Przelicznik spalonych kalorii obejmuje nie tylko ćwiczenia fizyczne. W ciągu dnia, wykonując  prace takie jak gotowanie czy mycie okien, możemy spalić nawet około 200 kcal. Tempo spalania kalorii zależy od tego jaki jest m.in. nasz wiek, płeć i masa ciała.

Ile kalorii spalamy podczas codziennych prac domowych?

Nasz dom to prawdziwa siłownia. Domowe obowiązki takie jak: odkurzanie, mycie okien, zamiatanie czy prasowanie, mogą stać się przyjemniejsze, jeśli spojrzymy na nie z perspektywy liczby spalonych kalorii.

Tabela spalania kalorii podczas 30 minut wykonywania poniższych prac

Czynność

 Waga ok. 55 kg

Waga ok. 70 kg

Waga ok. 80 kg

Praca przy komputerze

41

51

61

Gotowanie

75

93

111

Zakupy (z wózkiem)

105

130

155

Grabienie trawnika

120

149

178

Mycie okien

135

167

200

Plewienie

139

172

205

Koszenie trawnika

165

205

244

Noszenie pudełek

210

260

311

Spalanie kalorii podczas ćwiczeń fizycznych

Tempo spalania kalorii zależy od wieku, szybkości wykonywanych ćwiczeń, masy ciała i płci ćwiczącego. Jeśli podstawowym celem treningu jest spalanie, najlepiej wykonywać ćwiczenia aerobowe o zmiennej intensywności (tzw. interwały). Ich tempo można dopasować do własnych preferencji. Zaletą ćwiczeń aerobowych jest angażowanie dużych partii mięśniowych. Do takich ćwiczeń należą: marsz, jazda na rowerze, pływanie czy bieganie. 

Przelicznik kalorii spalonych podczas 30 minut wykonywania ćwiczeń fizycznych

Ile kalorii spalamy pływając, a ile podczas innych czynności?

Czynność

Waga ok. 55 kg

Waga ok. 70 kg

Waga ok. 80 kg

Stretching

120

149

178

Chód (tempo 5,5 km/h)

120

149

178

Ćwiczenia aerobowe (niskie natężenie)

165

205

244

Pływanie

180

223

266

Rower stacjonarny (tempo umiarkowane)

210

260

311

Zajęcia aerobowe+steper  (niskie natężenie)

210

260

311

Bieganie (8,5 km/h)

270

335

400

Ile kalorii trzeba spalić, aby stracić jeden kilogram?

Liczba spalonych kalorii zależy od czynników takich jak: wiek, sprawność fizyczna czy uwarunkowania genetyczne. Aby zmniejszyć masę ciała o jeden kilogram tkanki tłuszczowej trzeba spalić 7000 kcal. Teoretycznie można to osiągnąć w trakcie 9,5 h biegu, 11 h skakania na skakance, 13 godzin pływania lub 14 godzin jazdy na rolkach. W praktyce natomiast np. poprzez zwiększenie wydatku energetycznego o 500 kcal dziennie przez 14 dni.

Czas potrzebny na spalenie 7000 kcal skróci połączenie ćwiczeń aerobowych z treningiem siłowym i odpowiednią dietą. Umożliwi to szybszą redukcję tkanki tłuszczowej i dodatkowo wyrzeźbi mięśnie. Przykładowe ćwiczenia w treningu siłowym to np. martwy ciąg, podciąganie na drążku, pompki i wykroki. Zaletą treningu siłowego jest fakt, że tłuszcz jest spalany także po zakończeniu ćwiczeń, a nie tak jak w przypadku treningu aerobowego – tylko podczas wykonywania ćwiczeń.