Coca-Cola zwiększa produkcję małych puszek, inwestując ponad 30 mln dolarów w sześć nowych fabryk w Stanach Zjednoczonych.

Inwestycje pozwolą niemal podwoić produkcję wąskich puszek o pojemności 350 ml, przede wszystkim dla gazowanej wody mineralnej Dasani, a także zwiększyć liczbę wytwarzanych minipuszek o pojemności 220 ml dla Coca-Cola i innych marek.

Mniejsze opakowania, które oferują konsumentom wygodę, większy wybór i możliwość łatwiejszego kontrolowania spożycia cukru, odpowiadają obecnie za 15 proc. wszystkich sprzedawanych napojów gazowanych firmy Coca-Cola w Ameryce Północnej.

"Te opakowania to główne czynniki wzrostu dla naszego systemu" – mówi James Snyder, konsultant ds. łańcucha dostaw w National Product Supply Group (NPSG). Jego firma współpracuje z Coca-Cola North America i niezależnymi rozlewniami produkującymi napoje Coca-Cola. Razem decydują o tym, w co najlepiej inwestować.

"Dostrzegliśmy potencjał i pracujemy z naszymi partnerami nad zwiększeniem produkcji tych puszek" – dodaje Snyder.

W tym roku Coca-Cola znacznie zwiększa produkcję puszek o pojemności 220 ml dla wody Dasani. Smukły kształt puszek przemawiać ma do konsumentów przywiązujących wagę do zdrowia i mody, zwłaszcza z pokolenia millenialsów. Takie opakowania są modne w wielu kategoriach napojów, od energetycznych, przez wodę gazowaną, aż po piwo.

"Nasze badania wskazują na to, że nowocześniejszy design opakowań wpisuje się we współczesny styl życia" – mówi Peter Levine, dyrektor ds. wzrostu przychodów kategorii w Coca-Cola North America.

Coca-Cola pracuje także nad zwiększeniem produkcji mini puszek o pojemności 220 ml. Odkąd te opakowania weszły na rynek w 2007 roku, ich roczna sprzedaż rośnie w dwucyfrowym tempie.

"Wciąż obserwujemy intensywny wzrost mini puszek, chcemy więc wprowadzić je w większej liczbie marek" – tłumaczy Levine, wskazując na niedawny debiut Cherry Coke i kolejnych smaków Fanta w mini puszkach w Stanach Zjednoczonych.


"Opieramy się nie tyle na konsumentach Coca-Cola, co nabywcach najróżniejszych napojów. Chcemy zwiększyć dostępność mniejszych opakowań, oferując je w większej liczbie kanałów sprzedaży".

Małe puszki przynoszą korzyści tak konsumentom, jak i sprzedawcom. "Nasi klienci zachęcają nas do ciągłego poszukiwania innowacji, bo widzą że to tego właśnie oczekują konsumenci i to w tym kierunku zmierza cały rynek napojów" – dodaje Levine.

Zwiększanie dostępności mniejszych i wygodniejszych opakowań wynika z przyjętej przez The Coca-Cola Company strategii biznesowej, która opiera się na poszerzaniu oferty o napoje, których oczekują konsumenci – również tych z obniżoną zawartością cukru lub bez cukru - w większej gamie opakowań dostępnych w jeszcze większej liczbie punktów sprzedaży. Obecnie ponad 20 marek należących do firmy sprzedawanych jest w opakowaniach o pojemności mniejszej niż 250 ml.

Wychodząc naprzeciw ewoluującym gustom konsumentów, Coca-Cola dąży do zmniejszania zawartości cukru i kalorii w swoich produktach, oferuje także nowe napoje korzystnie wpływające na zdrowie dzięki nawadnianiu i dostarczaniu organizmowi składników odżywczych. Częścią tej polityki jest także kompleksowa i łatwo dostępna informacja o kaloryczności produktów.

Tylko w 2017 roku firma zredukuje ilość cukru w ponad 500 produktach, które dołączą do ponad tysiąca, które już dziś znajdują się w kategorii nisko- lub bezcukrowych.