Coca-Cola rozpoczęła globalną kampanię marketingową „Taste the Feeling”. Po raz pierwszy w historii wszystkie marki Coca-Cola będą reklamowane pod jednym hasłem.

Marcos de Quinto, dyrektor działu marketingu The Coca-Cola Company, który przedstawił koncepcję "Jednej Marki" podczas konferencji w Paryżu, podkreśla że nowa strategia zwiększa siłę i kultowość marki Coca-Cola. Kampania ma także wskazywać na zaangażowanie firmy woferowanie konsumentom wyboru zgodnego z ich smakiem, stylem życia i dietą.

Podkreślamy, że Coca-Cola jest dla każdego – mówi de Quinto. - Coca-Cola to jedna marka w wielu wariantach, jednak wszystkie opierają się na tych samych wartościach i identyfikacji wizualnej. Ludzie chcą Coca-Coli na różne sposoby, zawsze jednak pragną jej świetnego smaku i orzeźwienia – dodaje.

„Taste the Feeling” to ucieleśnienie idei, wedle której picie Coca-Coli – każdego wariantu Coca-Coli – to prosta przyjemność, która czyni codzienne chwile wyjątkowymi. Podczas gdy nagradzana kampania „Open Happiness” przez ostatnie siedem lat kładła nacisk na to,czym są poszczególne marki, "Taste the Feeling" to uniwersalna opowieść uwzględniająca zarówno funkcjonalny, jak i emocjonalny aspekt kontaktu z Coca-Colą.

Znaleźliśmy się w czasach, w których im bardziej stawiamy Coca-Colę w roli ikony, tym mniej zyskujemy – mówi de Quinto - Wielkość Coca-Coli polega na tym, że to prosta przyjemność – dlatego jesteśmy tym więksi, im bardziej skromni. Chcemy sprawić, byl udzie uświadomili sobie, dlaczego kochają nasze produkty tak samo mocno, jak naszą markę.

Kampania "Taste the Feeling" będzie realizowana całym świecie w 2016 roku. Ma podkreślać przyjemność picia zimnej Coca-Coli wykorzystując koncepcję storytellingu.


Marka Coca-Cola będzie znajdować się w centrum każdej inicjatywy podejmowanej w ramach kampanii, będzie wpisana w "emocjonalną komunikacją produktu".

Od „Open Happiness” przechodzimy do odkrywania roli, jaką Coca-Cola odgrywa w odczuwaniu szczęścia – tłumaczy Rodolfo Echeverria - Czynimy zwykłe, powszednie momenty bardziej niezwykłymi – dodaje.

Prace nad "Taste of Feeling" prowadzi międzynarodowa sieć agencji reklamowych. Cztery z nich - Mercado-McCann, Santo, Sra. Rushmore oraz Oglivy & Mather przygotowały pierwszą serię dziesięciu reklam telewizyjnych oraz materiały internetowe, prasowe i kreacje na potrzeby reklamy zewnętrznej. Sześć dodatkowych agencji dołączy do prac w miarę rozwoju kampanii.

Reklamy telewizyjne, które zostały zaprezentowane, można obejrzeć na specjalnym kanale Youtube. Wszystkie klipy pokazują osobiste momenty, które składają się na uniwersalne historie. Odzwierciedlają uczucia i chwile, które ludzie kojarzą z radością płynącą z picia Coca-Coli. Na końcu każdego spotu rodzina produktów Coca-Cola łączy się pod charakterystycznym czerwonym dyskiem. Kilka dodatkowych wariantów spotów nakręcono też z myślą o wybranych rynkach.


 

Kampania rozpoczyna się spotem "Motyw przewodni", który jest poświęcony niezwykłym chwilom spędzanym z Coca-Colą; jazdą na łyżwach z przyjaciółmi, pierwszej randce, pierwszemu pocałunkowi, pierwszej miłości.

Kluczową rolę w kampanii "Taste the Feeling" pełni muzyka. Piosenka przygotowana przez szwedzkiego artystę i producenta Avicii, którą wykonuje niezwykły wokalista Conrad Sewell, służy jako motyw przewodni całości. Akustyczna wersja utworu prezentowana jest w rożnych wersjach w spotach telewizyjnych. Avicii przygotuje także dodatkowe wersje utworów na zbliżające się piłkarskie Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016 (tm) oraz igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro.

"Taste the Feeling" zawiera także nowy dżingiel inspirowany dźwiękami kojarzonymi z Coca-Colą – otwierania butelki, charakterystycznego syku, orzeźwienia. Utwór stworzony we współpracy z Deviant Ventures zastąpi melodię używaną w kampanii "Open Happiness".“Taste the Feeling” oparta jest też na atrakcyjnej narracji wizualnej zbudowanej na ponad 100 zdjęciach wykonanych przez uznanych fotografów mody: Guy'a Arocha i Nacho Ricci'ego. Zdjęcia, które pojawią się w druku, reklamach zewnętrznych, na nośnikach cyfrowych i materiałach marketingowych, nawiązują do stylistyki “Norman Rockwell Meets Instagram”, by uwiecznić autentyczne, spontaniczne chwile w nowoczesny sposób. Każde ujęcie to kombinacja ikonicznych znaków Coca-Coli, jak konturowa butelka i czerwony dysk z elementami tajemnicy i intymności.


 

Coca-Cola jest tu najważniejsza i bez niej nie byłoby żadnej historii. Dlatego zdjęcia są kadrowane w ten sposób, że zamykają się w butelce Coca-Coli, jednocześnie opowiadając osobistą historię. 

Fotografie przedstawiają chwile, które zacierają granicę między tym, kim są ludzie i tym,co kochają robić – mówi James Sommerville, wiceprezes Coca-Cola ds. designu. - W każdej interakcji Coca-Cola pełni kluczową rolę, wzmacniając kolor, tekstury iemocjonalność obrazów. Każdy interakcja jest wyjątkowa dzięki radości płynącej z Coca-Coli – zaznacza.

Fotografie użyte w kampanii pokazują różnych ludzi z całego świata cieszących się „ich” Coca-Colą w zwykłych, codziennych chwilach. 

Przez te zdjęcia chcemy zbliżyć ludzi do marki – wyjaśnia Echeverria. - Chcieliśmy też zostawić pole do interpretacji, więc w wielu przypadkach fotografia nie musi stanowić zamkniętej, skończonej opowieści – zastrzega.

Kampania “Taste the Feeling” będzie realizowana na całym świecie do 2017 roku.