Coca-Cola Journey wyrusza w drogę. Dwie młode redaktorki Coca-Cola Journey, przez trzy tygodnie, będą podróżować po Stanach Zjednoczonych, aby opowiedzieć o związkach Coca-Cola z amerykańską kulturą.

Ekspedycja rozpoczęła się 13 września przed siedzibą Coca-Cola w Atlancie, gdzie oficjalnie pożegnano naszych dziennikarzy. Za trzy tygodnie zameldują się w Los Angeles, po drodze odwiedzając ponad 20 miejsc związanych z historią marki.

Uruchomiony pod koniec 2012 roku Coca-Cola Journey jest głównym kanałem komunikacji The Coca-Cola Company. Znaleźć w nim można historie związane z działalnością firmy, marką i tworzącymi ją ludźmi. Od momentu powstania cyfrowy magazyn przekształcił się w globalną platformę pełną multimedialnych narzędzi wraz z firmowym blogiem i 25 edycjami krajowymi, siecią kanałów w mediach społecznościowych z ponad 3 milionami obserwujących. Coca-Cola Journey powszechnie uznawana jest za pioniera brand publishingu.

„JourneyxJourney to naturalny krok w rozwoju całej platformy” - mówi Doug Busk, globalny dyrektor ds. social media i komunikacji w The Coca-Cola Company.

„Pozwoli nam wyjść poza cyfrowe otoczenie do realu, gdzie czekają najlepsze historie, a także stojący za nimi ludzie i społeczności. To nie jest tak, że tematy same do nas przyjdą. To my musimy po nie iść. Naszą akcję traktujemy jako ekscytującą możliwość nawiązania bliższego kontaktu z czytelnikami i kontynuowania misji pokazywania niezwykłych historii związanych z Coca-Cola”.

To będzie pierwsza podróż „Mobilnej Jednostki Wydawniczej”, 12-metrowego kampera przekształconego w studio video z kamerami, dronami i sprzętem do obróbki materiału. Załoga pojazdu będzie tworzyć wszelkiego rodzaju materiały, od video dla social media po dłuższe formy dokumentalne. Redaktorki Journey - Emily Bucherati i Meagan Priselac - pojadą za kamperem w nowym Fordze Escape dzięki uprzejmości Forda. Będą one współtworzyć materiały z konsumentami, fanami i pracownikami Coca-Cola, od artykułów, notek blogowych, przez posty w social media, po zdjęcia i video.

Cały projekt jest owocem współpracy globalnego zespołu public relations i działu marketingu północnoamerykańskiej Coca-Cola. Każdy przystanek na drodze JourneyxJourney został wybrany na podstawie potencjału kryjącej się w nim historii i związków z przeszłością Coca-Cola.

„Odwiedzimy rodzinną restaurację w Oklahomie, gdzie serwują niesamowite ciasteczka Coca-Cola, spotkamy się też z ludźmi, którzy sprzedają hot dogi i Coca-Cola na stadionie Chicago White Sox” - wyjaśnia Bucherati. „Chcemy pokazać, jaki związek Coca-Cola ma z klasyczną amerykańską kulturą”.

Wszystkie materiały będą na bieżąco umieszczane na stronie projektu, która zawiera również uzupełnianą mapę wyprawy, feed z postami z social media, specjalną playlistę w Spotify ułożoną przez pracowników Coca-Cola oraz apel do czytelników, by dzielili się swoimi wspomnieniami i historiami z podróży.

„Konsumenci, a w szczególności millenialsi, chcą wiedzieć więcej o Coca-Cola, o wartościach i ludziach tworzących tę wielką firmę” - mówi Priselac. „Mamy nadzieję pokazać szerzej nieznane, ale interesujące historie choćby wokół naszych programów zrównoważonego rozwoju i współpracy z lokalnymi społecznościami. Liczymy też na wiele wciąż nieopowiedzianych historii związanych z Coca-Cola”.

Podróż ma łączyć bieżące tematy i evergreeny. „Choć JourneyxJourney będzie w trasie przez trzy tygodnie, zebrane materiały będą procentowały jeszcze przez długi czas” - mówi Busk.

Jednak nie wszystkie materiały będą przygotowywane przez zespół Journey. Fani i pozostali pracownicy są również zaproszeni na wyprawę, tak wirtualnie, jak i osobiście.

„Zaangażowanie czytelników to bardzo ważna część naszego projektu”.

„Nasz cel jest dwojaki – z jednej strony zredagować materiały, które przygotują nasi reporterzy, ale też zachęcić do rozmowy ludzi spotkanych na trasie” - mówi Busk.

Fani mogą śledzić wyprawę na Facebooku, Twitterze, Instagramie, LinkedIn, a także dołączyć do konwersacji używając hashtagu #JourneyxJourney. Zespół Journey będzie ściśle współpracować z Coca-Cola North America, by promować swoje materiały w social media i zadebiutować na nowym kanale na Snapchacie.

„Każde medium społecznościowe to sposób na opowiadanie i dzielenie się historiami, dlatego wysłaliśmy dwoje młodych ludzi w podróż, by zdobyli interesujące materiały i podzielili się nimi dzięki najbardziej zaawansowanym narzędziom” - mówi Busk. „Snapchat stał się jedną z najsilniejszych dziś platform społecznościowych, która docenia nie tylko autentyczność, ale i aktualność. JourneyxJourney to idealny moment na początek naszej przygody ze Snapchatem”.

Celem projektu jest budowanie świadomości marki Coca-Cola Journey, szczególnie wśród Millenialsów, ale także zwiększenie popularności strony i jej zasięgu w social media.

„I jak wszystko w Journey, jeśli się powiedzie, chcemy wrócić do tego pomysłu i rozpropagować go na innych rynkach” - mówi Bucherati. „To wielki eksperyment, który mamy nadzieję powtórzyć w przyszłości”.

„Wiele największych amerykańskich historii związanych jest z drogą i podróżą” - mówi Busk.

„W podróżowaniu po kraju i odkrywaniu historii 130-letniej firmy jest coś autentycznego, coś ujmującego. I nie moglibyśmy mieć w tym lepszego partnera niż Ford – legendarny amerykański producent samochodów”.

Priselac dodaje: „Kiedy wybierasz się w podróż, myślisz o orzeźwiającej Coca-Cola w jednej ręce i kierownicy klasycznego Forda Escape w drugiej”.