Na Filipinach niedożywienie dotyka niemal 3 milionów, czyli 20 proc. dzieci w całym kraju. Największym zagrożeniem jest dla nich anemia wynikająca z niedoboru żelaza.

Dlatego Coca-Cola w Filipinach wraz partnerami z sektora rządowego i edukacyjnego  przygotowała nowy napój nazwany Minute Maid Nurisha i dostarczyła go do 3,5 tys. dzieci w Quezon City, największym mieście Filipin. W ten sposób Coca-Cola chce pomóc w poprawie zdrowia uczniów.

Minute Maid Nurisha to wzbogacony mikroelementami, smaczny napój o smaku pomarańczowym, który pomoże trwale rozwiązać problem anemii wśród dzieci. Najnowsza edycja programu suplementacji koncentruje się na razie na dzieciach ze szkoły podstawowej Sauyo w Quezon City.

- Anemia może prowadzić do wielu problemów zdrowotnych i ekonomicznych, w tym zahamowania wzrostu, zmęczenia, słabej wydajności w pracy, niedorozwoju fizycznego i poznawczego - mówi dr Imelda Angeles Agdeppa z filipińskiego Instytutu Badań nad Żywnością i Żywieniem [FNRI]. - Najlepiej jest niwelować skutki anemii tak szybko, jak to możliwe - dodaje.

Nad opracowaniem napoju, który mógłby złagodzić skutki niedoboru żelaza, Coca-Cola pracowała wraz z FNRI od 2005 roku. W 2006 roku badania wykazały pozytywny wpływ napoju na zdrowie dzieci cierpiących na anemię.

W tym roku Coca-Cola pogłębia współpracę z FNRI, by stworzyć napój wspomagający niwelowanie nie tylko anemii, ale i niedoborach innych minerałów. Korzystając z doświadczeń zdobytych podczas tworzenia Minute Maid, Coca-Cola i FNRI opracowały testowany klinicznie napój pomarańczowy dostarczający 14 najważniejszych mikroelementów, których często brakuje w dziecięcej diecie. Minute Maid Nurisha podawana jest dzieciom w wieku od 6 do 9 klat przez okres 4 miesięcy.

Minute Maid Nurisha zawiera wiele żelaza, cynku, witaminy A, C, D, E oraz witamin z grupy B. Wszystkie te składniki są kluczowe dla prawidłowego rozwoju dziecka.

- Wierzymy, że pomoc młodym przyczyni się do budowy lepszego, silniejszego społeczeństwa - mówi Adel Tamano, wiceprezes filipińskiego oddziału Coca-Cola ds. komunikacji. - Staramy się rozwijać nasze produkty i wprowadzać innowacje, by rozwijać nie tylko nasz biznes, ale także pomagać konsumentom, do których docieramy. I to jest główny powód, dla którego Minute Maid Nurisha nie jest sprzedawany w lokalnych sklepach, ale bezpłatnie rozprowadzany w szkołach – zaznacza.

Helen Grace Go z filipińskiego kuratorium oświaty zaznacza, że program suplementacji pokazuje wartość współpracy sektora prywatnego z publicznym. Podczas inauguracji programu ponad 300 uczniów cieszyło się napojami i wraz z wolontariuszami Coca-Cola grało w tradycyjne, filipińskie zabawy. Rodzice i nauczyciele uczyli się, jakie korzyści wynikają ze stosowania Minute Maid i jak tworzyć zdrowe, pożywne posiłki, które nie zrujnują rodzinnego budżetu.

- Zdrowie i dobre samopoczucie naszych uczniów to dla nas najwyższy priorytet, czekamy na dalszą współpracę z Coca-Cola - mówi Kit Belmonte, lokalny radny z Quezon.

Od 2008 roku programem suplementacji objęto 242 tys. dzieci z Filipin. W 2015 ma do nich dołączyć kolejne 30 tys.