Sporty, dzięki którym najlepiej spalisz kalorie to sporty drużynowe, boks lub pływanie. Te aktywności fizyczne poprawiają koordynację, wzmacniają mięśnie i pomagają pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Ile kalorii spalisz w sportach drużynowych?

Piłka nożna i koszykówka to tzw. sporty wysokoenergetyczne. Wymagają nieustannego przebywania w ruchu. Ich zaletą jest łatwe mobilizowanie się do systematycznego treningu, przez fakt obecności kilku osób w drużynie, które wzajemnie na siebie oddziałują. Sporty drużynowe mają zmienne tempo gry, które przypomina zasady treningu interwałowego. Zróżnicowana prędkość ćwiczeń i radykalne zwiększanie wysiłku pomaga szybciej spalić kalorie. Podczas godzinnego treningu mężczyzna ważący 80 kg spali około 960 kcal grając w piłkę ręczną, 720 kcal w piłkę nożną, 640 kcal w koszykówkę i 320 kcal w piłkę siatkową. W tym samym czasie kobieta o wadze 60 kg spali 720 kcal grając w piłkę ręczną, 540 kcal w piłkę nożną, 480 kcal w koszykówkę i 240 kcal w piłkę siatkową.

Ile kcal spalisz podczas biegania?

Jeżeli masz kłopoty z nadmierną ilością tłuszczu w okolicach brzucha, powinieneś wybrać bieganie. Jest to jeden z bardzo popularnych sportów aerobowych. Pozwala spalić kalorie, wysmuklić sylwetkę i daje pozytywnego „kopa” energertcznego. Najlepsze efekty i największa liczba spalonych kalorii zaczyna się po odpowiednim rozgrzaniu mięśni (ok. 10-20 minutach rozgrzewki) i wprowadzeniu ich na wyższy poziom wysiłku. Mężczyzna o wadze 80 kg po godzinie biegania z prędkością 10 km/h spali około 800 kcal, a 60 kg kobieta 630 kcal.

Ile kcal spalisz boksując się?

Boks jest sportem, który wymaga bardzo dużego wysiłku i częstych treningów. Poprawia koordynację, zwinność, wydolność organizmu i elastyczność. 60 minutowy trening redukuje blisko 740 kcal (u mężczyzny ważącego 80 kg).

Ile kalorii spalisz pływając?

Pływanie jest sportem, który angażuje duże partie mięśni i nie obciąża stawów. 60 minutowy trening, w którym pływasz kraulem spala ok. 500 kcal. Powolne pływanie na grzbiecie - blisko 300 kcal, a styl motylkowy - 830 kcal.

Minimalny wysiłek fizyczny na co dzień według WHO

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) osobom dorosłym w wieku 18-64 lata zaleca się co najmniej 150 minut wysiłku fizycznego tygodniowo. Taka aktywność może obejmować, np. spacery, taniec, ogrodnictwo, pływanie, jazdę rowerem.

Chcesz sprawdzić, ile kalorii spalasz dziennie? Zobacz: przelicznik spalania kalorii.

Regularny wysiłek fizyczny poprawia krążenie i sprawność kości i mięśni. Zmniejsza ryzyko chorób cywilizacyjnych i depresji.