Myśleliście, że technologia PlantBottle to przełom w dziedzinie opakowań? Mieliście rację, ale jest coś jeszcze. Coca-Cola we współpracy z marką Ford udowodniła, że te same ekologiczne innowacje technologiczne mogą być przydatne w różnych branżach. Zobaczcie specjalną wersję Forda Fusion Energi.

Podczas targów samochodowych Los Angeles Auto Show po raz pierwszy zaprezentowany został samochód hybrydowy, którego wnętrze powstało z materiałów wykonanych do 30% z materiałów roślinnych. Było to możliwe dzięki nawiązaniu współpracy pomiędzy koncernami Coca-Cola i Ford. W ten sposób powstał ekologiczny model Ford Fusion Energi. Poza tym, że posiada napęd hybrydowy, został dodatkowo wyposażony w pierwsze na świecie wnętrze wykonane przy pomocy technologii PlantBottle. Zagłówki i siedzenia samochodowe stworzone przy wykorzystaniu materiałów roślinnych? Tak, to naprawdę możliwe!

Naszym celem jest pokazanie, że technologia PlantBottle może być używana przez wszystkie firmy, które w procesie produkcji korzystają z poliestru. Zarówno w branży opakowaniowej, odzieżowej, jak i motoryzacyjnej. Współpraca z Fordem udowadnia, że niskoemisyjne włókna poliestrowe pozyskiwane w części z odnawialnych źródeł to przyszłość – powiedział Scott Vitters, kierownik generalny ds. technologii PlantBottle w Coca-Cola.

Początki współpracy pomiędzy obiema markami sięgają 2011 r., gdy zespoły R&D Forda i Coca-Cola wspólnie zastanawiały się nad kwestiami dotyczącymi innowacji w ekorozwoju. Obie firmy korzystają z PET, trwałego i lekkiego tworzywa sztucznego w wielu swoich produktach, m.in. opakowaniach, materiałach, czy dywanach. I zarówno Coca-Cola, jak i Ford są bardzo zaangażowane w rozwój innowacyjnych produktów wytwarzanych z surowców odnawialnych.

Przy użyciu technologii PlantBottle naukowcy i inżynierowie z obu firm opracowali włókna, które mogą być wplecione w wytrzymały materiał PET stosowany w przemyśle motoryzacyjnym. Ford ocenia możliwości stosowania materiału również w inny sposób. Fusion Energi – najoszczędniejszy i najbardziej ekologiczny sedan Forda – był w tej sytuacji naturalnym wyborem do zastosowania w nim nowej technologii.

Oba koncerny, powszechnie znane z wprowadzania innowacji na skalę światową, mają nadzieję, że ich współpraca pokaże innym firmom, że wspólne działanie otwiera wiele nowych możliwości i może pomóc w powstawaniu innowacyjnych, zrównoważonych i ekologicznych projektów.