W tym roku Coca-Cola zaangażowała się w sponsoring niecodziennego serialu. „Podziękuj niedocenionym” to cykl reportaży o cichych bohaterach codzienności, dzięki pracy których możemy cieszyć się magią nadchodzących Świąt. To cykl, który uczy uważności i doceniania. Przesłanie produkcji mobilizuje do zauważenia i okazania wdzięczności wszystkim tym osobom w naszym otoczeniu, które wkładają swój wysiłek w stworzenie świątecznej atmosfery. Dwa pierwsze odcinki nadano 1-2 grudnia. Program będzie emitowany w soboty i niedziele do 17 grudnia włącznie przed wydaniem "Wydarzeń" na antenie telewizji POLSAT.

"Podziękuj niedocenionym" to cykl utrzymany w konwencji fiction non fiction. Dokumentując codzienność z pozoru tylko zwykłych osób, prezentuje ich niezwykły wkład w organizację Świąt i wspieranie atmosfery poprzedzającej wyjątkowe grudniowe dni.

Najważniejszym przekazem tego cyklu jest pokazanie, że coś, co wydaje się nam oczywistym i powszechnie dostępnym dobrem jest często okupione ciężką pracą i dobrą organizacją ludzi, których dobrze znamy, a których pracy na co dzień nie doceniamy. To sprzedawcy jak Pan Robert z osiedlowej piekarni, wypiekający świeży chleb, Pan Marek, u którego co roku rodziny zaopatrują się w pachnące lasem świąteczne drzewko czy Pani Magda malująca świąteczne ozdoby. To tylko część prawdziwych bohaterów cyklu, wyłonionych w ogólnopolskich poszukiwaniach przeprowadzonych przez produkcję serialu.

Jak myślicie, skąd pomysł na taki cykl?

Bazą do powstania serialu był najnowszy raport Coca-Cola zatytułowany "Wdzięczność od Święta?", który jasno dowiódł, że najczęstszymi powodami niedocenienia innych jest według Polaków:

·       szybkie tempo życia i brak czasu (49%),

·       nieświadomość czyjegoś włożonego wysiłku (34%)

·       poczucie, że dobre uczynki po prostu nam się należą (13%).

Co ciekawe, 77% respondentów twierdzi, że na co dzień mówi „dziękuję” dostatecznie często, jednak jedynie 40% ma poczucie, że słyszy je regularnie. Dzięki produkcji "Podziękuj niedocenionym" zależy nam, aby promować to, co zauważają sami ankietowani - że dziękowanie innym powoduje nasze lepsze samopoczucie (aż 84%), ale i przyjmowanie słów wdzięczności sprawia nam ogromną radość (80%) - komentuje Damian Podawca, Senior Brand Manager Coca-Cola.

Autorką pomysłu jest Olga Cerkaska (m.in. „Słoneczna Stacja” „Przygarnij mnie 2” „Zatrzymaj chwilę” „ Dzień dobry Polsko”), a reżyserem serialu jest Grzegorz Jankowski, reżyser form fabularnych i dokumentalnych. Za scenariusz poszczególnych odcinków odpowiadają Grzegorz Jankowski oraz Judyta Rudzińska z zespołu producenta Lulu Production.

Zobaczcie zwiastun serialu.


Za pomysł i strategię kampanii, planowanie i zakup mediów a także współpracę z influencerami odpowiada Dom mediowy MediaCom. Za obsługę i kreację w kanałach social media i digital odpowiada LiquidThread, a za działania PR - Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants.

Zobaczcie making of:

Podziękuj niedocenionym - Pan Piekarz


Podziękuj niedocenionym - Pan Piekarz


Podziękuj niedocenionym - Mama


Podziękuj niedocenionym - Pan Piekarz


Podziękuj niedocenionym - Ciężarówka


Podziękuj niedocenionym - Pani Bombkowa


Podziękuj niedocenionym - Kurier

 

"PODZIĘKUJ NIEDOCENIONYM" MOŻNA TEŻ OBEJRZEĆW SERWISIE IPLA.TV