Aqua-aerobik to zajęcia polegające na wykonywaniu określonych ćwiczeń fizycznych na basenie. Są szczególnie polecane kobietom, ponieważ pozwalają na skuteczną redukcję znienawidzonego cellulitu. Jakie działanie ma aqua-aerobik i jakie ćwiczenia wykonywać, aby osiągnąć zamierzone efekty?

Atrakcyjna forma aktywności ruchowej

Ćwiczenia na siłowni czy podczas zajęć fitness mogą być męczące i nurzące, natomiast aqua-aerobik daje frajdę i pozwala na szybszą utratę zbędnych kilogramów. Podczas zajęć aqua-aerobiku, czyli po prostu aerobiku w wodzie spalamy więcej energii niż podczas zwykłych ćwiczeń - nawet do 500 kcal w ciągu 45-minutowego treningu.

Na basenie nie musimy wyłącznie pływać - można wykorzystać naturalny opór stawiany naszemu ciału przez wodę i zacząć w niej ćwiczyć. Taka forma aktywności jest polecana każdemu, bez względu na stan zdrowia, czy kondycję oraz wiek. Od lat ćwiczenia w wodzie zalecane są pacjentom jako forma rehabilitacji w przypadku problemów układu kostnego i stawowego, czy nawet po przebyciu skomplikowanych operacji. Trening w wodzie ma to do siebie, że nie obciąża stawów i kręgosłupa, a pozwala na rozwój wytrzymałości mięśniowej. Poprawia sprawność i wydolność fizyczną organizmu. Dodatkową zaletą aqua-aerobiku jest to, że woda chłodzi organizm, zmniejszając uczucie zmęczenia.

Kobiety na pewno ucieszy to, że aquaaerobik działa na ciało tak samo jak masaż limfatyczny, dlatego przyczynia się do usuwania toksyn, powoduje, że krew i limfa krążą szybciej, a cellulit znika.

Aqua aerobik - ćwiczenia

Ćwiczenia wykonywane w trakcie aqua-aerobiku nie obciążają ciała tak, jak zwykły fitness czy klasyczny aerobik. Treningi odbywają się w przyjemnej atmosferze, zwykle w rytm skocznej muzyki, która nadaje tempo wykonywanym ćwiczeniom. Instruktorka aqua-aerobiku stoi na brzegu basenu i pokazuje ćwiczenia, jakie wykonują uczestnicy.

W wodzie płytkiej i średniej można wykonywać trening bez dodatkowego sprzętu, a w głębokiej konieczne będą narzędzia pozwalające na swobodne unoszenie się na powierzchni. Aby zwiększyć intensywność ćwiczeń, wykorzystuje się piankowe sztangi i ciężarki. Można spotęgować opór wody i wysiłek podczas aqua-aerobiku, jeśli skorzystamy z przyborów takich jak plastikowe butelki wypełnione powietrzem, specjalne kołowrotki, czy rękawice.

Dlaczego wybrać aqua aerobik?

Warto ćwiczyć w wodzie, ponieważ łatwo osiąga się dzięki temu pożądane wyniki - spadek masy ciała, pozytywne kształtowanie sylwetki, budowa masy mięśniowej i likwidacja cellulitu.