Ponad dwa lata temu, wspólnie z 20-letnią wówczas Stacey Ferreira, postanowiłyśmy podzielić się historiami ambitnych, utalentowanych i niezrozumianych młodych przedsiębiorców i twórców z całego świata.

Poznaliśmy się w listopadzie 2012 roku na konferencji Thiel Foundation Summit w Nowym Jorku, podczas której ostatni prelegent podał, że na świecie były wtedy 2 miliardy ludzi w wieku 20 lat i mniej — innymi słowy, „2 miliardy poniżej 20”. I tak się wszystko zaczęło.

Kilka miesięcy później umieściłem wpis na facebookowej grupie, do której należeli członkowie społeczności Thiel Foundation: przedsiębiorcy, technicy i naukowcy. Zapytałem ich, czy chcieliby podzielić się swymi historiami, aby zainspirować innych młodych ludzi do działania w ramach  życiowych pasji i aby pokazać, że wbrew powszechnemu przekonaniu millenialsom na całym globie udaje się zmieniać świat swymi alternatywnymi, ambitnymi ścieżkami.

Gdy zaczęliśmy zbieranie materiałów do książki, przy wpisywaniu w Google hasła „millenialsi są” najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie podpowiadała opcje takie jak „leniwi”, „głupi”, „kolejnymi hipisami” i „mają przerąbane”. Jednak po kilku ostatnich latach spędzonych na głębszym poznaniu, interakcji i zaprzyjaźnieniu się z setkami najmądrzejszych i najbardziej utalentowanych młodych ludzi na świecie, szybko stwierdziliśmy, że millenialsi są całkiem przedsiębiorczy, opiekuńczy i ambitni.

W ciągu pół godziny od zamieszczenia na Facebooku wpisu „2 miliardy poniżej 20” wątek miał ponad 50 polubień i 60 komentarzy. Trzy lub cztery opowieści do książki zostały już wysłane do zredagowania, a przez kilka następnych miesięcy ja i Stacey przeczesywaliśmy nasze osobiste sieci, zgłoszenia i rekomendacje od zaufanych źródeł oraz zasoby medialne z historiami utalentowanych młodych ludzi, by w efekcie uzyskać zbiór ponad 300 anegdot, każda na jedną do trzech stron, z których mogliśmy wybrać materiał do książki. W końcu zdecydowaliśmy zawrzeć 75 opowiadań, które uważaliśmy za różnorodne i wystarczająco inspirujące, aby doprowadzić do zwarcia szeregów wśród przedstawicieli tego pokolenia i ukazania, jak millenialsi przełamują bariery wiekowe i zmieniają świat.

Następnym etapem było znalezienie wydawcy. Początkowo chcieliśmy samodzielnie opublikować książkę, ale ostatecznie stanęło na współpracy z St. Martin’s Press, jednym z największych i najbardziej renomowanych wydawnictw w Stanach Zjednoczonych, który zapewnił publikacji wiarygodność, jak również umożliwił stworzenie produktu wysokiej jakości.  

Dziś, po ponad dwóch latach ciężkiej pracy, tysiącach e-maili do i od współtwórców, miesiącach planowania recenzji prasowych i wydarzeń promujących premierę książki, a także tygodni mniej niż normalnego snu, jesteśmy dumni z możliwości przedstawienia naszego dzieła. Jak dotąd książka „2 Billion Under 20: How Millennials Are Breaking Down Age Barriers and Changing The World” została zrecenzowana i polecona przez znane postaci biznesu, jak np. dyrektora generalnego Zappos Tony’ego Hsieha, autora nr 1 z listy bestsellerów NYT Keitha Ferrazziego i dyrektora ds. przychodów Mashable Setha Rogina, a także przez reżyserkę, pisarkę i aktorkę Talulah Riley, działaczkę społeczną i współzałożycielkę The Malala Fund Shizę Shahid, a nawet Kristine Barnett, matkę najmłodszego astrofizyka na świecie.

Dzięki opowieściom 75 rozmówców w wieku do 20 lat (w chwili pisania), którzy podjęli się niezwykłych rzeczy — od przedsiębiorczości, przez lekkoatletykę po muzykę i nie tylko — obalamy negatywne stereotypy i udowadniamy, że nasze pokolenie ma bezprecedensowy i pozytywny wpływ.

Wydaje się, że millenialsi w rzeczywistości nie mają „przerąbane”.

www.2billionunder20.com