Piosenka towarzysząca nowej kampanii reklamowej Coca-Cola szybko została podchwycona przez  fanów  muzyki na całym świecie. Stało się to za sprawą super gwiazd wspierających tę kampanię.

„Taste the Feeling” to połączenie wirtuozerii szwedzkiego producenta Avicii z pełnym emocji głosem Conrada Sewella, którego znamy z przebojowego singla „Firestone” Kygo.

Pierwsza akustyczna wersja utworu pojawiała się w spotach telewizyjnych, a niedługo usłyszymy singiel Avicii. Powstają też specjalne wersje „Taste the Feeling” na piłkarskie UEFA EURO 2016 i igrzyska olimpijskie w Rio.

Ściągnij „Taste the Feeling” tutaj (prawy przycisk myszy/zapisz jako)

Ubiegłego lata Coca-Cola rozpoczęła prace nad nową piosenką inspirowaną ideą kampanii „Taste the Feeling”. Chodziło o celebrowanie zwykłych, codziennych chwil, które stają się niezwykłe dzięki Coca-Coli.

- Szukaliśmy idealnej piosenki i ten kawałek wyróżniał się jako coś naprawdę specjalnego – komentuje Joe Belliotti, odpowiedzialny za utwory muzyczne w The Coca-Cola Company.

Następnym krokiem było znalezienie producenta. - Współpraca z artystami zaczyna się od znalezienia kogoś, kto kocha Coca-Colę, kto jest prawdziwym pasjonatem naszej marki – wyjaśnia Belliotti. - Chcieliśmy znaleźć artystę, który wniesie coś ze swojej osobowości. Tak znaleźliśmy Avicii. Pracowaliśmy z nim przy kilku projektach, więc wiedział, jak stworzyć optymistyczną, podnoszącą na duchu melodię, która dotrze do słuchaczy na całym świecie. Avicii ma niezwykłą muzyczną wrażliwość, która pozwala mu tworzyć utwory łączące nowoczesne brzmienia z tradycyjnymi instrumentami – wskazuje Belliotti.

- Nie wahałem się ani chwili – mówi Avicii. - Współpracując z Coca-Colą nie muszę iść na kompromisy z samym sobą. Oryginalna ścieżka naprawdę mi się podobała i po kilku intensywnych tygodniach w studiu i próbach znalezienia odpowiedniego wokalisty, mogliśmy zaprezentować gotową wersję Joe'mu i jego zespołowi. Wersję, która okazała się niesamowita – zaznacza.

Wtedy zespół skupił się na znalezieniu odpowiedniego głosu. Sewel – 27-letni artysta znany już w Australii i Europie, a rozpoczynający podbój USA pojawił się w samą porę.

- Kiedy pierwszy raz usłyszeliśmy Conrada na żywo, zwalił nas z nóg – mówi Belliotti. - Jest obdarzony rzadko spotykanym głosem – dodaje.

Lyor Cohen, szef 300 Entertainment, wytwórni współpracującej z Sewellem, dodaje -  Wrażliwi, prawdziwi artyści jak Conrad to trzon 300 Entertainment. Jesteśmy zadowoleni, że Coca-Cola podziela nasz entuzjazm.

Takiej oferty Sewell nie mógł odrzucić. - Usłyszałem tę piosenkę i uważam, że globalne przesłanie co do znaczenia bliskości między ludźmi, współpracy i przyjaźni to właśnie idee, które staram przekazać się za pośrednictwem mojej muzyki. A ten kawałek nie brzmiał jak zwykła piosenka z reklamy… raczej jak przebój – podkreśla wokalista.

- Czułem, że stoję przed szansą zostania artystą Coca-Coli i dołączenia do wielu innych muzyków, których podziwiałem i którzy byli zaangażowani we współpracę z tą ikoniczną marką – mówi Sewell.

W grudniu artysta poleciał do Sztokholmu i spędził z Avicii trzy dni, nagrywając specjalny remiks utworu. - To było niesamowite zobaczyć jak działa jego magia, jak wprowadza do muzyki taneczny klimat – mówi.

„Taste the Feeling” zawiera dżingiel, który jest  muzyczną wizytówka stworzoną we współpracy z Deviant Ventures. Dźwięk otwieranej butelki, syk bąbelków i wreszcie odgłos orzeźwienia zastępują prostą melodię znaną z kampanii „Open the Happiness”. Naszym celem było nie tylko stworzenie zapadającego w pamięci ponadczasowego dżingla, ale też spowodowanie, by można go było nucić – mówi Umut Ozaydinli z Deviant Ventures.

- Wszystko ma źródło w strategii kampanii „Taste of Feeling”, w której chodzi o postawienie produktów Coca-Cola na pierwszym miejscu – mówi Belliotti. - Właśnie to inspirowało nas przy tworzeniu nowego dżingla. Kiedy go słyszysz, słyszysz wszystko, co towarzyszy Coca-Coli. Z hasłem „Taste of Feeling” – podkreśla. „Taste the Feeling” jest bowiem pierwszą piosenką w kampanii Coca-Cola, która zawiera w sobie nazwę marki i hasło przewodnie - dodaje.

- To piosenka, która poprawia samopoczucie. Myślę, że ludzie ją polubią i będą ją ściągać. Jestem dumny, że brałem udział w jej powstaniu – mówi Sewell, który właśnie wypuścił swój debiutancki minialbum „All I Know” i rozpoczyna trasę koncertową w USA.

Od organizowania rodzinnego śpiewania w 1905 i akcji „Nauczymy świat śpiewać” z 1971 roku, aż po współpracę ze Spotify w 2012, Coca-Cola poprzez muzykę opowiada o swojej marce i wprowadza kampanie reklamowe do klasyki popkultury.

Muzyka odgrywa też ogromną rolę w innych reklamach kampanii „Taste of Feeling” – od coveru „Under the Pressure” Queen i Davida Bowie, do nowej wersji „Hey Brother” Avicii i „Made for You” Alexandra Cardinale. Nadzór nad muzyczną stroną kampanii sprawuje Deviant Ventures.

- Zawsze było naszą ambicją, by kultywować tradycje zamieszczania świetnej muzyki w naszych spotach. Utworów, które ludzie będą pamiętać i kochać przez lata – mówi Belliotti. - Mam nadzieję, że w tej kampanii to się udało – dodaje.