Niezależnie od tego, czy uprawiasz bieganie, jeździsz na rowerze, czy gimnastykujesz się, jeśli tylko masz taką możliwość, wyjdź na zewnątrz i organizuj swoje treningi pod chmurką. Dlaczego jest to takie ważne?

Dobroczynny wpływ słońca na zdrowie

Promieniowanie słoneczne sprawia, że w skórze wytwarzana jest witamina D, która wpływa korzystnie na kości i odporność człowieka, a także sprzyja poprawie funkcjonowania układu nerwowego. Latem, kiedy mamy najwięcej godzin słonecznych w ciągu doby, organizm robi zapasy witaminy D. Regularne przebywanie na słońcu pomaga wzmocnić układ odpornościowy człowieka, podnosi poziom hormonów szczęścia, czyli endorfin oraz wpływa na dobry sen.

Dotlenienie organizmu

Sport w sali lub siłowni wiąże się z wdychaniem powietrza używanego przez wiele osób. Fitness pod chmurką, jogging, nordic walking, jazda na rowerze i każda inna aktywność na świeżym powietrzu sprzyjają dotlenieniu organizm. Wysiłek przyspiesza i pogłębia oddech, a przez to zwiększa ilość wdychanego tlenu. Przyspiesza również i intensyfikuje przemianę materii oraz wzmacnia i dotlenia mięśnie. Trening na świeżym powietrzu staje się więc nieocenioną dawką energii i działa rewitalizująco na człowieka. Pozwala też na wyładowanie wszelkich negatywnych emocji.

Trening na zewnątrz bez ograniczeń

Na siłowni często musimy czekać, aż ktoś zwolni bieżnię czy rowerek, abyśmy sami mogli poćwiczyć w ulubiony sposób. Na zewnątrz nie ma takiego problemu. Możemy biegać tam, gdzie lubimy, bez ograniczeń czasowych, sprzętowych i finansowych, jakie wiążą się z trenowaniem w siłowni. Nikt na nas nie patrzy, co też korzystnie wpływa na poczucie własnej wartości. A jeśli szukamy towarzystwa lub mobilizacji innych, zawsze można umówić się na wspólny trening.

Ćwiczenia fizyczne na świeżym powietrzu przynoszą wiele korzyści dla formy sportowca i dla zdrowia. Warto zatem trenować w plenerze kiedy tylko jest taka możliwość.