Kampania „Podziel się Coca-Cola” wkroczyła w kolejny etap. W Stanach Zjednoczonych pojawiła się nowa, limitowana edycja puszek i butelek Coca-Cola oraz Coca-Cola Zero z fragmentami tekstów piosenek na  opakowaniach.

Projekt wystartował w USA w lipcu ubiegłego roku i powierzony został agencji Cornerstone. "Dla nas ważne było to, by wybrać różnorodne piosenki, zarówno znane przeboje, jak i mniej kojarzone utwory. Wiedzieliśmy też, że potrzebujemy kilku wakacyjnych hitów" – wyjaśnia Stella Ringer, senior manager marketingu muzycznego w Coca-Cola North America. "Utwory musiały być uniwersalne, skierowane przede wszystkim do młodego odbiorcy. Chcieliśmy dać naszym fanom możliwość dzielenia się niezwykłymi momentami, czy wspomnieniami z rodziną i przyjaciółmi przy Coca-Cola".

Joe Belliotti, szef marketingu muzycznego w północnoamerykańskiej Coca-Cola, dodaje: "Muzyka to uniwersalny język. Słowa piosenki mogą wyrażać nasze uczucia, oddać to, czego nie jesteśmy w stanie wypowiedzieć.A przecież sztuka dzielenia się muzyką zaczynała się kiedyś od tworzenia własnych składanek z ulubionych utworów na taśmach magnetofonowych, potem pożyczaliśmy sobie płyty CD i tworzyliśmy playlisty. Lata mijają, a młodzi ludzie wciąż dzielą się muzyką wykorzystując najnowszą technologię. Chcieliśmy znaleźć sposób, by oddać ten fenomen w naszej kampanii".

W sierpniu Cornerstone miał już wstępną listę 200 utworów. "Każdy sprawdzaliśmy, na ile jest rozpoznawalny, ile jest w nim emocji, czy wywołuje jakieś wspomnienia" – mówi Ringer. "Musieliśmy uzyskać odpowiednie zgody od artystów, autorów słów, wydawców. To było naprawdę wyczerpujące".

Większość utworów użytych w kampanii pochodzi z katalogów dwóch największych wytwórni muzycznych, Sony i Universal, co ułatwiło nieco pracę. W październiku ostateczna lista była już gotowa.

"Nigdy wcześniej nie umieszczaliśmy na opakowaniach Coca-Cola fragmentów utworów muzycznych, więc zaczynaliśmy od zera" – mówi Belliotti. "Mieliśmy szczęście, ponieważ nasi partnerzy pomogli nam rozwinąć taki model, w którym korzyści odnoszą wszyscy".

Ostatecznie na opakowania trafią piosenki, które odzwierciedlają wartości marki: radość, wspólnotę i orzeźwienie. Mowa w nich o miłości (“The Way You Love Me” i “You Belong With Me”), świętowaniu zwycięstw (“All I Do is Win” and “We Are The Champions”), przyjaźni (“Lean On Me”), motywacji (“I’m Your Biggest Fan”) i patriotyzmie (“I’m Proud To Be An American” i “Sweet Land Of Liberty”). Zespół pracujący nad kampanią ma nadzieję, że przywoła ona wspomnienia o zapomnianych piosenkach i pomoże fanom odkryć nowe. Kompletną listę piosenek użytych w kampanii można znaleźć na www.ShareaCoke.com.

"Nie skupialiśmy się wyłącznie na największych hitach. Wybraliśmy piosenki, które inspirują. Naszym celem było stworzenie listy, która trafia do różnych gustów, tak by każdy fan muzyki mógł znaleźć na niej choć jeden utwór, który do niego przemawia" – wyjaśnia Belliotti.

W akcję zaangażowani są także artyści. Andra Day - piosenkarka R&B, Selena Gomez, Jason Derulo oraz piosenkarz country Jimmy Wayne pokazali puszki z fragmentami ich piosenek w social media.

"Pierwsza emisja piosenki w radiu, pierwszy obejrzany na ekranie teledysk to dla artysty niezwykła chwila” – mówi Belliotti. "Z naszą kampanią tworzymy kolejny ekscytujący dla artystów moment, kiedy ich utwory po raz pierwszy pojawiają się na puszce Coca-Cola".

"Podziel się Coca-Cola i piosenką" to kolejna odsłona kampanii „Podziel się Colą” („Share a Coke”), która od 2011 roku prowadzona jest już w 70 krajach.