Co roku Super Bowl - finał rozgrywek futbolu amerykańskiego, który jest najważniejszym sportowym wydarzeniem w Stanach Zjednoczonych - przyciąga największe marki, by w przerwie meczu pokazać premierowe reklamy. Wśród nich nie mogło zabraknąć Coca-Coli.

W 60-sekundowym spocie zatytułowanym „Coke mini” dwaj superbohaterowie z uniwersum Marvela, ogromny Hulk i mikroskopijny Ant-Man, walczą o orzeźwiającą mini-puszkę Coca-Coli. Ant-Man wykradł ostatnią puszkę z lodówki w laboratorium dr. Bruce'a Bannera. Wściekły dr Banner zamienia się w Hulka i wyrusza w pościg za złodziejem. Zapędzony w ślepą uliczkę Ant-Man poddaje się i postanawia pomóc Hulkowi w otwarciu puszki, zbyt małej dla olbrzyma. Obaj delektują się smakiem napoju.


- Chcieliśmy wykorzystać finał Super Bowl, aby przypomnieć najmniejsze opakowanie Coca-Coli, o pojemności 220 ml, które jest kluczowe dla strategii biznesowej firmy w 2016. To również opakowanie, które cieszy się wielką popularnością wśród naszych konsumentów  – mówi Andy McMillin, Senior Vice President z amerykańskiego oddziału Coca-Cola Trademark. Posługując się postaciami ze świata Marvela chcieliśmy ukazać prostą historię, która przypadnie do gustu zwłaszcza młodym ludziom – dodaje.

Od kiedy w 2007 roku mini puszka Coca-Coli pojawiła się w sklepach, jej sprzedaż rosła w dwucyfrowym tempie. Konsumenci cenią sobie wygodę i korzyści związane z mniejszym opakowaniem.

Limitowana edycja puszek z wizerunkami superbohaterów dostępna jest w sprzedaży wyłącznie na amerykańskim rynku. Zaprojektował ją Noma Bar, izraelski artysta znany ze swojego minimalizmu. - Coca-Cola nie prosiła mnie, bym przygotował zwykłe ilustracje – mówi. - Wyzwanie polegało na tym, by oddać charakter każdej postaci używając barw i kształtów właściwych dla Coca-Coli. Nie było to łatwe, bo niektóre postaci kojarzone są z zupełnie innymi kolorami, jak na przykład Hulk, z zielonym, czy Kapitan Ameryka, z niebieskim.

Mini-puszka Coca-Coli, superbohaterowie Marvela

- Chcieliśmy stworzyć tak wyraziste grafiki, aby świetnie prezentowały się zarówno na puszce, jak i na plakacie. Zamiast prostych portretów Noma przedstawił osobowość każdej postaci, jej najbardziej charakterystyczne cechy - mówi James Sommerville, dyrektor ds. designu w Coca-Cola.

- Ten projekt to znakomite połączenie naszego spotu telewizyjnego, opowiadającego historię ze świata Marvela, i puszek, które stanowią zaproszenie dla naszych fanów do poznania jeszcze jednej, ukrytej historii - dodaje Frederic Kahn, dyrektor ds. designu w Coca-Cola.