Tak jak Coca-Cola kojarzona zwykle jest z kolorem czerwonym, Fanta z pomarańczowym, a Sprite od chwili swojego debiutu w 1961 roku z kolorem zielonym. Zieleń była wiodącym kolorem w reklamach, na opakowaniach i we wszelkich innych działaniach związanych z marką.

Charakterystyczna butelka Sprite w kolorze soczystej zieleni to jedno z najbardziej unikalnych opakowań na rynku.

W latach 60. projektanci i inżynierowie z  The Coca-Cola Company zapoznali się z wieloma badaniami, zanim ustalili standardy projektowe dla Sprite. Po uwzględnieniu specyfiki marki i testów konsumenckich, zespół projektowy Coca-Coli przygotował zieloną etykietę i reklamy. Wcześniej rozważano jednak dziesiątki innych projektów, stworzonych z taką samą pieczołowitością jak słynna butelka konturowa Coca-Coli.

W 1967 roku Sprite kontynuował ekspansję na rynku i obecny był już w 39 krajach. Marka zatrudniła firmę kreatywną z Nowego Jorku, aby zaprojektowała nowe opakowanie i etykiety. Celem było podkreślenie świeżości Sprite tak, aby marka wyróżniała się na sklepowej półce.

Nowe opakowanie trafiło na rynek rok później. Branżowy magazyn określił je jako „studium kontrastowych odcieni zieleni” i przewidywał, że nowy design pomoże napojowi wyróżnić się z tłumu.

Dziś Sprite wciąż kojarzy się z zielenią, a sprzedawany jest już w 190 krajach świata.