Coca-Cola zawsze z dużą odpowiedzialnością traktowała swoją obecność we wszystkich kanałach reklamowych. Szczególnie w odniesieniu do dzieci. W naszej polityce odpowiedzialnego marketingu kładziemy nacisk na wolność rodziców i opiekunów do dokonywania najlepszych wyborów dla swoich dzieci. Co to znaczy?

Telewizja, radio i czasopisma

Coca-Cola nie umieszcza żadnych reklam w programach i pismach kierowanych specjalnie odo dzieci. Nie reklamujemy się przy programach, których audytorium tworzą dzieci do 12 lat w odsetku większym niż 35 proc. Jesteśmy też wrażliwi na fakt, że dzieci mogą oglądać programy wraz z rodziną i dokładamy wszelkich starań, by nasze reklamy kierowane były do szerokiej publiczności.

Internet i telefonia komórkowa

Coca-Cola dostrzega, że internet i telefony komórkowe cieszą się ogromnym i wciąż rosnącym zainteresowaniem dzieci. Choć uważamy, że sieć może być wspaniałym narzędziem edukacyjnym, Coca-Cola nie kupuje reklam na stronach internetowych skierowanych bezpośrednio do dzieci. I jeśli tylko będzie to możliwe na podstawie dostępnych danych, Coca-Cola nie będzie reklamować się na stronach internetowych, gdzie ponad 35 proc. użytkowników stanowią dzieci.

Szkoły

Rozumiemy, jakie warunki najlepiej służą edukacji dzieci i szanujemy to, dlatego wierzymy w szkoły pozbawione jakichkolwiek reklam. Staramy się nie promować w szkołach podstawowych ani nie sprzedawać tam naszych napojów. W placówkach edukacyjnych dla dzieci poniżej 12. roku życia z oferty Coca-Cola dostępne były jedynie woda butelkowana i soki, na długo nim kwestię tę regulowało prawo.

Edukacja

Coca-Cola wspiera programy edukacyjne dla dzieci na całym świecie, zwłaszcza te promujące zdrowy, aktywny tryb życia. Jakakolwiek obecność którejś z naszych marek w kampaniach edukacyjnych wiąże się ze sponsoringiem i nie ma na celu reklamy.

Monitoring

Coca-Cola zobowiązuje się do przestrzegania tej polityki i stałego monitoringu tej kwestii na wszystkich rynkach.