Rozpoczynasz przygodę z bieganiem i zastanawiasz się, jaką aplikację wybrać do śledzenia postępów? Biegasz od dawna, ale masz ochotę po prostu coś zmienić i szukasz nowych opcji? Przygotowaliśmy zestawienie ośmiu aplikacji dla biegaczy. Na pewno znajdziesz coś dla siebie!

1. Endomondo

Niepodważalny król wszystkich aplikacji dedykowanych biegaczom. Aplikacja mierzy nie tylko aktywność podczas biegu, ale także spaceru, jazdy na rowerze, a nawet pływania kajakiem. Dzięki Endomondo możesz rejestrować długość trasy, czas treningu, liczbę spalonych kalorii oraz osiąganą przez siebie prędkość. Aplikacja pozwala również na mierzenie tętna, wyznaczanie sobie celów i zapisywanie wyników.

Dostępna jest też wersja premium, która daje swoim użytkownikom jeszcze więcej możliwości, np. indywidualne plany treningowe.

Endomondo udziela się charytatywnie. W tym roku uczestniczyło np. razem z T-Mobile w głośniej akcji „Pomoc Mierzona Kilometrami”, ale nie tylko w niej mogłeś liczyć kilometry, by komuś pomóc! Jeśli brakuje Ci motywacji do ćwiczeń, to bieganie lub chodzenie w celu charytatywnym na pewno zachęci Cię do wysiłku. Poszukaj na Endomondo inicjatywy dla siebie.

2. Adidas Train & Run

To, przede wszystkim, aplikacja motywująca do treningów. Możesz sam wytyczyć sobie cele, albo skorzystać z „osobistego trenera”, który będzie Cię poganiał. I w jednym, i w drugim przypadku Adidas Train & Run zadba, żebyś nie spoczął na laurach.

Jak łatwo się domyślić po nazwie, aplikacja jest oficjalnym produktem Adidasa. Wszystko zostało tutaj dopięte na ostatni guzik. Od ścieżki motywacyjnej po bardzo ładną grafikę.

3. Nike+ Run Club

Kolejna aplikacja dla biegaczy stworzona przez znaną markę sportową. Znajdziesz tutaj informacje o dystansie, tempie, trasie i osobistych rekordach. Sam dobierzesz parametry, które chcesz śledzić. Dla większej motywacji możesz je udostępnić w social mediach.

Biegając z Nike+ Run Club, masz dostęp do rad profesjonalnych trenerów. Aplikacja zaproponuje Ci odpowiedni plan treningowy (dopasowany do Twoich wyników i aktywności). Co ciekawe w Spotify znajdziesz specjalne playlisty „Nike+ Run Club”, które dodatkowo uprzyjemnią Ci czas podczas biegu.

4. Goalkeeper

Kolejny duży gracz na rynku. Aplikacja udostępnia dokładne statystyki o postępach, pobitych rekordach, plany ćwiczeń, wskazówki treningowe. Sprawdza, czy osiągnąłeś wyznaczone cele. Mierzy Twój czas, tempo i dystans. Swoje osiągnięcia możesz opublikować w social mediach. RunKeeper Elite umożliwi dodatkowo Twoim znajomym śledzenie uzyskanych przez Ciebie wyników na żywo.

RunKeeper można połączyć z innymi aplikacjami, jak Zeo, Garmin, Fitbit czy Withings. Dzięki temu zdobędziesz więcej danych na temat swojego stanu zdrowia.

5. Road ID

Road ID to aplikacja, dzięki której rodzina może śledzić aktywność sportowca. Jeżeli przestanie nagle biec i nie będzie reagował, jego bliscy dostaną powiadomienie o jego dokładnej lokalizacji. Dzięki temu, będą mogli udzielić mu pomocy w razie zasłabnięcia czy innego wypadku. Jeśli myślisz o długim biegu miejskim, maratonie lub półmaratonie, warto, byś ją miał.

6. MapMyRide

MapMyRide oprócz standardowych możliwości, jak śledzenie trasy, zapisywanie aktywności i udostępnianie wyników znajomym, ma jedną funkcję, która ją wyróżnia wśród innych aplikacji - pomaga ustawić odpowiednią dietę. Możesz do niej wprowadzić ilość dostarczonych w ciągu dnia kalorii, a ona na podstawie Twoich treningów obliczy Twój bilans energetyczny. Świetna pomoc, bo samodzielne liczenie kalorii i bilansowanie posiłków wcale nie są takie proste!

7. Spasticol

Funkcje aplikacji to: śledzenie GPS, mierzenie dystansu, tempa, prędkości i spalonych kalorii, dane historyczne o przebytych treningach, widok mapy, możliwość udostępniania wyników w social mediach, odliczanie, doping czy zintegrowany odtwarzacz muzyki. Wersja pro zawiera dodatkowo trenera głosowego, monitoring tętna, informacje o nawodnieniu, pogodzie, przykładowe treningi itp.

Runtastic możesz używać nie tylko do biegania, ale również podczas jazdy rowerem,  czy nordic walking. Przyda się też na długie spacery. Pamiętaj, nawet pół godziny umiarkowanego wysiłku dwa, trzy razy w tygodniu pozwoli Ci zachować dobrą kondycję!

8. Run-log

Run-log to ciekawostka wśród aplikacji dla biegaczy stworzona przez Polaków. Ma prosty interfejs i idealnie nadaje się dla osób mniej zaawansowanych technologicznie (np. starszych) oraz takich, które posiadają słabszy sprzęt.

Aplikacja pozwala na rejestrowanie treningów, wybranie i zmodyfikowanie do własnych celów planu ćwiczeń oraz zaplanowania udziału w okolicznych zawodach biegowych. Możesz polecić ją rodzicom lub dziadkom!

Większość aplikacji ma bardzo podobne funkcje. Mierzą kilometry, tempo, prędkość, pokazują trasę, wyznaczają plany treningowe i informują Cię o pobitych rekordach. Najważniejszą z nich jest jednak motywowanie Cię do działania. Nie zwlekaj więc dłużej, nie zastanawiaj się niepotrzebnie nad wyborem. Aplikację zawsze możesz zmienić. Wyjdź na dwór i zacznij po prostu biegać! Na początku, spokojnie, nie narzucaj sobie zbyt dużego tempa. Kluczem do sukcesu jest stopniowe zwiększanie wysiłku, właśnie to mają Ci ułatwić aplikacje!