerami wysokiego szczebla.

Dlaczego rekruterzy? Mają oni wyjątkową perspektywę, która predestynuje ich do wykonywania podobnych analiz. Wiedzą, jakie umiejętności wymagane są na najwyższych stanowiskach, potrafią porównać kultury szkoleń i rozwoju w różnych firmach i branżach.

Badanie objęło 19 firm head-hunterskich, które współpracowały z ponad 2,6 tysiącami menadżerów wysokiego szczebla.

Coca-Cola znalazła się w zwycięskiej trójce!

Charakterystyczne jest to, że firmy zajmujące pięć pierwszych pozycji reprezentują branżę FMCG.

"Najlepsze firmy zwykle obsadzają marketerów w strategicznych rolach, a nie tylko w tych, sprowadzających się do komunikacji. Tam właśnie marketerzy wyznaczają kierunki rozwoju i innowacji. Takie podejście pozwala przygotować menadżerów do pełnienia najważniejszych funkcji kierowniczych" – tłumaczy Christine DeYoung z DHR International, która również pracowała nad tym badaniem.

W jaki sposób firma dba o rozwój swoich menadżerów? Respondenci wskazali na siedem czynników:

1. Najlepsze firmy znajdują największe talenty. Przedsiębiorstwa z czołówki rekrutują wśród najlepszych absolwentów MBA i wyróżniających się menadżerów konkurencji.

2. Wyróżniające się firmy znane są z systematyczności, rygoru i dyscypliny w kwestii rozwoju swoich pracowników. Zapewniają najlepsze szkolenia.

3. Mają ogromne doświadczenie w kreowaniu liderów. Budowa reputacji wymaga czasu. Rekruterzy często wskazują, jak ważne jest posiadanie "systemu" rozwoju menadżerów, który sprawdza się także w innych branżach i firmach.

4. Marketerzy w czołowych firmach są szkoleni, aby stać się liderami odpowiedzialnymi za wyniki marki.

5. Marketerzy w najlepszych firmach mają świetne umiejętności analityczne. Rekruterzy zgodnie wskazują, że są oni zorientowani na konsumenta, co sprzyja tworzeniu innowacji.

6. Wielu respondentów wskazywało, że firmy z czołówki rankingu działają globalnie, posiadają wiele marek oraz zasoby pozwalające na intensywny rozwój.

7. Najlepsze firmy stworzyły opartą na wartościach i ukierunkowaną na cel kulturę pracy.

Źródło: Forbes